Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová Název : VY_32_INOVACE_6B_07_Velká čísla Téma: Matematika 5. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1431
Anotace -Prezentace slouží k stručnému přehledu probírané látky především při výkladu. -Promítnutím mohou žáci učivo sledovat, zapisovat a tak lépe vnímat, porozumět a pochopit probírané učivo. -Materiál může sloužit k zápisu poznámek do školních sešitů. -Příklady slouží k procvičení a správnému upevnění probírané látky.
342 587 908 Velká čísla jednotky milióny statisíce tisíce stovky desítky desetitisíce stamiliony desetimilióny
Násobení velkých čísel
5 000 . 8 = 40 000 5 000 . 8 = 40 000 násobíme
200 . 5 000 = 1 000 000 sečteme 200 . 5 000 = 10 00000 násobíme
Vypočítej 2 000 . 800 = 60 000 . 9 000 = 4 000 . 600 = 700 . 900 = 5 000 . 3 000 = 800 . 400 = 31 000 . 200 =
Řešení 2 000 . 800 = 1 600 000 60 000 . 9 000 = 540 000 000 4 000 . 600 = 2 400 000 700 . 900 = 630 000 5 000 . 3 000 = 15 000 000 800 . 400 = 320 000 31 000 . 200 = 6 200 000
Dělení velkých čísel
2 400 : 600 = 4 2 400 : 600 = 24:6 = 4 škrtnu stejný počet nul Zkouška: 4 . 600 = 2 400
Vypočítej 1 600 : 400 = 320 000 : 8 000 = 48 000 : 600 = 7 200 : 900 = 25 000 : 500 = 8 100 : 900 = 5 600 : 80 =
Řešení 1 600 : 400 = 4 320 000 : 8 000 = 40 48 000 : 600 = 80 7 200 : 900 = 8 25 000 : 500 = 50 8 100 : 900 = 9 5 600 : 80 = 70
Vypočítej 2 500 . 200 = 540 000 : 6 000 = 700 . 900 = 32 000 : 800 = 22 000 : 2 000 = 600 . 8 000 = 81 000 : 9 000 =
Řešení 2 500 . 200 = 500 000 540 000 : 6 000 = 90 700 . 900 = 630 000 32 000 : 800 = 40 22 000 : 2 000 = 11 600 . 8 000 = 4 800 000 81 000 : 9 000 = 9
Zdroje vlastní.