Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ
Advertisements

Matematika a její aplikace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_151_Násobíme,dělíme 7- slovní úlohy AUTOR: Jana Dzubáková.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_12.
2..
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Zaokrouhlování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_01.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_09.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_13.
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Zaokrouhlování – 5. ročník
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Násobení racionálních čísel VY_42_INOVACE_21 Sada 3 Základní škola.
Početní operace v oboru přirozených čísel
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová Název : VY_32_INOVACE_6B_12_Zaokrouhlování.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Ing. Jitka Michálková Název : VY_32_INOVACE_9B_14_Rozklad na součin.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_506_PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ Téma: PROCVIČOVÁNÍ PÍSEMNÉHO.
Číselné soustavy.  Obecně lze libovolné celé kladné číslo zapsat polynomem a n  z n + a n-1  z n-1 + … + a 0  z 0, kde z je libovolné přirozené číslo.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 3
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
VY_32_INOVACE_12_ Zaokrouhlování čísel do
Zaokrouhlování desetinných čísel
Číslo v digitálním archivu školy
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
Autor: Ing. Jitka Michálková
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_18_ Dělení se zbytkem
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Autor: Ing. Jitka Michálková
Početní operace v oboru přirozených čísel
VY_32_INOVACE_16_M_ 2 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola:
Autor: Ing. Jitka Michálková
Autor: Ing. Jitka Michálková
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
VY_32_INOVACE_M.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Matematika a její aplikace, Číslo a početní.
VY_32_Inovace_ Numerace do sčítání Matematika 2.ročník
Písemné násobení jednociferným činitelem
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_1A_08_Hmotnost
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Autor: Ing. Jitka Michálková
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLEM 60, 70, 80, 90
VY_32_INOVACE_11_ Zaokrouhlování čísel do 1000
Autor: Mgr. Monika Hřavová
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Zaokrouhlování čísel Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Desetinná čísla HRA.
Autor: Mgr. Marie Švehlová
RISKUJ v matematice.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
VY_32_INOVACE_
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Písemné sčítání II..
Rozvinutý zápis čísel VY_32_INOVACE_14 –matematika, 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Procvičování matematických řádu Více informací na webu: emagister.proweb.cz
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová Název : VY_32_INOVACE_6B_07_Velká čísla Téma: Matematika 5. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1431

Anotace -Prezentace slouží k stručnému přehledu probírané látky především při výkladu. -Promítnutím mohou žáci učivo sledovat, zapisovat a tak lépe vnímat, porozumět a pochopit probírané učivo. -Materiál může sloužit k zápisu poznámek do školních sešitů. -Příklady slouží k procvičení a správnému upevnění probírané látky.

342 587 908 Velká čísla jednotky milióny statisíce tisíce stovky desítky desetitisíce stamiliony desetimilióny

Násobení velkých čísel

5 000 . 8 = 40 000 5 000 . 8 = 40 000 násobíme

200 . 5 000 = 1 000 000 sečteme 200 . 5 000 = 10 00000 násobíme

Vypočítej 2 000 . 800 = 60 000 . 9 000 = 4 000 . 600 = 700 . 900 = 5 000 . 3 000 = 800 . 400 = 31 000 . 200 =

Řešení 2 000 . 800 = 1 600 000 60 000 . 9 000 = 540 000 000 4 000 . 600 = 2 400 000 700 . 900 = 630 000 5 000 . 3 000 = 15 000 000 800 . 400 = 320 000 31 000 . 200 = 6 200 000

Dělení velkých čísel

2 400 : 600 = 4 2 400 : 600 = 24:6 = 4 škrtnu stejný počet nul Zkouška: 4 . 600 = 2 400

Vypočítej 1 600 : 400 = 320 000 : 8 000 = 48 000 : 600 = 7 200 : 900 = 25 000 : 500 = 8 100 : 900 = 5 600 : 80 =

Řešení 1 600 : 400 = 4 320 000 : 8 000 = 40 48 000 : 600 = 80 7 200 : 900 = 8 25 000 : 500 = 50 8 100 : 900 = 9 5 600 : 80 = 70

Vypočítej 2 500 . 200 = 540 000 : 6 000 = 700 . 900 = 32 000 : 800 = 22 000 : 2 000 = 600 . 8 000 = 81 000 : 9 000 =

Řešení 2 500 . 200 = 500 000 540 000 : 6 000 = 90 700 . 900 = 630 000 32 000 : 800 = 40 22 000 : 2 000 = 11 600 . 8 000 = 4 800 000 81 000 : 9 000 = 9

Zdroje vlastní.