Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_04_Matematika _9. a 10. ročník 06_Co vážíme, měříme a odměřujeme Autor: Mgr. Jana Štruncová Anotace: Rozlišování toho, co měříme, vážíme a odměřujeme, přiřazování správných jednotek k vybraným objektům, materiál slouží k projekci na interaktivní tabuli
Co se váží, měří a odměřuje 1.Škrtni, co do souboru nepatří: hruška, sirup, cukr, mrkev, sůl, látka, džus voda, olej, ocet, jablko, aviváž, koberec, nafta papír, písek, záclona, okno, hřiště, mléko Na litry, decilitry a hektolitry odměřujeme: Na kilogramy a gramy vážíme: Na metry a centimetry měříme:
2. Přiřaď správnou jednotku k obrázku a řekni, zda to vážíme, měříme nebo odměřujeme: 5 kg 3 dl 250 g 2 m 30 cm 100 hl 60 km10 l
3. Přiřaď k obrázkům správnou jednotku: 36 kg 4 kg85 kg 50 l ½ l 10 l 4 m 50 m 15 cm
7 m 2 l15 kg
4. Rozděl předměty podle toho, jestli je vážíme, měříme nebo odměřujeme: MĚŘÍME ODMĚŘUJEME VÁŽÍME
Citace: použité ilustrace : Řešení: 1.Na kg a g vážíme: hruška, sirup, cukr, mrkev, sůl, látka, džus Na l odměřujeme: voda, olej, ocet, jablko, aviváž, koberec, nafta Na m a cm měříme: papír, písek, záclony, okno, hřiště, mléko 2. Brambory – 5kg, konev – 10 l, máslo – 250 g, koberec – 2 m, limonáda – 3 dl, auto – 60 km, cisterna – 100 hl, pravítko – 30 cm 3. Miminko – 4 kg, sportovec – 85 kg, dívka – 36 kg Pivo – ½ l, kbelík – 10 l, sud – 50 l Nitě – 50 m, kláda – 4 m, sešit – 15 cm Dům – 7 m, bedna mrkve – 15 kg, mléko – 2 l 4. Vážíme: salám, balík, koření, jablka Měříme: skříň, látka, cesta, strom Odměřujeme: ocet, limonáda ve džbánu, nápoj v plechovce, velikost hrnce