Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Procenta Výpočet procentové části
Advertisements

* Procenta Úvod Matematika – 7. ročník *
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_59_7TR_M Autor: Mgr. Monika Bittová 1.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Matematika Poměr.
Trojčlenka a procenta Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
- VYJADŘUJÍ ČÁST Z CELKU - PŘIČEMŽ CELEK JE VŽDY 100 %
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
* Procenta kolem nás Matematika – 7. ročník *
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 1 VY_42_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.
Poměr čísel a,b zapisujeme Poměr a : b můžeme zapsat ve tvaru zlomku
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_760.
Matematika a její aplikace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 19Číslo.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
P r o c e n t a % I. Ú v o d Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
P r o c e n t a % II. Procentová část Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_076.MAT.01 Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET.
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
ProcentaProcenta VY_32_INOVACE_048_Procenta Procenta Autor: Ing. Janeček Jaroslav.
Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Finanční matematika 19. (finanční gramotnost) P ů j č k y a ú v ě r y.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R17_ Procento TEMA: Matematika 7. ročník.
Finanční matematika 2. (finanční gramotnost) Z á k l a d n í p o j m y.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace: Materiál je určený pro 2. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Procentová část, základ, počet procent Kolik ušetříme na slevách? Splníme.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_10 Procenta.
PROCENTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Informační a komunikační technologie 12. WIN – Kalkulačka Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Matematika pro automobilní obory 20. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Matematika pro automobilní obory 17. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
(finanční gramotnost)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
(finanční gramotnost) Procento versus procentní bod
Finanční matematika 3. (finanční gramotnost) Jednoduché úrokování
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Přímá a nepřímá úměrnost
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
(finanční gramotnost)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
celková hmotnost roztoku
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Obvody a obsahy – prověření 2
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
(finanční gramotnost)
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_12_procento
Procenta Výpočet počtu procent.
35 PROCENTA.
Transkript prezentace:

Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými vzorovými úlohami a výkladem, který podporuje práci učitele Metodický pokyn: Materiál používá učitel při výkladu pro větší názornost a obohacení výuky. Zároveň je mohou používat žáci při domácí přípravě na výuku

S výrazem procenta se setkáváme denně v běžném životě. dluhy státu rostou/klesají o procenta v obchodě zlevnili/zdražili o procenta v lidském těle je určité procento tuku nebo svaloviny v bance vám nabízí hypotéku za 3,1 procenta (úroky) statistické údaje se vyjadřují v procentech Po základních početních operacích je zvládnutí procent pro běžný život velmi důležité.

Procenta jsou způsobem, jak vyjádřit část celku pomocí celého čísla. Zápis např. 32 % (32 procent) je ve skutečnosti zkratka pro zlomek, tzn. desetinné číslo 0,32. Jméno pochází z per cento, znamenajícího na sto. značka %.

Při výpočtu příkladů, které se týkají procent, se setkáváme se tře mi základními pojmy: Základ – z Počet procent – p Procentová část – č Z těchto tří údajů dva známe, třetí můžeme spočítat.

Výpočet základu: Základ se vypočítá tak že číslo vydělíme počtem procent a vynásobíme 100 Základ, celek = 100% Př. Z jaké částky vycházíme (kolik Kč výrobek původně stál), když sleva 5 % na výrobku činila 400 Kč. Základ (100%), ze kterého počítáme slevu……………v našem případě neznámá Procentová část Sleva…………………………………..500 Kč Počet procent jak velkou část tvoří sleva…………….5% 1 % : 5 = % * 80 = Kč

Výpočet počtu procent: Vydělíme první číslo s druhým Př. Na položení dlažby máme 240 dlaždic, z toho je 180 modrých a 60 bílých. Jaká část celku (kolik %) tvoří bílé dlaždice? Základ (100 %)……jsou všechny dlaždice…………………………240 Procentová část ….množství bílých dlaždic…………………………60 Počet procent………vztah (poměr) mezi bílými a všemi dlaždicemi……neznámá 60/240 = = = 25%

Výpočet procentové části: Procentová část se vypočítá tak, že se základ vydělí stem a vynásobí počtem procent Př. Podnikatel koupil auto za Kč. Po určité době ho prodal za 80 % původní ceny. Za kolik Kč prodal auto? Základ (100%), kupní cena…………………………… Kč Procentová část nová prodejní cena……………………v našem případě neznámá Počet procent Za kolik % prodal auto..……………….80%

a) Elektromotor má příkon 12kW. Jaký dodá výkon, když pracuje s účinností 92%? b) Zkušební tyč 200 mm dlouhá se protáhla na 257,3 mm. O kolik % se protáhla - změnit c) Výkonnostní norma žáka je 62 % normy pracovníka. Žák vyrobil výrobek v časové normě za 3 h a 12 minut. Za jak dlouho by výrobek zhotovil zaměstnanec?

a)11,04 kW b)128,65 % c)119 min = asi 2 h

Použité zdroje: Pokud nebylo uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů nebo zdrojů Mgr. Radmily Nováčkové