Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NIŽŠÍ ROSTLINY (Thallobionta)
Advertisements

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Chaluhy, čili hnědé řasy
Nižší rostliny Řasy.
Pojmenuj domácí zvířata
Stavba těla hub, rozmnožování
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
ŘASY MNOHOBUNĚČNÉ patří spolu se sinicemi k nejstarším obyvatelům planety nižší rostliny, mají vláknité tělo z mnoha buněk rostou ve vodě (mořské i sladké)
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Poznej volně žijící zvířata
Smyslová ústrojí člověka
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Příroda nebo člověk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Obyvatelstvo světa – pohyb obyvatelstva
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Mnohobuněčné organismy
IdentifikátorVY_32_INOVACE_vaše číslo AnotaceŽák se seznámí s početními výrazy a s výrazy s proměnnou AutorJMÉNO PŘÍJMENÍ, Gymnázium Bystřice nad Pernštejnem.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
K ARTOGRAFIE – OBSAH MAP Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská.
1. S TÉLKY ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
L ITOSFÉRA – VNĚJŠÍ PROCESY Autor: Hana Brýdlová.
K ARTOGRAFIE – MĚŘÍTKO MAPY Autor: Hana Brýdlová.
M ETAMORFÓZY LISTU Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
Základní informace o patří mezi nižší rostliny - mají chloroplasty s chlorofylem - z vody, minerálních látek a CO 2 vyrábějí organické látky - uvolňují.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
T VORBA KARTOGRAMU Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská.
CHROMISTA. říše: Chromista různorodá skupina (+změny skladby) organismy jednobuněčné i mnohobuněčné organismy s různými způsoby výživy: fotoautotrofní.
INTERNET Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - KROUŽKOVCI Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - OBOJŽIVELNÍCI Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Inkscape – tvorba loga Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
VÝSKYT A OCHRANA NETOPÝRŮ NA SVITAVSKU Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - PAVOUKOVCI Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Hromadné úpravy fotografií Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
PowerPoint zásady tvorby prezentací Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
A FRIKA – PŘÍRODNÍ PODMÍNKY I. Autor: Hana Brýdlová.
A FRIKA – PŘÍRODNÍ PODMÍNKY II. Autor: Hana Brýdlová.
PROJEKT KYSELÝ DÉŠŤ Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_331_Říše chromista Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Tilt-shift efekt Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
METAMORFÓZY KOŘENE Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
1. H ETEROTROFNÍ VÝŽIVA ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík.
Typografie – úvod, písma Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Tvorba HDR fotografií Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Chromista. Říše: Chromista ● Různorodá skupina, zahrnuje bičíkovce, jednobuněčné i mnohobuněčné organismy. ● Rozmanitý způsob výživy – saprofyti, paraziti,
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy PaedDr. Radomila Oblouková.
P(r)opletené kruhy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - VIRY
Řasy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o sytému a stavbě řas. Materiál je plně funkční.
Metamorfózy stonku Mgr. Michal Střeštík.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_20_OPAKOVANI_JEDNOBUNECNE_ORGANISMY
Chromista.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Transkript prezentace:

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach

Název školyGymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská 1638, Svitavy IČO Operační programOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiáluK_INOVACE_1.BI.38 Tematická oblast ŠVP – Člověk a příroda (biologie) učivo: ● Biologie chromist Název vzdělávacího materiáluProcvičující a opakující test - chromista Druh učebního materiáluprezentace (PowerPoint) Anotace Prezentace je využitelná pro opakování a procvičování učiva biologie chromist – kapitola CHROMISTA Klíčová slovaautotrofie, heterotrofie, rozsivky, chaluhy, hnědé řasy, stélka Ročník1. ročník čtyřletého studia, 5. ročník osmiletého studia Typická věková skupinaveřejnost a školní věk (10-90 let) Speciální vzdělávací potřebyžádné AutorJiří Mach Zhotovenoúnor 2014 Celková velikostVelikost souboru 2684 kB

1) Doplň do vět správné výrazy: a) Chromista patří mezi organizmy s ___________ typem buňky. b) Sdružuje zdánlivě nepříbuzné organizmy, které se liší především stavbou ______ a druhem ______. eukaryotním výživy buňky

1) Doplň do vět správné výrazy: c) Výživa může tedy být buď ___________ nebo častěji _________. d) Do chromofyt řadíme _______ nebo __________. heterotrofní autotrofní rozsivky hnědé řasy

2) Vyber 1 správnou odpověď: A) Součástí vodního planktonu nebývají: a) skrytěnky b) rozsivky c) hnědé řasy - chaluhy

2) Vyber 1 správnou odpověď: B) Původci onemocnění mohou být: a) opalinky b) oomycety c) chromofyta plíseň bramborová

2) Vyber 1 správnou odpověď: C) Chromofyta obsahují kombinaci chlorofylu: a) a + d b) a + c c) a + b

a) Nejdokonalejší typ stélky (u hnědých řas) nazýváme ________. 3) Doplň do vět správné výrazy: b) Rozsivky jsou známé tím, že vytvářejí schránky z _____. pletivná SiO 2

3) Doplň do vět správné výrazy: c) Čepelatka, Macrocystis (bobulák) nebo řasy __________ a _________________ jsou mořské druhy hnědých řas (chaluh). Sargassumchaluha bublinatá

4) Jak člověk využívá druhy skupiny chromofyta? - rozsivky: filtrace piva (křemelina) - chaluhy: potrava (jód), výroba sody,…. - chaluhy: hnojivo, palivo, potrava zvěři,… - chaluhy: potravinářství, farmaka (alginové kyseliny),…

5) Co můžeme považovat za společný znak hnědých řas s řasami zelenými? - chlorofyl a - fotoautotrofie (tvorba O 2 a glukózy) - planktonní forma vodního organizmu - typ stélky - rozmnožování

Snímek č. 4 (rozsivky-vlevo): autor: Ernst Haeckel, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 4 (chaluha-vpravo): autor: Stemonitis, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0StemonitisCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 6: autor: volné dílo, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 8: autor: Karakal, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 9: autor: neznámý, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Autor prezentace studoval: a)vlastní učební materiály (přípravy), b)literatura: Rosypal S. 2013, Nový přehled biologie, Scientia, Praha, ISBN: