OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitalizace výuky Příjemce
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_307
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obojživelníci.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování obojživelníci
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Základní škola Kladruby
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
OBOJŽIVELNÍCI
Název:Zástupci obojživelníků
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Obojživelníci Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
Jedná se o štíhlého čolka s drobnými končetinami a dlouhou hlavou. Pokud se vyskytuje ve vodě, jeho kůže je hladká, na souši ji má suchou a jemnozrnnou.
charakteristika obojživelníků
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Obojživelníci ocasatí
Obojživelníci autor: David Hainall.
Obojživelníci České republiky
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
TŘÍDA: OBOJŽIVELNÍCI (AMPHIBIA)
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Obojživelníci bezocasí
Třída: Obojživelníci (Amphibia)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
velemlok obrovský – Andrias japonicus
RYBY 2 Obojživelníci plazi.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Živočichové kolem rybníku
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem žab Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního druhu, stavba.
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Název projektu: Živá příroda ve škole
Obratlovci obojživelníci.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Obojživelníci
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
OBOJŽIVELNÍCI – OCASATÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Podtřída: Ocasatí Mají dva páry stejně vyvinutých končetin
Poznávání obojživelníků
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Obojživelníci Naomi anna kubátová. druhy  Ocasatí  Mloci čolek  Čolek  žebrovník  Bezocasatí žebrovník  Různé druhy žab.
Zpracoval: Marcela Kováříková
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
OBOJŽIVELNÍCI TŘÍDĚNÍ.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská

OBOJŽIVELNÍCI

Stavba těla tělo tvoří hlava, trup a dva páry _____________ Přední nohy mají ___ prsty, zadní ____ prstů, mezi nimiž je natažena ______________ na povrchu těla mají holou _________ se ___________ žlázami 4 5 plovací blána kůžislizovými končetin nozdra oko ušní bubínek kůže zadní končetina přední končetina hrdelní vak

Víš, že…... tělo mnoha obojživelníků obsahuje jed, ale jen málo z nich je tak nebezpečných jako stromové žáby ze Střední a Jižní Ameriky. Tamější Indiáni používají jed k napouštění svých šípů.Většina stromových žab má výraznou barvu - nejčastěji červenou, žlutou nebo modrou. Jasné barvy jsou varováním pro ty, co by si na žábě chtěli pochutnat.

pralesnička harlekýnpralesnička strašnápralesnička tříbarevná pralesnička pruhovanápralesnička azurovápralesnička batiková pralesnička trpasličípralesnička barvířskápralesnička drobná

Vnitřní stavba těla Dýchací soustava: pulci – žábry x dospělci – plíce + celý povrch těla Cévní soustava: Srdce (2 předsíně + 1 komora) smíšená krev

Příjem potravy pulci – býložraví (vodní rostliny) dospělci – masožraví (bezobratlí živočichové i drobní obratlovci) lov pomocí jazyka lepkavý, vepředu přirostlý, vymrštitelný Víš, že… žáby si při polykání pomáhají očima? Během přijímání potravy žáby mrkají, jelikož dochází během polykání k zatahování očních bulv, což napomáhá posunování potravy do žaludku.

Pohyb žab souš – přískoky a skoky – silné zadní končetiny voda – plavání – plovací blány Víš, že… …nejdelší zaznamenaný skok žáby na souši byl 5 metrů. … žáby při skákání vždy zavírají oči.

Rozmnožování obojživelníků Bezocasí (žáby) Ocasatí (mloci, čolci) pohlavní rozmnožování s vnějším oplozením vajíčka v rosolovitém obalu ve shlucích nebo ve šňůrkách pohlavní rozmnožování s vnitřním oplozením oplozená vajíčka po jednom na vodních rostlinách (čolci) vejcoživorodost (mloci)

Vývin obojživelníků larvy = pulci (ocásek, žábry) přeměna pulce v dospělce = metamorfóza VÝVIN

Ze života obojživelníků žijí v mnoha různých prostředích všechny druhy potřebují k přežití vodu nebo alespoň vlhké prostředí mnoho druhů aktivní v noci, přes den v úkrytu v zimě nejsou aktivní a nepřijímají potravu

Čolek obecný zarostlá říční ramena, tůně, rybníky dlouhý, ze stran zploštělý ocas samci vysoký hřeben živí se hmyzem, korýši, pavouky aktivní v noci

čolek horský podhorské a horské potoky samec pestře zbarven, ale bez hřebenu hmyz, kořýši, pavouci aktivní v noci

mlok skvrnitý vlhká místa v lesích hladká černá kůže se žlutými skvrnami vejcoživorodý aktivní v noci loví hmyz, žížaly a slimáky

kuňka obecná bradavičnatá kůže dráždivý sliz žluté či oranžové zbarvení na břiše tůně a rybníky, kaluže hmyz, červi,…

skokan zelený tůně a rybníky se zarostlými břehy asi 10 cm mohutné zadní končetiny hladká, zelená kůže skřehotavý zvuk

skokan hnědý náš nejběžnější skokan hnědavé zbarvení, skvrna za okem více než 10 cm silné zadní končetiny – dlouhé skoky (až 1 m) žije převážně na souši (louky, zahrady, pole)

ropucha obecná naše největší žába (až 15 cm) zavalité tělo, krátké nohy nemotorné lezení bradavičnatá kůže, dráždivý hlen vlhká místa aktivní v noci hmyz, měkkýši, žížaly

rosnička zelená na stromech a keřích velmi drobná (cca 6 cm) přísavné terčíky na prstech (lepkavý sliz) vlhké listnaté a smíšené lesy s tůňkami a rybníky živí se mouchami samečci ozvučný vak

ropucha zelená zahrady, parky, pole, okolí jezírek a rybníků mohutné tělo (8 cm) bradavičnatá kůže bělavé zbarvení se zelenými skvrnami snáší dobře teplo a sucho hmyz, červi, pavouci

Co mají všichni zástupci společné?