Romain Rolland Aneta Kozlová Septima

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření:
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE _16_CJL_3 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Světová literatura po 1. světové válce
Rozbor uměleckého textu
KLASICISMUS.
Realistický román.
VY_52_INOVACE_DEK_50 PAŘÍŽSKÁ ŠKOLA
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Divadlo konce 19.století.
Zásady rozboru textu uměleckého a neuměleckého
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
FRÁŇA ŠRÁMEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Victor Hugo ( ).
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Portréty literárních osobností světové literatury.
Literatura na počátku 20.století
V Ě CNÁ LITERATURA FORMY V Ě CNÉ LITERATURY Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_41_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Albert Camus Barbora Vaňková.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_09 Tematická.
Téma: Petr a Lucie – R. Rolland
Friedrich Dürrenmatt Katka Berková, V8A
Portréty literárních osobností světové literatury
Humanismus z latinského humanus = lidský různé myšlenkové směry a postoje, zaměřené na člověka, lidství a lidstvo.
William Shakespeare.
Romain Rolland Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Existencialismus výklad pojmu, spisovatelé.
Téma: Světová próza 1. poloviny 20. století VY_32_INOVACE_142.
Téma: Světoví básníci 1. poloviny 20. století
Surrealismus.
THOMAS MANN Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Meziválečná literatura
Aneta Řádková.  * , Besançon, † , Paříž  Nejvýznamnější osobnost francouzského romantismu  Věnuje se všem literárním druhům, ale.
Mgr. Marie Havránková ODRAZ 1. SVĚT. VÁLKY VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE Literatura 1. pol. 20. stol. 2. ročník Srpen 2012.
Odraz 1. světové války v literatuře Materiál je součástí projektu „Odraz 1. světové války v moderní výuce“ a je prostřednictvím „Programu na podporu činnosti.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Anton Pavlovič Čechov Višňový sad David Smolík SEXTA 2008/2009.
KOMU ZVONÍ HRANA Ernest Hemingway. 21. července 1899 – 2.července 1961 americký spisovatel, žurnalista, esejista představitel ztracené generace vyrůstal.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_12_LITERATURA.
Ernest Hemingway Benešová Tereza C3B Obecné informace Charakter spisovatele Život Literární tvorba Stěžejní díla.
Jaroslav Vrchlický Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Literatura 19. století, Mgr. Veronika Mrkvanová.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_08
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Vypracoval: Ondřej Dutka
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT
Mgr. Marie Havránková PROLETÁŘSKÁ POEZIE Literatura 1. pol. 20. stol.
ROMAIN ROLLAND PETR A LUCIE
Franz Kafka Zdeňka Faltusová Septima 2009/2010
Boris Vian.
Gustav Flaubert Paní Bovaryová.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Albert Camus Název : VY_32_inovace_13 Český jazyk a literatura –
Šablona 32 VY_32_INOVACE_20_24_Romain Rolland
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Milan Kundera NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_19
Francúzska medzivojnová literatúra
Česká meziválečná poezie
Albert Camus ( ).
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Odraz 1. světové války ve světové literatuře:
VY_32_INOVACE_Jir_I-21 Pavel Kohout Název projektu: OP VK
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Romain Rolland Aneta Kozlová Septima Petr a Lucie Romain Rolland Aneta Kozlová Septima

Romain Rolland 1866 Clamecy – 1944 Vézelay (Burgundsko) francouzský prozaik, dramatik, esejista, hudební historik a literární kritik 1880 se s rodinou stěhuje do Paříže Zde studuje v letech 1886-1889 historii Poté studuje 2 roky v Římě a zahajuje svou lit. činnost 1893-1912 –profesor dějin umění, hud. kritik 1904 začíná psát román Jan Kryštof, který dokončil 1914 a 1915 byl oceněn Nobelovou cenou Od r. 1912 výhradně umělecká činnost Kritizoval fašismus a Mnichovskou dohodu, později i Stalina Životopisy významných osobností, divadelní hry

Dílo Romány a novely: Divadelní hry: Životopisy, eseje,…: Jean-Christophe (Jan Kryštof), Colas Breugnon (Dobrý člověk ještě žije), Pierre et Luce (Petr a Lucie), L'aenchantée (Okouzlená duše) Divadelní hry: Les tragédies de la foi ( Tragédie víry), Le Théâtre de la Révolution ( Divadlo revoluce), Orsíno, Caligula Životopisy, eseje,…: La Vie de Beethoven (Život Beethovenův), Musiciens d'autrefois ( Hudebníci minulosti ), Histoire de l'opéra avant Lully et Scarlatti ( Dějiny opery v Evropě před Lullym a Scarlattim),

Petr a Lucie Původní název : Pierre et Luce Žánr: Lyrická psychologická novela 1. vydání r.1920 Děj se odehrává v Paříži za 1. svět války (od středy večer 30.1. do Velkého pátku 29. 3. 1918) Protiválečné dílo Inspirace: bombardování Paříže na Velký pátek 1918, Shakespear

Hlavní postavy Petr: 18letý student,syn soudce, protiválečný postoj, nechápe smysl války, idealizuje svět,vkládá všechny naděje do vztahu k Lucii Lucie: dcera dělnice, odlišný pohled na svět, láska je smyslem života, něžná, citlivá

Děj Petr s Lucií se setkají v metru při náletu.Později se potkají ve městě a více se sblíží. (Petr má za šest měsíců odejít do války, Lucie je malířkou kopií slavných obrazů.) Zamilují se do sebe a prožívají chvíle štěstí, aniž by si uvědomovali nebezpečí války. Na Velký pátek uzavřou sami sňatek v kostele, kde se na ně při náletu zřítí pilíř a pohřbí je.

Struktura Rozděleno na menší kapitoly – ty jsou odděleny čarou Kapitoly na sebe navazují Text doplněn ilustrací Zdeňka Brdlíka úvahové pasáže, lyrické prvky, popisy Jednoduchý děj Shakespearovský motiv

Hlavní myšlenka Zoufalý protest proti válce, proti zbytečným ztrátám na životech Lidské srdce a láska je silnější než zabíjení Zbytečnost, nesmyslnost války

Kontrasty Novela založena na kontrastu: Dvě linie: Válka, milenci Hrůzy války X láska, vysněný svět milenců Platonická láska X Předtucha smrti Život X smrt Dvě linie: Válka, milenci

Znaky směru Duševní a citové prožívání člověka Autor zaměřen humanisticky Ubývá dějovost Otázky o existenci člověka protiválečné

Analýza jazykového projevu Jazyk spisovný Vykání Rozhovory Popisy Kontrasty Přirovnání Vsuvky Personifikace Krátké věty Cizí slova

Citace ROLLAND, Romain. Petr a Lucie. Přeložil Jaroslav Zaorálek. Ilustroval Zdeněk Brdlík. 1. vyd.Praha: Melantrich. 96 s. ISBN 32-006-84.