CZ.1.07/1.5.00/34.04481 Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Žárovka vs. Úsporná zářivka
Advertisements

Vedení elektrického proudu v plynech
Žárovky.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_03 Tematická.
Výbojové zdroje světla
Výbojové zdroje světla
Žárovka Tepelný zdroj Zdrojem světla je wolframový drát, který má veliký odpor a vysokou teplotu tání (3200 °C) Při přivedení el. proudu se drát zahřeje.
Ionizační energie.
Zdroje světla.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
VY_52_INOVACE_04_12_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Zářivková svítidla 1.
ZÁŘIVKOVÁ SVÍTIDLA Autor: Pavel Porteš Jsou to nízkotlakové trubice plněné rtuťovými parami, v nichž se ultrafialové záření výboje mění vrstvou luminoforu.
Výboje v plynech Jana Klapková © 2011 VEDENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU V PLYNECH.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Výbojková svítidla.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
E LEKTRICKÝ PROUD V KAPALINÁCH A PLYNECH Ing. Jan Havel.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
V ÝBOJE V PLYNECH Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Doutnavka.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Teplotní zdroje světla
Fyzika 2.D 17.hodina 01:06:36.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Teplotní zdroje světla
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou

CZ.1.07/1.5.00/ Světelné spotřebiče Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluOV-SP3-1/10 Světelné spotřebiče Název školyStřední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy, Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou AutorJosef Bohdal Tématický celekNeóny, doutnavky, LED žárovky, indukční výbojka Ročník2,3 a 4. ročník SOŠ Datum tvorby AnotacePrezentace s výkladem Metodický pokynDUM pro seznámení s funkcí a možností použití neónů, doutnavek, LED žárovek a indukční výbojky Pokud není uvedeno jinak, uvedený materiál je z vlastních zdrojů autora Zpět

Neóny Elektrody jsou z čistých kovů s velkým povrchem připojeny na VN 500 – 1000 V na 1 m délky. Barva se získá použitím různých plynů a jejich mícháním ( neón, argon, atd ). Používají se především na reklamní účely

Schéma zapojení

Doutnavky Baňka je plněna elektricky vodivými plyny ( argon, neon ) elektrody jsou z čistých kovů. Používají se na signalizaci ( žehlička, boiler, sporák, vypínače atd ) Světlo vzniká doutnavým výbojem mezi elektrodami různých tvarů Jejich předností je nízká spotřeba ( 0,8 mA ), malé oteplení povrchu a vysoká životnost ( h ) Doutnavky mají většinou vestavěný odpor a mohou se připojit přímo na síť.

Schéma zapojení

LED žárovky Wolframové vlákno je nahrazeno světlo vyzařující diodou LED spotřeba je oproti žárovce 10 x nižší při stejném světelném toku životnost LED diody je provozních hodin Vyzařované barvy jsou díky úzké spektrální šířce pravdivé, ztrátové teplo je sníženo na minimum LED dioda je odolná proti vibracím a nárazům Vyrábí se tyto barvy svitu : bílá, žlutá, oranžová, červená, zelená, modrá Uvnitř patice se nachází SMD součástky pro napájení LED diody.

Indukční výbojka Princip indukční lampy (výbojky) spočívá ve vytvoření elektromagnetického pole v předřadníku ( 2,5 MHz ), které je vedeno do trubice, jejíž stěny jsou pokryty fosforem Elektromagnetické pole zde vyvolává excitaci volných elektronů rtuti, které když se dostávají zpátky do stabilní polohy vyvolávají ultrafialové záření. Toto ultrafialové světlo dopadá na stěny trubice, kde z něj fosfor vytvoří velmi kvalitní světlo Systém tvoří elektronické předřadné zařízení, nosič na přenos výkonu ( ferit ) a nízkotlaká výbojka s luminoforem ( argon ). Životnost výbojky je až hodin, spotřeba energie je o 30 % nižší než u vysokotlaké sodíkové nebo halogenidové výbojky nebo zářivky.

CZ.1.07/1.5.00/ Zpět Seznam literatury a pramenů : Dílenská příručka I, Odborný text – Silnoproudá zapojení, Elektrická zařízení (Desort, Kule) Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.