VY_32_INOVACE_10_20_léky. Lék je léčivo, které se podává pacientovi (člověku nebo zvířeti) např. ve formě tablet, kapslí, roztoku.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
[ 1 ] © 2010 Státní ústav pro kontrolu léčiv PADĚLKY A NELEGÁLNÍ LÉKY
Advertisements

LÉČIVO, LÉČIVÉ PŘÍPRAVKY, LÉKY, LÉKOVÉ FORMY
Generická preskripce a substituce Pozitivní listy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ZÁVADY V JAKOSTI LÉČIV © 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV.
Úvod do výuky lékárenství
VY_32_INOVACE_CHK4_4560 ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_CHK4_4560 ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
?.
Léky expirace, rychlost nástupu účinků, často používaná léčiva a jejich indikace,
3.ročník technické lyceum
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_52_Volný čas AUTOR: Zdeňka Buchtelová ROČNÍK, DATUM: 1., 21.5.
Léčiva Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vlastimil Vaněk. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
VY_32_INOVACE_18_Jednotky informací Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Domácí Školní Autolékárničky
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Jindřiška Tomášková Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_IV.MND5 Vytvořeno:10.
VY_32_INOVACE_01_20_energie Energie může označovat schopnost hmoty (látky nebo pole) konat práci.
Léčiva Ch_076_Léčiva a návykové látky_Léčiva Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
VY_32_INOVACE_11_20_obsah vody v potravinách Obsah vody v potravinách BRAMBOROVÉ CHIPSY SUŠENKY VLAŠSKÉ OŘECHY OVESNÉ VLOČKY SUŠENÉ MERUŇKY ROZINKY DŽEM.
Číslo projektu MŠMT: CZ / / Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_03_04_převody jednotek Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ / / Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_10_04_převody jednotek Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_15_05_mírný pás. Rostliny: Pšenice, žito, ječmen, oves, brambory, cukrová řepa, vinná réva, kukuřice. MÍRNÝ PÁS pšenice žito ječmen.
Léčiva. Co je to léčivo? Léčivo (léčivá látka) je látka určená k příznivému ovlivňování zdraví lidí nebo zvířat. Léčivá látka je nejvýznamnější součástí.
Ch_076_Léčiva Ch_076_Léčiva a návykové látky_Léčiva Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
 Léčiva jsou léčivé látky, které by měly mít pozitivní účinky na zdraví člověka  Léčiva mohou mít různou cestu podání injekčně (do svalu, do žíly, podkožně),
Doplňky stravy pro seniory - ano či ne? Mgr. Šárka Novotná.
VY_32_INOVACE_04_20_pitný režim Klikněte na správnou odpověď.
N ÁZEV ŠKOLY : SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR : MGR. JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY _32_INOVACE_15_NEBEZPEČNÉ.
VY_32_INOVACE_08_21_spánek a odpočinek.
VY_32_INOVACE_15_20_zdravý způsob života NEPOHODA KULTURA BYDLENÍ MEZILIDSKÉ VZTAHY OSOBNÍ HYGIENA NEČISTOTA REŽIM DNE ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ ZAMOŘENÉ PROSTŘEDÍ.
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_14_05_vodní plochy. Víš, jak se jmenuje nejstarší a nejhlubší jezero na světě? Jezero Bajkal je nejhlubším jezerem na světě – hloubka.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_07_20_pohyb Jízda na kole je velmi zdravá pro mladé i starší lidi.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_07_01_slovní úloha Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_05_20_sport.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_12_20_nemoci.
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ZELENINA
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_06_20_hygiena.
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_05_05_ poledníky a rovnoběžky.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
VY_32_INOVACE_04_03_tvrdé souhlásky
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Podávání léků ústy – per os
VY_32_INOVACE_12_01_vesmír (Křížovka)
Infúze Infúze je podání většího množství tekutiny do organismu jinou cestou než trávicím ústrojím. Aplikuje se většinou přímo do krevního oběhu intravenózní.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_05_20_nekvalitní voda.
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2C_12
VY_52_INOVACE_23_02_Královéhradecký kraj 2
VY_52_INOVACE_16_02_Jihočeský kraj
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
VY_32_INOVACE_19_PRVOUKA 1. ROČNÍK_NAKUPOVÁNÍ
VY_32_INOVACE_03_02_párové souhlásky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_52_INOVACE_23_01_hygiena vylučovací soustavy
NERVOVÁ SOUSTAVA (opakování)
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_13_20_životní prostředí.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
VY_32_INOVACE_16_05_podnebné pásy(mírný pás)
Základní zákony a instituce ve zdravotnictví
VY_32_INOVACE_12_05_stavba Země
ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_19_03_tvrdé a měkké souhlásky.
INFORMACE O LÉCÍCH A PROPAGACE LÉKŮ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
SKLADOVÁNÍ A LIKVIDACE LÉKŮ
VY_32_INOVACE_18_PRVOUKA 1. ROČNÍK_VOLNÝ ČAS
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Způsoby podávání léků Andrea Ječmenová 2013.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
VY_52_INOVACE_03_02_Olomoucký kraj
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_10_20_léky

Lék je léčivo, které se podává pacientovi (člověku nebo zvířeti) např. ve formě tablet, kapslí, roztoku.

Všechna léčiva, aby byl jejich účinek co nejvyšší, se musí pacientovi podávat správným způsobem a ve vhodném obalu. Tak, aby ve vhodný okamžik podání pacientovi se pak léčivý přípravek stal lékem, který může příznivě ovlivnit zdravotní stav.

 Tabletami  Sirupem  V kapkách  Injekcemi  Infúzemi  Mastmi

O K R I T B S

L É K Á R N A

Léky se dají koupit v lékárnách a nebo se dají objednat přes Internet. Léky jsou na lékařský předpis ale i jako volně prodejné.

2. snímek – úvod 3. snímek – slouží k výkladu 4. snímek – slouží k výkladu 5. snímek – slouží k výkladu 6. snímek – slouží k výkladu 7. snímek – žáci interaktivním perem vyluští tajenku 8. snímek – správné řešení tajenky 9. snímek – slouží k výkladu 10. snímek –obrázky k výkladu 11. snímek – obrázky k výkladu 12. snímek – popis 13. snímek – zdroje

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Pajkrtová.