Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/15 Název materiálu: Strunné nástroje Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík
ANOTACE Škola:Základní škola Brno, Jana Babáka 1 Vypracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík Období vzniku materiálu: školní rok 2011/2012 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/15 Vzdělávací oblast: Umění a kultura Předmět: Hudební výchova Ročník: IV., V. ročník Klíčová slova: hudební nástroje – strunné nástroje – charakteristika - rozdělení Předpokládané cíle vedoucí ke klíčovým kompetencím: žák rozeznává základní strunné nástroje, rozděluje strunné nástroje do skupin, charakterizuje hru na strunné nástroje, aplikuje nabyté poznatky při praktických hudebních činnsotech Použité výukové metody: frontální výuka, skupinová práce Předpokládané pomůcky: notebook, interaktivní tabule Popis prezentace materiálu: Prezentace Power Point Způsob hodnocení: ústní Bibliografie:
Strunné nástroje dělíme podle způsobu hry na: 1. Smyčcové 2. Drnkací 3. Úderné
Do této skupiny řadíme: Housle
Violu
Violoncello
Kontrabas
Na všechny tyto nástroje se hraje smyčcem (arco) Smyčec se skládá ze dřeva a koňských žíní, které se mažou kalafunou
Tyto nástroje mají 4 struny Housle a viola se drží pod krkem, violoncello mezi nohama, u kontrabasu se stojí, nebo sedí na vysoké židli Smyčcové nástroje jsou vyrobeny ze dřeva, struny jsou kovové
Na všechny tyto nástroje se hraje prsty nebo plektrem (trsátkem) Kytara Loutna Banjo Harfa
Kytara
Loutna
Harfa
Banjo
Zvuk vzniká úderem na struny Klavír
Cimbál – struny se rozeznívají paličkami, které hráč drží v ruce
primgitarre.jpg primgitarre.jpg