SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Několikrát méně, nácvik.
Advertisements

Trojčlenka.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Slovní úlohy se zlomky a procenty
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Slovní úloha o společné práci
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy řešené rovnicí nebo soustavou Patnáctiminutovka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Slovní úlohy (s procenty v zadání řešené pomocí rovnic)
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_768.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
TROJČLENKA.
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Příprava na čtvrtletní písemnou práci
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Odčítání desetinných čísel VY_42_INOVACE_05 Sada 3 Základní škola.
Slovní úlohy Dělitelnost
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
P r o c e n t a % I. Ú v o d Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
P r o c e n t a % II. Procentová část Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
Procenta.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
3.3 SLOVNÍ ÚLOHY - lineární rovnice Mgr. Petra Toboříková.
Slovní úlohy – procvičování 1. 6) Z odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku a.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_076.MAT.01 Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum :květen 2012  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Zlomky a procenta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Slovní úlohy HRA. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Datum: 14.
4.6 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic Mgr. Petra Toboříková.
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Mgr. Klára Tesařová.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_03_12_M8_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Lineární rovnice Základní škola Libina, příspěvková.
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání PředmětMatematika Tematický.
Poměr v základním tvaru.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Jméno autora výukového materiálu
Úroky - samostatná práce
Řešení slovních úloh rovnicemi
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení slovních úloh rovnicemi
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.
Zaokrouhlování desetinných čísel.
3.7 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Slovní.
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Poměr v základním tvaru.
Transkript prezentace:

SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš

PROCENTA JSOU SETINY Zapamatuj si! Procenta jsou setiny, ve slovních úlohách na procenta (nejdou-li řešit trojčlenkou nebo přes 1%), je nejvýhodnější používat zápis procent desetinným číslem.

Jan měl o 30 % víc než Petr. Dohromady měli 2760 Kč. Kolik Kč měl Jan, kolik Petr? Petr ………………….……... x Kč Jan ……o 30% víc……1,3x Kč Celkem ……………… Kč x + 1,3x = ,3x = 2760 / : 2,3 x = 1200 Zkouška: Petr …….…………… Kč Jan... 1, = 1560 Kč Celkem… = 2760 Kč Jan měl 1200 Kč, Petr 1560 Kč.

V 8. třídách je 59 žáků. V 8.A je o 15% víc žáků než v 8.B, v 8.C o 20% méně než v 8.B. Kolik žáků je v jednotlivých třídách? 8. A ………o 15 % víc … 1,15x žáků 8. B …………………………….….. x žáků 8. C ……. o 20 % míň …… 0,8x žáků celkem ………………………………… 59 žáků 1,15x + x + 0,8x = 59 2,95x = 59 / : 2,95 x = 20 Zkouška: 8. B …………………………20 žáků 8. A ……….1, = 23 žáků 8. C …….…..0,8. 20 = 16 žáků Celkem = 59 žáků 8. A má 23 žáků, 8. B má 20 žáků, 8. C má 16 žáků.

Suť odvezla tři různě velká auta. Hmotnost nákladu druhého auta byla o 20 % větší než prvního auta. Hmotnost na třetím autě byla o 25 % větší než na druhém autě. Celkem naložili 22,2 t. Kolik tun vezlo které auto? 1. auto ………………………….……………….. x t 2. auto ……. o 20 % víc..….………… 1,2 t 3. auto ……. o 25% víc ……1,25. (1,2x) t Celkem ……………………………………. 22, 2 t x + 1,2x + 1,25. (1,2x) = 22,2 x + 1,2x + 1,5x = 22,2 3,7x = 22,2 / : 22,2 x = 6 Zkouška: 1. auto ………………………… 6 t 2. auto ………….… 1,2. 6 = 7,2 t 3. auto ………… 1,25. 7,2 = 9 t celkem …… ,2 + 9 = 22,2 t První auto vezlo 6 tun, druhé 7,2 tuny, třetí 9 tun.

V 1. pololetí mělo 20 % žáků vyznamenání. Na konci roku k nim přibyli 3 žáci, takže vyznamenání mělo 25 % všech žáků. Kolik bylo žáků? ŘEŠ SÁM. NEVÍŠ JAK NA TO? Klikni. Celkem ……………………………. x žáků 1. pol. …… 20% žáků ………..… 0,2x 2. pol. …přibyli 3 žáci …… 0,2x pol. ….. 25 % žáků…………. 0,25x 0,2x + 3 = 0,25x / - 0,2x 3 = 0,05 / : 0,05 60 = x Zkouška: 1. pol. …….20 % z 60 = 0,2. 60 = 12 ž. 2. pol. ……………………… = 15 ž. 2. pol. ….25 % z 60 = 0, = 15 ž. Žáků bylo 60.

Rozděl úsečku délky 15,3 cm na dvě části tak, aby druhá část byla o 30 % kratší než první část. Počítej sám. NEVÍŠ SI RADY? Klikni. 1. část ……………………..……. x cm 2. část o 30 % menší …. 0,7x cm Celkem ……………………… 15,3 cm x + 0,7x = 15,3 1,7x = 15,3 / : 1,7 x = 9 Zkouška: 1. část …………..…………. 9 cm 2. část ……..…. 0,7. 9 = 6,3 cm Celkem …… 9 + 6,3 = 15, 3 cm První část měří 9 cm, druhá 6,3 cm.