Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Španělsko (EUPŠD4),

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Finsko (EUPŠD10),
Advertisements

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Švýcarsko (EUPŠD16),
Označení DUM Ku - DUM Autor Příjmení a jméno: Kučejová Blanka, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Belgie(EUPŠD7),
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Polsko (EUPŠD15),
VY_32_INOVACE_Fi_II_01 Název Jižní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Evropa- Jižní Evropa Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
ANOTACE Materiál je určen k získání poznatků o jižní Evropě. V první části si žáci vytvářejí základní přehled o celé oblasti – o krajině, hospodářství.
VY_32_INOVACE_07-53 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – Jižní Evropa (Španělsko,
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Rumunsko (EUPŠD18),
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11_Z8_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Norsko Základní škola Libina, příspěvková organizace,
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_03_03B_USA Téma: Zeměpis Ameriky a Asie.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pravěk (EUPŠD2),
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pythagorova věta.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Vlastimil Ogrodník NÁZEV:Španělsko TÉMATICKÝ CELEK:Evropa ČÍSLO.
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_07_Pyrenejský_poloostrov_ib2 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Slovensko (EUPŠD13),
ŠPANĚLSKO A PORTUGALSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_12_A_14_Španělsko a Portugalsko.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Ing Věra Kubová Předmět: ZEMĚPIS 8 Název : PŘÍRODNÍ PODMÍNKY EVROPY - ČLENITOST POBŘEŽÍ.
VY_52_INOVACE_24_02_státy jižní Evropy
EVROPA.
DÁNSKO A ISLAND Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
UKRAJINA A MOLDAVSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Rakousko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
ZEMĚPIS - SVĚT Severní Amerika
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_Fi_II_13 Název Evropa – poloha a rozloha
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_ZEMĚPIS
HYDROSFÉRA vodstvo na zemi, oceány
NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_Světadíly
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ÚZEMNÍ DIFERENCIACE ČEŠTINY
Vzdělávací materiál: Indie Operační systém: Windows XP Professional
Lucembursko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NORSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Španělsko Učivo 8. ročníku Název školy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací materiál: Amerika Operační systém: Windows XP Professional
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Česká republika jako součást Evropy
Naše vlast Anotace: Materiál je určen k výuce věd ve 3. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se státními symboly ČR, s polohou ČR v rámci Evropy a s našimi nejbližšími.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_9.ročník 06_Opakování jihozápadní Asie
FRANCIE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_ZEMĚPIS
Téma hodiny: Srbsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
VY_32_INOVACE_12_Z5 7. KANADA ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT III/2 EU OP VK 01/11
Název školy: Základní škola T. G
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Příprava na hodinu s využitím tabletu
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_17_IV_Z9_Světová_nej…
CO JSME SI ODNESLI Z EVROPY
Transkript prezentace:

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Španělsko (EUPŠD4), Z 8.r. Zpracoval:Mgr. Kijanica Pavel

Anotace DUM je zaměřen na vyvození učiva o Španělsku. Žák získá základní informace o rozloze, počtu obyvatel, etnickém složení obyvatelstva aj. Dále o poloze státu, vlajce, hymně, hlavním městě, přírodních podmínkách a o zajímavostech země. DUM na svém konci obsahuje dobrovolný domácí úkol DUM byl vytvořen dne: –

Samostatná práce Do sešitu ve zkratce popiš polohu země. –na jakém kontinentě leží –na jakém světadílu leží –s kým sousední –zda je vnitrozemský či přímořský –pokud přímořský - jaké moře ho omývá –aj.

Poloha Stručně popiš polohu Španělska? Španělsko je přímořský stát v jihozápadní Evropě. Zaujímá přibližně 84 % rozlohy Pyrenejského poloostrova, který sdílí s Portugalskem, Andorrou a Gibraltarem. Gibraltar je zámořské území Spojeného království.Španělsko Evropě Pyrenejského poloostrova PortugalskemAndorrouGibraltaremSpojeného království Španělsku patří také souostroví Baleáry ve Středozemním moři a Kanárské ostrovy v Atlantském oceánu.BaleáryStředozemním mořiKanárské ostrovyAtlantském oceánu

Vlajka Barvy španělské vlajky navazují na znak starobylého aragonského království z 12.stol. Součastná úprava, při níž je ústřední žlutý pruh dvakrát širší než červené pruhy na okrajích, byla přijata v roce 1936 během španělské občanské války

Hymna Asw0whttp:// Asw0w

Základní informace Rozloha: km2 Obyvatelstvo: Hlavní město: Madrid ( ) Státní zřízení: konstituční monarchie Etnické složení: Španělé 73%, Katalánci 16%, Galicijci 8%, Baskové 2% Jazyky: španělština (úřední) 74%, katalánština 17%, a další Náboženství: katolické 94%, ostatní Měna: 1 euro = 100 centů

Povrch

Povrch Pohoří Pyreneje - Pico de Aneto m Jádro pevninského Španělska tvoří centrální náhorní plošina, známá jako Meseta Central

Vodstvo

Nejdelší řeka Pyrenejského poloostrova je Tajo (1038 km, z toho 716 km ve Španělsku )řekaTajo Nejdelší řeka na španělském území je Ebro (910 km). Ebro

Hlavní město Madrid Leží ve střední části země. Je hospodářským a kulturním centrem země, i když v některých ohledech zaostává za Barcelonou. –Madrid byl založen v 9.stol.jako maurská pevnost Magerit. Město má 6 univerzit (nejstarší je z roku 1508, muzea, galerie (jedna z největších světových galerií Prado).

Národní galerie Prado

Metropolitní oblasti ve Španělsku

Korida Víš co to KORIDA je? Pokud ano, vysvětli to i ostatním ve třídě Korida, nebo též býčí zápasy, je tradiční představení provozované zvláště ve Španělsku, v Portugalsku a v některých zemích Latinské Ameriky. Aktéři této podívané, nazývaní jako toreadoři, pro potěšení publika zabodávají do býka kopí a poté ho dorazí mečem. Jenom ve Španělsku je při zhruba 1700 zápasech ročně usmrceno asi deset tisíc býků. Někteří lidé tuto tradiční podívanou považují za formu týrání zvířat, proto je postupně zakazována.ŠpanělskuPortugalskuLatinské Amerikytoreadořibýkakopímečemtýrání zvířat

Samostatná práce Do mapy zakresli: –Hlavní město, –Barcelonu –Valencii –Řeky: Ebro, Tajo –Sousední státy –Souostroví Baleráry

Dobrovolný domácí úkol Zjisti doma informace o jednom z národních tanců Španělska Flamenco a vypracuj o něm prezentaci – historie, ukázky nácviku, ze soutěžích, a jiné.

Použité zdroje –VILÍMEK, V., NOVÁKOVÁ, R., Evropa: Zeměpis pro základní školy. 4. vyd. Příbram: Scientia, ISBN – ŠERCLOVÁ, Andrea. Svět do kapsy: Podrobný průvodce po státech celého světa od A do Z. 2. vyd. Český Tešín: Ottovo, ISBN Obrázky dostupné z: – – – – – – – – – – – – – pe_topography_map.png/220px-Europe_topography_map.pnghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b7/Euro pe_topography_map.png/220px-Europe_topography_map.png –