Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

T VORBA KARTOGRAMU Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "T VORBA KARTOGRAMU Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská."— Transkript prezentace:

1 T VORBA KARTOGRAMU Autor: Hana Brýdlová

2 Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská 1638, 568 02 Svitavy IČO62033026 Operační programOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0114 Označení vzdělávacího materiáluK_INOVACE_1.ZE.01…45 Tematická oblastZnázornění Země na mapách Název vzdělávacího materiáluTvorba kartogramu Druh učebního materiálu EVM - prezentace Anotace Výuková prezentace, návod a požadavky na tvorbu kartogramu Klíčová slovatematická mapa, kartogram Ročník1. ročník, kvinta Typická věková skupina15 – 16 let Speciální vzdělávací potřebyžádné AutorHana Brýdlová ZhotovenoBřezen 2014 Celková velikostVelikost souboru : 3094 kB

3 Otázky na úvod 1.Co je to tematická mapa? 2.Uveďte příklady tematických map. 3.Jaké vyjadřovací metody používáme při tvorbě tematických map: 4.Z následujících obrázků poznejte, jaké metody tvůrci použili pro znázornění daných jevů:

4 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Europe-GDP-PPP-per-capita-map.png 1. HDP/obyv. v evropských státech

5 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Allrailcanada.svg 2. Železniční doprava v Kanadě

6 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Karte_Vegetation_USA.jpg 3. Vegetační pásy v USA

7 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:EuropeCent.PNGcommons.wikimedia.org/wiki/File:EuropeCent.PNG 4. Největší evropská města

8 5. Země podle počtu obyvatel

9 http://www.aldf.com/images/2004LymeDiseaseCaseMap.jpg 6. Rozšíření boreliózy v USA

10 Tvorba kartogramu Sestrojte tematickou mapu např. počtu obyvatel jednotlivých států vybraného světadílu: 1. Vyberte se slepou mapu států nějakého kontinentu, např. Ameriky, Afriky, části Asie (nejlépe světadíl, který znáš nejméně) Odkaz: http://d-maps.com/http://d-maps.com/ 2. Najděte potřebná data (např. počet obyvatel států vybraného světadílu). Odkaz: https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/index.htmlhttps://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/index.html 3. Na základě zjištěných dat vytvořte stupnici s intervaly ( 5 – 7 intervalů). Těmto intervalům přisuďte vhodnou barevnou stupnici.

11 4. Sestavte vaši mapu. Vybarvěte státy podle zvolené stupnice, uveďte názvy států a hlavních měst. Nezapomeňte uvést název mapy, měřítko, vysvětlivky a tiráž. Mapu doplňte o tabulku států s příslušnými číselnými údaji. Dbejte na celkovou kompozici mapy.

12 5. Výsledek vaší práce porovnejte např. s odkazem: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/mapToolClosed.do?tab=map&init=1&plugi n=1&language=en&pcode=tps00001&toolbox=types 6. Podle této mapy Evropy nyní okomentujte státy s vysokým a naopak malým počtem obyvatel. Porovnejte počet obyvatel s rozlohou států. Které státy budou mít vysokou hustotu zalidnění, které nízkou? Proč? Podle následujících mapek a uvedených odkazů popište, jakými metodami byly vytvořeny následující tematické mapy a co vyjadřují: a)http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Oil_producing_countries_map.png b)http://commons.wikimedia.org/wiki/File:High_Speed_Railroad_Map_Europe_2011. png

13 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. 1.Nafouknutá mapa světa: Rozloha podle populace [online]. [cit. 2014-05-09]. Dostupné z: http://www.stoplusjednicka.cz/nafouknuta-mapa-sveta-rozloha-podle-populace 2.https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/index.htmlhttps://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/index.html 3.http://d-maps.com/http://d-maps.com/ 4.Větrná mapa [online]. 2009 [cit. 2014-01-04]. Dostupné z: http://www.ufa.cas.cz/struktura- ustavu/oddeleni-meteorologie/projekty-egp/vetrna-energie/vetrna-mapa.html 5.File:Europe-GDP-PPP-per-capita-map.png. Wikimedia commons [online]. 2. 1. 2011 [cit. 2014-04-26]. Dostupné z:http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Europe-GDP-PPP-per- capita-map.png 6.SAN JOSE. File:Europe population over 65.png. Wikimedia commons [online]. 19. 7. 2006 [cit. 2014-04-22]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Europe_population_over_65.png 7.PERTAM. File:Kartodiagrm.jpg. Wikimedia commons [online]. 11. 1. 2009 [cit. 2014-04-22]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kartodiagrm.jpg 8.SAMUELL. File:Allrailcanada.svg. Wikimedia commons [online]. 25. 6. 2010 [cit. 2014-04- 22]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Allrailcanada.svg 9.GUSTAVSSON321. File:Karte Vegetation USA.jpg. Wikimedia commons [online]. 27. 8. 2010 [cit. 2014-04-26]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Karte_Vegetation_USA.jpg 10.PEMFR. File:EuropeCent.PNG. Wikimedia commons [online]. 28. 12. 2010 [cit. 2014-04-26]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:EuropeCent.PNGhttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:EuropeCent.PNG 11.Mapa – zdroj informací [online]. 2004 [cit. 2014-05-09]. Dostupné z: http://ivy.sgo.cz/zemepis/pl/mapa_kartogramlist.pdf


Stáhnout ppt "T VORBA KARTOGRAMU Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská."

Podobné prezentace


Reklamy Google