HÁDEJ, KDO JSEM - MĚKKÝŠI Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.0768 číslo DUMu: VY_32_INOVACE_47_Pr6_hadej_mekkysi.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Živočichové v lesích Měkkýši.
Advertisements

MLŽI.
Měkkýši Plži Mlži Hlavonožci. Měkkýši Plži Mlži Hlavonožci.
MĚKKÝŠI – ŽIVOČICHOVÉ S MĚKKÝM TĚLEM
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Martina Zelenková III.B
Kmen: Měkkýši měkké tělo, kryté uhličitanovou schránkou.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: MĚKKÝŠI VY_inovace_32_PR6_19
Třída: Mlži Škeble rybničná: rybníky dvoustranně souměrné tělo kryté
Coelomata - nečlánkovaní
Opakování a procvičení učiva
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
Měkkýši Digitalizace výuky Příjemce
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
MĚKKÝŠI.
Mlži Mgr. Helena Roubalová
Měkkýši.
Kmen: MĚKKÝŠI Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
Hlavonožci Cephalopoda.
KMEN Měkkýši Kmen měkkýši má 3 třídy Plži – hlemýžď zahradní
Zástupci měkkýšů Metodika:
MĚKKÝŠI Základní škola a mateřská škola, Tupesy, Hlavonožci
Plži (Gastropoda) Měkkýši Matěj Vyskočil.
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
MĚKKÝŠI 2 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
MOŘE A OCEÁNY BEZOBRATLÍ.
MLŽI Schránku tvoří dvě lastury spojené svaly
RISK MĚKKÝŠI Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola Kladruby
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se základními částmi těla měkkýšů.
Měkkyši Berenika Jurková 5.A.
Třída: Hlavonožci.
Mlži -2lastury Zdroj:cs.wikipedia.org/wiki/mlži.
Kmen: MĚKKÝŠI.
podkmen: žabernatí třída: korýši
Taxonomie měkkýšů.
kmen: MĚKKÝŠI (Mollusca)
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: únor 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_10_Zoologie,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 04 Měkkýši plži TEMA: Přírodopis.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
Kmen: MĚKKÝŠI Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
MĚKKÝŠI měkké tělo (někdy ukryté ve vápenaté schránce)
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
Hlavonožci Cephalopoda Očekávané výstupy
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_122_Plži
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Výukový materiál VY_52_INOVACE_29_ měkkýši
VY_32_INOVACE_37_Měkkýši - 3.část
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
VY_32_INOVACE_35_Měkkýši - 1.část
Škeble rybničná.
PŘÍRODOPIS 6 MĚKKÝŠI.
MĚKKÝŠI - MLŽI PŘÍRODOPIS 6.
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
MĚKKÝŠI – ŽIVOČICHOVÉ S MĚKKÝM TĚLEM (po výkladu si zapiš do sešitu)
Transkript prezentace:

HÁDEJ, KDO JSEM - MĚKKÝŠI Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_47_Pr6_hadej_mekkysi Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Autor: Mgr. Jitka Vaňková

Anotace: Přírodopisná soutěž pro žáky 6. ročníku vhodná k opakování nebo zpestření tematického okruhu Měkkýši, téma mlži, plži, hlavonožci. Příprava: Žáci třídy se rozdělí na dvě skupiny, každá skupina si zvolí mluvčího. Skupina se vzájemně domlouvá na správné odpovědi, odpovídá pouze mluvčí skupiny. Soutěž: Žáci podle obodovaných indicií mají poznat zástupce měkkýšů. Jednotlivé texty se objevují po kliknutí na políčko „nápověda“. Žákům se připisuje takový počet bodů, u kterého nalezli správnou odpověď. Každá skupina odpovídá na 4 snímky, skupiny se střídají. Pod políčkem „obrázek“ najdeme obrázek hledaného živočicha. „Odpověď“ skrývá pro kontrolu správný název živočicha. „Šipka“ přesunuje hru na další snímek. Vyhrává skupina, která získá větší počet bodů

7: Moje tělo je měkké, nečlánkované. 6: Žiji v moři. 5: Jsem velmi inteligentní zvíře. 4: Dokáži měnit barvu i strukturu kůže. 3: Na těle mám výraznou hlavu. 2: Moje komorové oko se podobá lidskému oku. 1: Na osmi ramenech mám přísavky. nápověda odpověď obrázek CHOBOTNICE Obr.1

7: Patřím mezi suchozemské měkkýše. 6: Jsem plž a mám plíce. 5: Dosahuji délky až 15 cm. 4: Jsem bělavěšedý s temnými skvrnami. 3: Oči mám na „stopkách“ - tykadlech. 2: Místo ulity mám pouze štít. 1: Často škodím např. ve sklenících nebo na zahrádce. nápověda odpověď obrázek SLIMÁK Obr.2

7: Jsem největším měkkýšem v Čechách. 6: Mám žábra a filtruji vodu. 5: Žiji v klidných bahnitých vodách, větších rybnících, tůních. 4: Rozmnožuji se nepřímo – z vajíčka se líhne larva. 3: Jsem prý indikátorem čisté vody, nesnáším dusíkaté látky. 2:Moje noha je silná, svalnatá, ale nemám hlavu. 1:Mám dvě lastury uvnitř pokryté perletí. nápověda odpověď obrázek ŠKEBLE RYBNIČNÁ Obr.3

7: Jsem dravý měkkýš. 6: Žiji v moři. 5: Přes den jsem zahrabaná v písku, v noci se vydávám na lov. 4: Kořist lovím dvěma delšími a osmi kratšími chapadly. 3: Umím měnit barvu v závislosti na prostředí nebo náladě. 2: Z mých výměšku se získává malířská barva – hnědý pigment. 1: Mám jen zbytek schránky – sépiovou kost. nápověda odpověď obrázek SÉPIE OBECNÁ Obr.4

7: Jsem suchozemský plž. 6: Moje tělo měří až 10 cm. 5: Dožívám se až 6 let. 4: Na hlavě mám dva páry tykadel. 3: Můj „domeček„ má žlutohnědou barvu s tmavými pruhy. 2: Když se hýbu, vylučuji sliz. 1: V ústech mám radulu. nápověda odpověď obrázek HLEMÝŽĎ ZAHRADNÍ Obr.5

7: Žiji v teplých subtropických a tropických mořích. 6: Život začínám jako samec, po třech letech se měním v samici. 5: Patřím mezi mlže, mám zajímavou plášťovou dutinu. 4: Lastury dosahují až 30 cm. 3: Vnitřek lastury mám pokrytý perletí. 2: Umím „vyrábět“ perly, které se dnes šlechtí i uměle. 1: Největší perla měřila 3x4 cm a vážila 26 g. Šlechtila se 2 roky. nápověda odpověď obrázek PERLOTVORKA Obr.6

7: Jsem mořský dravý plž. 6: Dej si na mě pozor! 5: Jsem z nejnebezpečnějších a nejjedovatějších svého druhu. 4: Moje krásná žlutohnědá ulita má až 10 cm. 3: Radulu mám přeměněnu v „harpunu“ s jedem. 2: Žiji v Tichém a Indickém oceánu, skrývám se v písku. 1: Jed působí svalové ochrnutí a zástavu dechu, bez pomoci smrt. nápověda odpověď obrázek HOMOLICE Obr.7

7: Jsem mlž chovaný pro gastronomii. 6: Moje schránka měří až 20 cm. 5: Mám ráda chladnou mořskou vodu. 4: Povrch vápenité lastury je hrbolatý s nepravidelný okrajem. 3: Pro svoji lahodnou chuť jsem chována uměle. 2: Největším producentem je USA. 1: Jsem servírována jako delikatesa – syrová a pokapaná citronem. nápověda odpověď obrázek ÚSTŘICE JEDLÁ Obr.8

Zdroje : Obr. 1 Obr. 2 Obr. 3 Obr. 4 Obr. 5 Obr. 6 Obr. 7 Obr. 8 DUM 49705, Mgr. Martina Kršková, Hádej, kdo jsem – bezobratlí, dostupné na