Jazz či počeštěle džez (z angličtiny), je původně americký hudební styl, který vznikl na začátku 20. století mezi afroamerickou komunitou na jihu Spojených.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vývoj populární hudby v letech
Advertisements

HUDBA.
USA jako kolébka jazzu a moderní populární hudby
Markéta Jelínková PC_ák 2013
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
Základní rozdělení hudby
Konzervatoř a Vyšší odborná škola Jaroslava Ježka
Hudební nástroje ve vážné hudbě
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Americká hudba Petra Kloudová.
Populární hudba ve světě v letech
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Pavel Adam.  Free Jazz  Přístup k Jazzové hudbě, který vznikl kolem 50. až 60. let, i když se free jazz značně liší.  Společným rysem byla nespokojenost.
Street Dance.
Nela Chalupová.
Hudba.
Hudba ♫ ►.
Rhythm and Blues Vendula Zimová.
Funk Denisa Zouharová.
Bicí nástroje 1. Samozvučné (tón vzniká chvěním hmoty, ze které jsou vyrobeny) – činely, zvony, gong, xylofon, triangl ad. 2. Blanozvučné (tón vzniká rozechvěním.
Organizovaný systém zvuků (V prezentaci můžete klikat na obrázky, pro jejich zvětšení…)
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_778_VÝVOJ_JAZZU TÉMA: Tradiční jazz ČÍSLO.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Blues Richard Malý.
Moderní populární hudba
kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu
Škola: Praktická škola dvouletá Vzdělávací okruh: Umění a kultura Vyučovací předmět: Hudební výchova Ročník: První Téma: Rozdělení hudebních nástrojů.
Nástroje symfonického orchestru
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Hudba 20. století 1. polovina 20. století.
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
Jazz.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA Pojem populární a rocková hudba.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_04_SVO_Swing.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/06 Název materiálu: 30.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Materiál pro výukovou oporu zpracovaný v rámci projektu Informační a komunikační technologie proti bariérám Výuková opora č. 4– výukový materiál Název:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_05_SVO_Vývoj.
Počátky moderní populární hudby Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Swing ČÍSLO.
K-Pop.
Swing Rebeka vitová.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Jazz a swing v české hudbě
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Moderní jazz Jana Beděrová.
Bukovinová Barbora Kvarta
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Rozdělení hudebních nástrojů
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_O9_JAZZ Dějiny hudby 8. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Michal Brabec.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Uherský Ostroh
NONART 1. polovina 20.století
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Jazz AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_02_HV8_Skála
Orchestrální hudba Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY 32 INOVACE 547.
Název školy: ZŠ a MŠ Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Vostřelová Název: VY_32_INOVACE_03_HUDEBNÍ VÝCHOVA_HUDEBNÍ NÁSTROJE.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
Ragtime Vendula Veselá.
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

Jazz či počeštěle džez (z angličtiny), je původně americký hudební styl, který vznikl na začátku 20. století mezi afroamerickou komunitou na jihu Spojených států amerických smísením afrických a evropských hudebních stylů. Jeho africké kořeny se projevují hlavně v používání blue tónů, odpovídaček, improvizace, polyrhythmů, synkop a spláchnutých tónů. Později přebíral i prvky populární hudby. Původ slova jazz, které bylo pro označení této hudby poprvé použito okolo roku 1915, je nejasný, avšak pravděpodobně se jedná o zkomolenou zkratku jas(mine) v narážce na jasmínový parfém populární v New Orleans té doby.

Jazz od svého počátku ve 20. století vytvořil mnoho podžánrů, od New Orleánského Dixielandu datovaného na začátek 10. let, přes big bandovský swing ze 30. a 40. let, bebop ze středních 40. let, rozmanitosti Latin-jazzu a jeho kombinací, například Afro-Cuban a Brazilian jazz z 50. a 60. let, jazz-rock fusion ze 70. let až po pozdější vývoj, jako např. acid jazz.

Typické nástroje jsou: saxofon, trubka, pozoun, klarinet, klavír, kytara, hammondovy varhany, kontrabas, bicí, Zpěv

Díky za shlédnutí a koukejte na další prezentace našeho časopisu FANI. = ) Děkuji: Jakub Lamač