Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/34.0865 Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_13_01_ba nka, bankomat Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO54 Název.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_17_06_skloňování podstatných jmen rodu ženského Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_01_pohlavní choroby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_04 TÉMA: Násobení ČÍSLO.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_09_01_plánované rodičovství Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti - Úvěry AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup seznámení se základními pojmy úvěrové politiky.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Prezentace k finanční gramotnosti. Co je to banka. Autor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Písemné sčítání a odčítání do milionu
Výchova ke zdraví – důsledky závislostí
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
VY_32_INOVACE_29_Deleni_se_zbytkem Matematika - 3. ročník
Dělení se zbytkem VY_32_INOVACE_54_Deleni_se_zbytkem
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_08
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Násobilka.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Sčítání desetinných čísel
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Násobení jednociferného a dvojciferného čísla ( s 0 na místě jednotek)
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ČESKÝ JAZYK ŽIVOTNÁ A NEŽIVOTNÁ PODSTATNÁ JMÉNA RODU MUŽSKÉHO
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Jednotky hmotnosti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Písemné sčítání a odčítání do
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_05
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková organizace Ročník: II. ročník praktické školy Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Předmět: Matematika Tematický okruh: Čísla a početní operace Téma: Bankovky, mince, platební karty a manipulace s nimi Název autora: Mgr. Monika Nováková Vytvořeno dne: Prosinec 2012 Anotace DUM je určený k výkladu a k procvičení praktické úlohy Klíčová slova: Platební karty

 3. snímek – banka (výklad)  4. snímek – bankovní účet (výklad)  5. snímek – kreditní karty (výklad)  6. snímek – úkol (zamyšlení)  7. snímek – správná odpověď (názor)  8. snímek - slovní úloha  9. snímek - výpočet slovní úlohy METODICKÝ POPIS

BANKA  je instituce, která poskytuje finanční služby  její základní činností je shromažďování peněžních prostředků  banka vydává a spravuje banko- vní účty – kreditní karty

BANKOVNÍ ÚČET  Většina lidí má založené bankovní účty u různých bank.  Některé banky nabízejí internetové bankovnictví.  Slouží k přijímání a vydávání peněz.

KREDITNÍ KARTY  U každé banky je možné si zažádat o kreditní kartu.  Na kreditní kartu vám přibývají, ale také se z ní odečítají peníze.  Díky ní máte přehled o zůstatku na svém účtu.  S kreditní kartou je možné platit v některých obchodech.

CO NEPATŘÍ MEZI KREDITNÍ KARTY ?

SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ

Vypočítej  Rodina Halířova má kreditní kartu. Jedna z nich je spořící. Každý měsíc pan Halíř ukládá 1500 Kč.  Vypočítej, kolik korun našetří za rok?  Vypočítej, kolik našetří za 3 roky?  Našetří rodina Halířova za tři roky na dovolenou, která bude stát Kč?  Kolik korun jim bude chybět?

Správný výpočet  Měsíčně… Kč  Rok……12 měsíců  Výpočet: = Kč  Rodina Halířova našetří za rok Kč.  3 roky…..36 měsíců  = Kč  Za tři roky našetří rodina Halířova Kč.  Rodina Halířova na dovolenou za tři roky nenašetří. Bude jim chybět Kč.

  cards.jpg cards.jpg     Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Nováková. POUŽITÉ ZDROJE