Výkon Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
8. ročník Práce, výkon, energie Téma: Výkon.
Advertisements

Vztah mezi výkonem, prací a časem
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.36 Téma: Výkon Číslo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_39.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: O DPOVĚZ NA OTÁZKY 1) Definuj rychlost (popis, značka, jednotka, značka jednotky) Popis: dráha, kterou.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Významné osobnosti fyziky a chemie James Watt
Rychlost a měření rychlosti
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Výkon, jednotka WATT Autor:Mgr.
Mechanika II. Výkon VY_32_INOVACE_ V praxi není důležitá pouze velikost vykonané práce, ale také doba, za kterou byla práce vykonána.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
FYZIKA 8. ROČNÍK PRÁCE Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská,
PaedDr. Jozef Beňuška
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Shrnutí učiva I Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Závislost hustoty kapaliny na teplotě Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Pohybová energie - úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Čas pohybu Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Sublimace a desublimace Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Var – otázky a úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_02_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Výkon Anotace:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Procvičení – výpočet práce Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
Paralelní zapojení rezistorů
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
VY_32_INOVACE_15 15 ENERGIE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_Práce
Účinnost – řešení úloh VY_32_INOVACE_15_Účinnost
Hydraulická zařízení – řešení úloh
Procvičení – výkon a jeho výpočet
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Schematické značky - opakování
Tepelné motory VY_32_INOVACE_29_Tepelné motory
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
Povrchové napětí VY_32_INOVACE_22_Povrchove_napeti
Vypařování a kapalnění
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Průměrná rychlost – úlohy II
Siločáry elektrického pole
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Energie VY_32_INOVACE_05_Energie Autor: Pavlína Čermáková
Zobrazení zrcadlem dutým.
Polohová energie - úlohy
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
JAK LZE VYSVĚTLIT ELEKTROVÁNÍ TĚLES
Elektrování těles při vzájemném dotyku
Dírková komora VY_32_INOVACE_43_Dirkova_komora
Chování těles v kapalině – procvičení 2
Průměrná rychlost VY_32_INOVACE_06_Průměrná rychlost
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Účinnost VY_32_INOVACE_15_Účinnost Autor: Pavlína Čermáková
Lom světla VY_32_INOVACE_52_Lom světla Autor: Pavlína Čermáková
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
Polohová energie VY_32_INOVACE_07_Polohová energie - zavedení pojmu
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
Třída 3.B 6. hodina.
Paralelní zapojení rezistorů
Druhy optických prostředí
Archimédův zákon pro plyny
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Sériové zapojení rezistorů
Transkript prezentace:

Výkon Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách VY_32_INOVACE_03_Výkon - zavedení pojmu

Který vůz má motor o větším výkonu? Co dokáže motor o větším výkonu? Které auto ujede dráhu např. 20 km za kratší čas? Pokud má motor automobilu větší výkon, stejnou dráhu urazí za kratší čas. [1] [2]

Který ze závodníků bude dříve v cíli? Oba urazí stejnou dráhu. Vítěz ji urazí za kratší čas. Vítěz podá větší výkon. [3] [4]

Komu bude trvat kratší čas, než přerovná hromadu uhlí o 200 m dál? Vykonají oba nakonec stejnou práci, pokud přemístí celou hromadu na jiné místo? Oba vykonají stejnou práci. Kdo vykoná práci za kratší čas? Bagr vykoná tuto práci za kratší čas. Kdo podá větší výkon? Bagr podá větší výkon. [5][6] [7]

Výkon = velikost práce vykonaná za 1 sekundu. Jak značíme práci? Jak značíme čas? Jak vypočítáme práci, kterou těleso vykoná za 1 sekundu? W t Práci vydělíme časem v sekundách Pyramida: W P. t W Vzorce odvozené z pyramidy: Výkon: Práce: Čas: P = W : t W = P. t t = W : P

Jednotkou výkonu je Watt James Watt (1736–1819) byl skotský mechanik, vynálezce a fyzik – samouk, známý především skrze své vynálezy a vylepšení parních strojů. Mezi jeho vynálezy mimo jiné patří i zavedení jednotky koňská síla, kterou později nahradil v soustavě SI po něm pojmenovaný watt. Parní stroj [8] [9] [10]

Odvozená jednotka práce a její odvození z výkonu Využijeme vzorec pro výpočet práce z výkonu: W = P. t 1 J = 1kWh = 1W. 1s 1000 W s = W.s = J = 3,6 MJ 1kWh = 3,6 MJ Fyzikální veličiny nahradíme ve vzorci jejich jednotkami 1 J = 1Ws

Zdroje: Doc.Dr.Ing.RAUNER, Karel, et al. Fyzika 8 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, s. ISBN Obrázky: [1], [2], [3], [4], [5], [6], [7] Kliparty z [8] [9] [10] Vytvořeno jako DUM do předmětu fyzika na ZŠ Studentská 895, Mnichovo Hradiště