Třídění směsí © Aneta Krhovská příloha č. 10. pěna aerosol emulze pěna suspenze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
Směsi, dělení složek směsí
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
Procenta: složení roztoků. Roztok homogenní směs dvou a více látek rozpouštědlo a rozpuštěné látky –kapalné (voda se štávou) –pevné (slitiny) –plynné.
Směsi Chemie 8. ročník. SMĚSI Jsou to látky, ze kterých můžeme oddělit fyzikálními metodami jednodušší látky- složky směsi. Třídění směsí a) RŮZNORODÉ.
ALKANY. DEFINICE ● Alkany jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku pouze jednoduché vazby.
© Aneta Krhovská 2015 Příloha č. 2.  Motivační písnička  2/ 2/
Metody oddělování složek směsi. Krystalizace Krystalizací se oddělují složky směsí na základě jejich rozdílné rozpustnosti. Látka méně rozpustná vykrystalizuje.
Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola 21. století Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 9. roč. Název materiálu VY_32_INOVACE_16_Bezkyslíkaté kyseliny Autor Melicharová Jana.
Směsi – opakování základních znalostí Autor: Mgr. Studená Iveta Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč. Název materiálu VY_32_INOVACE_11_Vlastnosti a použití hydroxidů Autor Melicharová.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C8-002 PředmětCHEMIE 8.ROČNÍK.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VY_32_INOVACE_O3_20_Výpočet hmotnostního zlomku
Molekulová fyzika 4. prezentace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Směsi – výklad jistě existuje spousta učebnic a publikací věnujících se problematice směsi a chemie vůbec, já bych však nezapomínal na sice starší, ale.
Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiří Hajn Dělení směsí Chemie – 8. ročník
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Hmotnostní zlomek převáděný na %
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Lékařská chemie Podzimní semestr 2014/2015.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/ Chemie
Předtest – vlastnosti látek
Chemie pro 9.ročník zš Mgr. Iveta Ortová
2.1 Většina látek jsou směsi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Směsi stejnorodé se oddělují krystalizací nebo destilací
VY_32_INOVACE_124_Alkany Šablona Identifikátor školy:
Směsi.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY 52 Inovace 37.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Směsi Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Obecná a anorganická chemie
Autor: Stejskalová Hana
Lékařská chemie Podzimní semestr 2011/2012.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o.p.s AUTOR: Bc. Vladimíra Benediktová NÁZEV: VY_32_INOVACE_206_FYZIKA_LÁTKY TÉMA: LÁTKY ČÍSLO PROJEKTU:
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
Autor: Stejskalová Hana
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
výpočty „kádinkovou“ metodou
Tvoří pedosféru, studuje ji pedologie
výpočty „kádinkovou“ metodou
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ.
Název: VY_32_INOVACE_CH_8A_15G
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Molekulová fyzika 4. prezentace.
Transkript prezentace:

Třídění směsí © Aneta Krhovská příloha č. 10

pěna aerosol emulze pěna suspenze

Třídění různorodých směsí Suspenze – směs pevné a kapalné látky (hlína ve vodě) Emulze – směs kapalných látek (olej + voda) Pěna – směs plynu v kapalině (šlehačka) – směs plynu v pevné látce (polystyren) Aerosol – směs kapaliny v plynu (mlha) – směs pevné látky v plynu (dým)

Třídění stejnorodých směsí Pevné – sklo, slitiny kovů (bronz – slitina mědi a cínu) Kapalné – minerální voda, čaj Plynné – zemní plyn, vzduch

Roztok – tvořen z rozpouštědla a rozpuštěné látky – rozpouštědlo převládá nad rozpuštěnou látkou – největší význam: kapalné roztoky (voda) – koncentrované X zředěné roztoky

Koncentrovaný roztok – Obsahuje velké množství rozpuštěné látky (hodně oslazený čaj) Zředěný roztok – Obsahují malé množství rozpuštěné látky (málo oslazený čaj)

Zdroje obrázků Slide 2: polystyrenový kruh: staženo [online]. (c) 2009 [cit ]. Výtvarné potřeby. Dostupné z: potreby/department-89-polystyren--tvary.htmlhttp:// potreby/department-89-polystyren--tvary.html Slide 2: zemní plyn: staženo Novinky.cz [online]. © 2003–2015 [cit ]. Platíte za nový rok příliš? Dostupné z: zemnim-plynem-prilis-zmente-to.htmlhttp:// zemnim-plynem-prilis-zmente-to.html Slide 2: mlha: staženo [online]. © 2015 [cit ]. Ranní mlha. Dostupné z: Slide 2: dým: staženo Novinky.cz [online]. © 2003–2015 [cit ]. V Uherském Brodu hoří tisíce run pneumatik. Dostupné z: pneumatik.htmlhttp:// pneumatik.html Slide 2: bronzová medaile: staženo Golfcoursegurus.com [online]. © 2007–2015 [cit ]. Golf Course. Dostupné z:

Slide 2: vzduch: staženo Pe.cz [online]. © 2011 [cit ]. Stlačený vzduch. Dostupné z: Slide 2: minerální voda: staženo Tescoviny.cz [online] [cit ]. Korunní Jemně perlivá. Dostupné z: Slide 2: čaj: staženo Udělejte si vlastní müsli, čokošku či čaj. Vlasta.kafe.cz [online]. © 2015 [cit ]. Dostupné z: cokosku-ci-caj/ cokosku-ci-caj/ Slide 2: šlehačka, emulze: staženo MACH, Josef, Irena PLUCKOVÁ a Jiří ŠIBOR. Chemie: úvod do obecné a anorganické chemie. Brno: Nová škola, c2010, 110 s. Duhová řada. ISBN Slide 3: suspenze: staženo MACH, Josef, Irena PLUCKOVÁ a Jiří ŠIBOR. Chemie: úvod do obecné a anorganické chemie. Brno: Nová škola, c2010, 110 s. Duhová řada. ISBN