Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_32-08 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng. Michal Kronika Tematický celekDopravní stavby Ročník3. – 4. Datum tvorby Anotace - názorný výklad nové látky a okamžité procvičení - prezentace Metodický pokynvýkladová prezentace na interaktivní tabuli nebo projektor Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora
Dopravní stavby
Norma rozděluje mosty z mnoha hledisek. V následující prezentaci se zaměříme na nejzákladnější rozdělení mostů. Vybereme dělení, kterých si můžeme všimnout na první pohled. Dle převáděné komunikace Dle materiálu hlavní nosné konstrukce Dle tvaru či statické funkce mostní konstrukce Dle měnitelnosti polohy
MASIVNÍ - kamenné - cihelné - betonové - železobetonové - předpjaté NEMASIVNÍdřevěné NEMASIVNÍ - dřevěné - ocelové - spřažené (ocelobetonové) - kombinované (kov, dřevo)
Nejstarší materiál pro stavbu mostů. Snadné zpracování, jednoduché spojování a dostatek materiálu v blízkosti stavby. Dnes se používají pro nosné konstrukce lepené profily
Ocel je vhodným materiálem pro mosty největších rozpětí Má velkou pevnost v tahu Velké konstrukční možnosti – množství tvarů jednotlivých stavebních prvků Relativně malá hmotnost Snadné vytváření dokonalých spojů Nevýhodou je nutnost vyrábět prvky v mostárnách Nákladná ochrana před povětrnostními vlivy Vyšší náklady na údržbu Velká hlučnost při pojíždění vozidly, zejména železniční mosty
1. Jaké znáš druhy materiálů pro nemasivní konstrukce.
Pokud není uvedeno jinak – archiv autora