Anotace: Žáci se v prezentaci seznámí s pojmem aritmetický průměr a jeho výpočtem. Procvičují si výpočty u tabule nebo na pracovním listě. Snímek 5 je.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Advertisements

Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
MATEMATIKA Úměra přímá a nepřímá - slovní úlohy řešené trojčlenkou.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT49 Název školy SPŠ a.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Aritmetický průměr Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
OneNote. Co to je?  OneNote patří k produktům Microsoftu, nyní je ke stažení zdarma  jde o aplikaci pro rychlou, snadnou a přehlednou správu různých.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Č ÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Výrazy Základní škola Libina, p ř ísp ě vková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
MATEMATIKA Funkce.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Rovnoměrný pohyb Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Matematika Koule.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
SLOVNÍ ÚLOHY NA PŘÍMOU A NEPŘÍMOU ÚMĚRNOST
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_09_M7_Hanak
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
VY_32_INOVACE_29_Deleni_se_zbytkem Matematika - 3. ročník
Dělení se zbytkem VY_32_INOVACE_54_Deleni_se_zbytkem
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Sčítání desetinných čísel
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_32_Zavedeni_nasobeni Matematika - 2. ročník
VY_32_INOVACE_23_Nasobeni_10_100_1000
Násobení jednociferného a dvojciferného čísla ( s 0 na místě jednotek)
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Násobíme, dělíme 3 2 Druháci a matematika 18
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_19_18_odčítání do 100 s přechodem desítky
Procenta v „autařské“ praxi
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
VY_32_INOVACE_35_Nacvik_deleni Matematika - 2. ročník
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Co se všechno naučíme??? Počítání průměru Funkce PRŮMĚR
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Autor: Ing. Jitka Michálková
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
PŘÍMÁ ÚMĚRNOST - TROJČLENKA
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Matematika + opakování a upevňování učiva
Písemné sčítání a odčítání do
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
VY_32_INOVACE_13 13 Litr – jednotka objemu autor: Mgr. Jana Kobylková
Poměr a trojčlenka - opakování
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
Transkript prezentace:

Anotace: Žáci se v prezentaci seznámí s pojmem aritmetický průměr a jeho výpočtem. Procvičují si výpočty u tabule nebo na pracovním listě. Snímek 5 je možné vytisknout jako pracovní list. Určeno pro 9. ročník Vytvořeno v červnu 2012.

Aritmetický průměr Proč je dobré umět vypočítat aritmetický průměr, co si například mohu zjistit? průměr známek z vyučovacího předmětu průměrnou mzdu za určité období průměrné výdaje za domácnost – například za potraviny průměrnou spotřebu benzínu v automobilu průměrný počet ujetých kilometrů na kole průměrnou spotřebu vody, elektřiny, plynu a spoustu dalších zajímavých údajů… Aritmetický průměr čísel vypočítáme tak, že součet těchto čísel vydělíme jejich počtem.

Vzorová úloha Lenka byla na cyklistickém soustředění v jižních Čechách. Každý den se přesunovala po cyklostezkách na různá místa. První den ujela 35 km, druhý den 40 km, třetí den 33 km, čtvrtý den 38 km a pátý den 29 km. Kolik kilometrů denně průměrně ujela? Postup: Ujela celkem = 175 km Počet dní 5 Průměrně za den175 : 5 = 35 Lenka ujela průměrně 35 kilometrů za den.

Příklady k procvičení s dotvořením otázky k úloze ŘEŠENÍ Daná čísla Součet daných čísel Počet daných čísel Aritmetický průměr Známky z matematiky za jeden týden… 2, 3, 1, 1, 4, 2, 2, 1 Šetřím na kolo již půl roku… 250Kč, 300Kč, 200Kč, 400Kč, 250Kč, 100Kč Stravné v jídelně za 2. pololetí … 770Kč, 595Kč, 525Kč, 665Kč, 630Kč Nákup benzínu do auta v průběhu tří měsíců… 2392Kč, 2024Kč, 3864Kč Zapisovaná měsíční spotřeba vody za 1 rok… 16mᶟ,20mᶟ, 18mᶟ, 21mᶟ, 19mᶟ, 17mᶟ, 21mᶟ, 23mᶟ, 22mᶟ, 18mᶟ, 17mᶟ, 24mᶟ Výška chlapců ve třídě…173cm, 169cm, 163cm, 178cm, 182cm, 179cm Spisovatel napíše denně několik stránek knihy… 23, 35, 15, 41, 28, 32, 36

Nápověda: VYBER SI OTÁZKU, KTERÁ MÁ SOUVISLOST K TEXTU ÚLOHY V TABULCE Kolik peněz jsem v průměru zaplatil za měsíc na stravném ve školní jídelně ve druhém pololetí? Jaká je průměrná výška chlapců ve třídě? Jaká byla moje průměrná známka z matematiky v daném týdnu? Kolik korun za jeden měsíc jsme průměrně utratili za benzín do auta? Kolik stránek knihy napsal spisovatel v průměru denně? Kolik litrů vody za měsíc jsme průměrně spotřebovali v domácnosti? Kolik korun na nové kolo jsem průměrně našetřil za jeden měsíc?

Příklady k procvičení s dotvořením otázky k úloze ŘEŠENÍ Daná čísla Součet daných čísel Počet daných čísel Aritmetický průměr Známky z matematiky za jeden týden… 2, 3, 1, 1, 4, 2, 2, Šetřím na kolo již půl roku… 250Kč, 300Kč, 200Kč, 400Kč, 250Kč, 100Kč Kč Stravné v jídelně za 2. pololetí … 770Kč, 595Kč, 525Kč, 665Kč, 630Kč Kč Nákup benzínu do auta v průběhu tří měsíců… 2392Kč, 2024Kč, 3864Kč Kč Zapisovaná měsíční spotřeba vody za 1 rok… 16mᶟ,20mᶟ, 18mᶟ, 21mᶟ, 19mᶟ, 17mᶟ, 21mᶟ, 23mᶟ, 22mᶟ, 18mᶟ, 17mᶟ, 24mᶟ ,6 mᶟ Výška chlapců ve třídě…173cm, 169cm, 163cm, 178cm, 182cm, 179cm cm Spisovatel napíše denně několik stránek knihy… 23, 35, 15, 41, 28, 32,

CITACE: [cit ].Dostupné na www: