Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0811 Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_06 Název materiáluPohyby v.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _649 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _621 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _622 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Ing. Pavla Macillisová
GRAVITAČNÍ POLE.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _639 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Gravitační pole Newtonův gravitační zákon
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _631 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _627 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _625 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _628 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _615 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _624 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _626 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _616 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace657 _ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _610 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _617 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 10. Dynamika harmonického pohybu – příklady
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_701.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _614 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _636 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _656 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _638 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Gravitační pole Pohyby těles v gravitačním poli
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _660 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Gravitační pole – úloha h) Zuzana Vlasáková, 8.A.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _618 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _637 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _630 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _629 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _635 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _634 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
NEWTONOVY POHYBOVÉ ZÁKONY I.
Pohyby v homogenním tíhovém poli Země Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_03 Název materiáluTeplotní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_16 Název materiáluZákon zachování.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_18 Název materiáluKondenzátory.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_14 Název materiáluSložené.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_05 Název materiáluPráce a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_23 Název materiáluVennovy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_20 Název materiáluSpektra.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_11 Název materiáluDeformace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_15 Název materiáluObsah, rozdělení.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_02 Název materiáluRovnoměrný.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_14 Název materiáluVodní pára.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_10 Název materiáluPráce plynu,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_18 Název materiáluSpektrum.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_16 Název materiáluPružina.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_19 Název materiáluElektrický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_43_10 Název materiáluPlanety.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_04 Název materiáluVazebná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_15 Název materiáluAdiabatický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_20 Název materiáluTeploměry.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_14 Název materiáluIzobarický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_43_18 Název materiáluPohyb těles.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_08 Název materiáluMolekulová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_17 Název materiáluElektrický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_06 Název materiáluRovnoměrně.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_07 Název materiáluIdeální.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_14 Název materiáluZměny skupenství.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_15 Název materiáluHarmonický.
Šikmý vrh VY_32_INOVACE_ února 2013
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_06 Název materiáluPohyby v homogenním tíhovém poli Země – příklady AutorMgr. Pavel Lintner Tematická oblastFyzika Tematický okruhMechanika Ročník1 Datum tvorbyčervenec 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Pohyby v homogenním tíhovém poli Země – příklady

Příklad 1 Jakou rychlostí musíme vystřelit svisle vzhůru projektil z pušky, aby vystoupil do výšky 1,5 km? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte)

Příklad 1 Jakou rychlostí musíme vystřelit svisle vzhůru projektil z pušky, aby vystoupil do výšky 1,5 km? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte) Nápověda: Použijte vztah pro výšku vrhu svislého vzhůru.

Příklad 1 Jakou rychlostí musíme vystřelit svisle vzhůru projektil z pušky, aby vystoupil do výšky 1,5 km? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte) Nápověda: Použijte vztah pro výšku vrhu svislého vzhůru.

Příklad 1 Jakou rychlostí musíme vystřelit svisle vzhůru projektil z pušky, aby vystoupil do výšky 1,5 km? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte) Nápověda: Použijte vztah pro výšku vrhu svislého vzhůru.

Příklad 1 Jakou rychlostí musíme vystřelit svisle vzhůru projektil z pušky, aby vystoupil do výšky 1,5 km? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte) Nápověda: Použijte vztah pro výšku vrhu svislého vzhůru.

Příklad 2 Jakou rychlostí musíme z okna domu ve výšce 50 m hodit vodorovně kámen, aby dopadl ve vzdálenosti 120 m od domu? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte)

Příklad 2 Jakou rychlostí musíme z okna domu ve výšce 50 m hodit vodorovně kámen, aby dopadl ve vzdálenosti 120 m od domu? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte) Nápověda: Použijte vztah pro délku vodorovného vrhu.

Příklad 2 Jakou rychlostí musíme z okna domu ve výšce 50 m hodit vodorovně kámen, aby dopadl ve vzdálenosti 120 m od domu? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte) Nápověda: Použijte vztah pro délku vodorovného vrhu.

Příklad 2 Jakou rychlostí musíme z okna domu ve výšce 50 m hodit vodorovně kámen, aby dopadl ve vzdálenosti 120 m od domu? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte) Nápověda: Použijte vztah pro délku vodorovného vrhu.

Příklad 2 Jakou rychlostí musíme z okna domu ve výšce 50 m hodit vodorovně kámen, aby dopadl ve vzdálenosti 120 m od domu? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte) Nápověda: Použijte vztah pro délku vodorovného vrhu.

Příklad 3 Z jaké výšky na zemí musíme hodit vodorovně kámen rychlostí 20 m·s -1, aby dopadl ve vzdálenosti 60 m? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte)

Příklad 3 Z jaké výšky na zemí musíme hodit vodorovně kámen rychlostí 20 m·s -1, aby dopadl ve vzdálenosti 60 m? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte) Nápověda: Použijte vztah pro délku vodorovného vrhu.

Příklad 3 Z jaké výšky na zemí musíme hodit vodorovně kámen rychlostí 20 m·s -1, aby dopadl ve vzdálenosti 60 m? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte) Nápověda: Použijte vztah pro délku vodorovného vrhu.

Příklad 3 Z jaké výšky na zemí musíme hodit vodorovně kámen rychlostí 20 m·s -1, aby dopadl ve vzdálenosti 60 m? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte) Nápověda: Použijte vztah pro délku vodorovného vrhu.

Příklad 3 Z jaké výšky na zemí musíme hodit vodorovně kámen rychlostí 20 m·s -1, aby dopadl ve vzdálenosti 60 m? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte) Nápověda: Použijte vztah pro délku vodorovného vrhu.

Příklad 4 Z děla byl vystřelen projektil rychlostí km/h pod elevačním úhlem 38°. V jaké vzdálenosti od děla dopadl? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte)

Příklad 4 Z děla byl vystřelen projektil rychlostí km/h pod elevačním úhlem 38°. V jaké vzdálenosti od děla dopadl? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte) Nápověda: Použijte vztah pro délku šikmého vrhu.

Příklad 4 Z děla byl vystřelen projektil rychlostí km/h pod elevačním úhlem 38°. V jaké vzdálenosti od děla dopadl? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte) Nápověda: Použijte vztah pro délku šikmého vrhu.

Příklad 4 Z děla byl vystřelen projektil rychlostí km/h pod elevačním úhlem 38°. V jaké vzdálenosti od děla dopadl? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte) Nápověda: Použijte vztah pro délku šikmého vrhu.

Příklad 4 Z děla byl vystřelen projektil rychlostí km/h pod elevačním úhlem 38°. V jaké vzdálenosti od děla dopadl? (g = 10 m·s -2, odpor vzduchu zanedbejte) Nápověda: Použijte vztah pro délku šikmého vrhu.

Použité zdroje: LEPIL, Oldřich, Milan BEDNAŘÍK a Miroslava ŠIROKÁ. Fyzika: sbírka úloh pro střední školy. 3. vyd. Praha: Prometheus, c1995, 269 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN X.