P RAKTICKÉ ČINNOSTI Dřevo, příčný řez jádrovým kmenem Vypracoval: Lukáš Karlík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Smíšené a listnaté lesy
Advertisements

LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Stromy.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
EKOSYSTÉM LES – stromy jehličnaté a listnaté
STRUKTURA A VLASTNOSTI DŘEVA
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Stavba dřeva Svět práce, 7. ročník VY_32_INOVACE_335, 17. sada, SP
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s pěstováním lesů, produkčními.
Ochrana dřeva – impregnace
Co jste na předchozích obrázcích viděli? KRAJINU LES STROMY.
STAVBA DŘEVA, VLASTNOSTI, VADY
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
PŘÍRODOVĚDA.
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Nahosemenné rostliny - STROMY
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
Jehličnany.
Co jsou nahosemenné rostliny?
BĚLOVÉ, JÁDROVÉ A VYZRÁLÉ DŘEVO
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Makroskopická stavba dřeva
 Les lze vymezit jako životní společenství rostlinných a živočišných organismů, které žijí v určitých podmínkách lesního prostředí, s nímž tvoří určitý.
STONEK.
Les-Lesní patra.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Sochorová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Popularizace technických oborů a řemesel prostřednictvím interaktivní výuky žáků OP vzdělávání.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 2. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Pila „KATR“. Řez kmenem stromu Dřívější pily – skanzen Veselý kopec.
Na výb ě r máte ze t ř í mo ž ností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, naje ď te na ni šipkou myši a klikn ě te. Bude-li Vaše odpov ěď chybná, z ů.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_PRVOUKA.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
TEST - SPOLEČENSTVO LES
Nekovové technické materiály
Zpracování dřeva Vypracoval : Lukáš Karlík
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Prvouka pro 2. tř. Stromy v lese III/2 18.
Dřeviny, nauka o dřevinách
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
SŠ, ZŠ A MŠ, KARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_03_Les_stromy
Transkript prezentace:

P RAKTICKÉ ČINNOSTI Dřevo, příčný řez jádrovým kmenem Vypracoval: Lukáš Karlík

T ĚŽBA DŘEVA Dřevo patří k obnovitelným zdrojům. Co si pod tímto pojmem představíte? Dřevo dorůstá. Při správném hospodaření ho nevyčerpáme. Co předchází samotné těžbě? Sbírají se šišky a vybírají se z nich semena. Nechají se vyklíčit ve skleníku. Dvouletý semenáč vysazujeme do „školek“. Za další dva roky se vysadí do lesa. Po 20 – 50 letech se těží

R OZDĚLENÍ DŘEVIN DřevinyTvar zeleněJehličnaté Smrk Borovice Jedle Listnaté Topol Buk Dub Hustota dřevaMěkké Borovice Smrk Jedle Topol Tvrdé Buk Jasan Dub Švestka

PŘÍČNÝ ŘEZ DŘEŇOVÝM KMENEM dřeň letokruhy jádro běl dřeňové paprsky lýko kůra mízní pletivo

a – krajina b – dřevo krajové c – dřevo boční d – dřevo jádrové a a a a c c b b d a a a a d bb c c