Atmosféra je plynný obal Země, který je k Zemi připoután gravitační silou, která nám zaručuje, že plyny neuniknou do okolního vesmírného prostoru. Model.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zemská atmosféra - stavba - soustředné vrstvy - různé vlastnosti
Advertisements

Atmosféra Země.
Abiotické podmínky života
ATMOSFÉRA Obecná část Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
VY_52_INOVACE_Z.6.24-atmosféra, počasí-prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Mechanické vlastnosti plynů
Atmosféra Země Název školy
Vrstvy atmosféry.
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Země jako planeta Lucie Racková KVA.
Voda a vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_180_Atmosféra AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 7.,
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Složky krajiny a životní prostředí
Abiotické faktory prostředí
ATMOSFÉRA ZEMĚ Robert Řehák
Atmosféra Opakování – znáte z P: vzdušný obal Země
Co je fyzická geografie?
Atmosféra Země, Atmosférický tlak
VZDUCH OBECNÁ CHEMIE VY_32_INOVACE_10 - VZDUCH.
Krajina a životní prostředí
Vzduch Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
ATMOSFÉRA.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Název Atmosféra 1 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Atmosféra VY_32_INOVACE_00_ATMOSFÉRA autor: Helena Nováková
Stavba a složení atmosféry. Globální oteplování.
Atmosféra.
VZDUŠNÝ OCHRANNÝ OBAL ZEMĚ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Atmosféra Adéla Hegarová.
Atmosféra Filip Bordovský.
Atmosféra Země a její složení
Vliv ozónové vrstvy na životní prostředí
Obr. 1 ATMOSFÉRA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Atmosféra autor: Mgr. Jana Mikešová
Atmosféra planety Země
Vznik a vývoj atmosféry Země
Vlastnosti plynů Pohyb je základní vlastnost všech těles ve vesmíru. Toto tvrzení platí pro celý vesmír – pro hvězdy, planety, komety, pro celé galaxie.
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
= vzdušný obal Země (atmos = pára z řečtiny) - zabraňuje výkyvům teplot na Zemi - chrání Zemi před kosmickým zářením, meteority - umožňuje život na Zemi.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV:VY_32_INOVACE_ S 20 TEMA: Atmosféra – plynný obal Země.
Atmosféra.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
Archimédův zákon pro plyny
Atmosféra Země.
Obr. 1 ATMOSFÉRA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
VY_32_INOVACE_ Atmosféra Autor Mgr. Renáta Hořejšková
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Stavba Země Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s pojmem krajinná sféra a se stavbou zemského tělesa.
ATMOSFÉRA.
Prezentace pro výuku zeměpisu 6. ročník dokončeno
ATMOSFÉRA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ATMOSFÉRA Plynný obal Země
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_15_Atmosféra
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Vzduch.
Transkript prezentace:

Atmosféra je plynný obal Země, který je k Zemi připoután gravitační silou, která nám zaručuje, že plyny neuniknou do okolního vesmírného prostoru. Model – působení gravitačního pole Země Název atmosféra je odvozen z řeckého slova atmos, což znamená v českém překladu pára.

Atmosféra je tvořena směsicí plynů, které souhrnně nazýváme vzduch. Tento poměr plynů se nachází v troposféře. plynyobjemový podíl Dusík N 78,084% Kyslík O20,946% Argon Ar0,934% Oxid uhličitý CO 2 * 0,035% Neon Ne0,00182% Helium He0,000524% Metan CH 4 * 0,00017% Krypton Kr0,00014% Vodík H0,000055%

Celková hmotnost atmosféry se pohybuje okolo 5,137 x 1018 kilogramů. Hustota vzduchu s rostoucí vzdáleností směrem od povrchu klesá. Chemické složení vzduchu je blízko povrchu poměrně konstantní, pokud jde o obsah plynných složek (mění se jen obsah vodních pár a prachových či kouřových částeček).

Atmosféra se dělí ve vertikálním směru na pět soustředěných částí (tzv. sfér), které se od sebe liší různými fyzikálními vlastnostmi. Sféry: Troposféra, stratosféra, mezosféra, termosféra, exosféra

Teplota a složení zemské atmosféry se liší podle nadmořské výšky, konkrétní úměra mezi výškou a teplotou se však rovněž mění s výškou. Podle tohoto vztahu tedy dělíme zemskou atmosféru na tyto vrstvy:

Troposféra: Název pochází z řeckého slova „tropos“. Troposféra sahá od povrchu země až do 7 km v polárních oblastech a 17 km okolo rovníku a je tedy nejnižší vrstvou atmosféry vůbec. Teplota troposféry klesá s nadmořskou výškou. Stratosféra: Sahá od konce troposféry, přibližně do 50 km. Teplota vzrůstá s nadmořskou výškou.

Mezosféra: Sahá od konce stratosféry, přibližně do 80 až 85 km. Teplota s nadmořskou výškou klesá. Termosféra: Sahá od konce mezosféry zhruba do vzdálenosti 640 km od povrchu. Teplota stoupá s nadmořskou výškou.

V minulém století se objevily spekulace, zdali má člověk neblahý vliv na fungování atmosféry. Začalo se mluvit o globálním oteplování planety a o skleníkovém efektu. Když budeme chtít být objektivní, budeme muset říci, že neexistuje přímý důkaz, že by oteplování planety nebylo jen dalším "přirozeným jevem" (střídání doby ledové a teplejších období).

Na druhou stranu však člověk vypouští mnoho plynů do atmosféry, což se musí projevit. Molekuly skleníkových plynů Oxid uhličitý CO 2 Metan CH 4

S existencí atmosféry je spojen koloběh vody v přírodě. Zjednodušeně můžeme prohlásit, že se jedná se koloběh mezi srážkami, odtokem a vypařováním.