Tercie Rovnice Rovnice – slovní úlohy postup na konkrétním příkladu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady:
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
Mgr. Renáta Davidová.  Hrací plocha je rozdělena do 2 sloupců, které představují různé kategorie otázek.  Každé otázce ve sloupci je přiřazeno bodové.
Procenta Slovní úlohy. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník:7. Tematická oblast: Matematická gramotnost.
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice postup na konkrétním příkladu.
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: 8. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma: Slovní úlohy.
7 236 : 23 Číslo, které si označíme nesmí být menší než dělitel, musí být v tom čísle obsaženo : 23 jako 70 : 20 V jednotlivých krocích dělení.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Název prezentace (DUMu): Geometrická posloupnost – řešené příklady
Slovní úlohy o společné práci
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Lomené algebraické výrazy
Variace bez opakování 25. srpna 2013 VY_42_INOVACE_190202
VY_42_INOVACE_68_Závěrečné opakování – soustava rovnic
Lineární rovnice a nerovnice III.
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rovnice ve slovních úlohách V.
Kvadratické nerovnice
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (ÚVOD)
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
První matematická lekce
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
pedagogických pracovníků.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Poměr v základním tvaru.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Název prezentace (DUMu): Logaritmické rovnice
VY_32_INOVACE_66.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (o směsích)
MATEMATIKA Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých.
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Kvadratické nerovnice
Název prezentace (DUMu): Mocninná funkce – řešené příklady
Slovní úlohy o společné práci stejný čas
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
První matematická lekce
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Autor: Ing. Jitka Michálková
Slovní úlohy o pohybu Pohyby stejným směrem..
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Rovnice s absolutními hodnotami
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o společné práci
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Poměr v základním tvaru.
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Rovnice HRA.
Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
Lineární rovnice Druhy řešení.
Rovnice opakování Výukový materiál pro 9.ročník
Grafy kvadratických funkcí
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Hromadné dokumenty opakující se pro kolekci osob
Slovní úlohy o společné práci − 3
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Transkript prezentace:

Tercie Rovnice Rovnice – slovní úlohy postup na konkrétním příkladu

Postup při řešení slovních úloh pomocí rovnic si ukážeme na konkrétním případě. Kdykoli se můžete k tomuto materiálu vrátit a znovu si projít celý postup krok za krokem

Zadání úlohy: Sourozencům Bětce, Jarkovi a Adamovi je dohromady 28 let. Adam je o dva roky starší než Jarek a součet jejich věků je o 4 roky větší než věk Bětky. Kolik je každému z nich let? Tento text zadání mějte vždy před sebou a vracejte se k doslovnému zadání…

Zadání úlohy: Sourozencům Bětce, Jarkovi a Adamovi je dohromady 28 let. Adam je o dva roky starší než Jarek a součet jejich věků je o 4 roky větší než věk Bětky. Kolik je každému z nich let? Tento text zadání mějte vždy před sebou a vracejte se k doslovnému zadání…

Zadání úlohy: Sourozencům Bětce, Jarkovi a Adamovi je dohromady 28 let. Adam je o dva roky starší než Jarek a součet jejich věků je o 4 roky větší než věk Bětky. Kolik je každému z nich let? Zápis začneme podle textu, pokud je to možné, co nejdříve zapíšeme, kterou skutečnost si zvolíme za neznámou x

Zadání úlohy: Sourozencům Bětce, Jarkovi a Adamovi je dohromady 28 let. Adam je o dva roky starší než Jarek a součet jejich věků je o 4 roky větší než věk Bětky. Kolik je každému z nich let? Zápis začneme podle textu, pokud je to možné, co nejdříve zapíšeme, kterou skutečnost si zvolíme za neznámou x

Zadání úlohy: Sourozencům Bětce, Jarkovi a Adamovi je dohromady 28 let. Adam je o dva roky starší než Jarek a součet jejich věků je o 4 roky větší než věk Bětky. Kolik je každému z nich let? Dohromady ………………………….. 28 let Adam ………..………………………….. x let Jarek ………..………………………….. x  2 let Jestliže Adam je o dva roky starší než Jarek, pak Jarek je o dva roky mladší než Adam, a má tak x-2 roky

Zadání úlohy: Sourozencům Bětce, Jarkovi a Adamovi je dohromady 28 let. Adam je o dva roky starší než Jarek a součet jejich věků je o 4 roky větší než věk Bětky. Kolik je každému z nich let? Dohromady ………………………….. 28 let Adam ………..………………………….. x let Jarek ………..………………………….. x  2 let Jestliže Adam je o dva roky starší než Jarek, pak Jarek je o dva roky mladší než Adam, a má tak x-2 roky

Zadání úlohy: Sourozencům Bětce, Jarkovi a Adamovi je dohromady 28 let. Adam je o dva roky starší než Jarek a součet jejich věků je o 4 roky větší než věk Bětky. Kolik je každému z nich let? Dohromady ………………………….. 28 let Adam ………..………………………….. x let Jarek ………..………………………….. x  2 let Nyní to bude obtížnější: Vyjdeme z textu:

Zadání úlohy: Sourozencům Bětce, Jarkovi a Adamovi je dohromady 28 let. Adam je o dva roky starší než Jarek a součet jejich věků je o 4 roky větší než věk Bětky. Kolik je každému z nich let? Dohromady ………………………….. 28 let Adam ………..………………………….. x let Jarek ………..………………………….. x  2 let Nyní to bude obtížnější: Vyjdeme z textu:

Zadání úlohy: Sourozencům Bětce, Jarkovi a Adamovi je dohromady 28 let. Adam je o dva roky starší než Jarek a součet jejich věků je o 4 roky větší než věk Bětky. Kolik je každému z nich let? Dohromady ………………………….. 28 let Adam ………..………………………….. x let Jarek ………..………………………….. x  2 let Nyní to bude obtížnější: Vyjdeme z textu: Součet věků Adama a Jarka je x + x  2 = 2x  2... a ten je o 4 roky větší než věk Bětky. Bětka je tedy o 4 roky mladší než 2x  2, tedy její věk je 2x  2  4 = 2x  6

Zadání úlohy: Sourozencům Bětce, Jarkovi a Adamovi je dohromady 28 let. Adam je o dva roky starší než Jarek a součet jejich věků je o 4 roky větší než věk Bětky. Kolik je každému z nich let? Dohromady ………………………….. 28 let Adam ………..………………………….. x let Jarek ………..………………………….. x  2 let Nyní to bude obtížnější: Vyjdeme z textu: Součet věků Adama a Jarka je x + x  2 = 2x  2... a ten je o 4 roky větší než věk Bětky. Bětka je tedy o 4 roky mladší než 2x  2, tedy její věk je 2x  2  4 = 2x  6 Bětka ………..………………………….. 2x  6 let

Zadání úlohy: Sourozencům Bětce, Jarkovi a Adamovi je dohromady 28 let. Adam je o dva roky starší než Jarek a součet jejich věků je o 4 roky větší než věk Bětky. Kolik je každému z nich let? Dohromady ………………………….. 28 let Adam ………..………………………….. x let Jarek ………..………………………….. x  2 let Bětka ………..………………………….. 2x  6 let Nyní sestavíme rovnici: věk Adama věk Jarka věk Bětky dohromady

x Zadání úlohy: Sourozencům Bětce, Jarkovi a Adamovi je dohromady 28 let. Adam je o dva roky starší než Jarek a součet jejich věků je o 4 roky větší než věk Bětky. Kolik je každému z nich let? Dohromady ………………………….. 28 let Adam ………..………………………….. x let Jarek ………..………………………….. x  2 let Bětka ………..………………………….. 2x  6 let Nyní sestavíme rovnici: věk Adama věk Jarka věk Bětky dohromady x  x  6 = 28

x Zadání úlohy: Sourozencům Bětce, Jarkovi a Adamovi je dohromady 28 let. Adam je o dva roky starší než Jarek a součet jejich věků je o 4 roky větší než věk Bětky. Kolik je každému z nich let? Dohromady ………………………….. 28 let Adam ………..………………………….. x let Jarek ………..………………………….. x  2 let Bětka ………..………………………….. 2x  6 let Vyřešíme rovnici: x  x  6 = 28

x Zadání úlohy: Sourozencům Bětce, Jarkovi a Adamovi je dohromady 28 let. Adam je o dva roky starší než Jarek a součet jejich věků je o 4 roky větší než věk Bětky. Kolik je každému z nich let? Dohromady ………………………….. 28 let Adam ………..………………………….. x let Jarek ………..………………………….. x  2 let Bětka ………..………………………….. 2x  6 let Vyřešíme rovnici: x  x  6 = 28 4x  8 = 28 4x = 36 x = 9

x Zadání úlohy: Sourozencům Bětce, Jarkovi a Adamovi je dohromady 28 let. Adam je o dva roky starší než Jarek a součet jejich věků je o 4 roky větší než věk Bětky. Kolik je každému z nich let? Dohromady ………………………….. 28 let Adam ………..………………………….. x let Jarek ………..………………………….. x  2 let Bětka ………..………………………….. 2x  6 let x  x  6 = 28 4x  8 = 28 4x = 36 x = 9 Adam ………. x let ……………….…. 9 let Jarek …. x  2 let …………………. 7 let Bětka … 2x  6 let … 2.9-6=18-6= 12 let dohromady …………..… = 28 let