Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_19_15B_Plody Téma: Přírodopis pro 7. ročník Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:EU peníze školám
Anotace Materiál je určen k seznámení s významem plodů a s jejich dělením. Očekávaný výstup: Žák vysvětlí význam plodu, bude umět rozdělit plody do jednotlivých skupin a podskupin. Bude znát způsoby šíření plodů. Datum tvorby: Ověřeno ve výuce:
Plody
Charakteristika -rostlinný orgán obsahující semena -vzniká přeměnou pestíku po oplození vajíček -funkce: výživa a ochrana semen, pomoc při jejich šíření -pouze u krytosemenných rostlin Obr. 1
Způsoby rozšiřování plodů a) anemochorie - větrem b) zoochorie - živočichy c) hydrochorie - vodou d) autochorie – vlastními silami Obr. 2
Třídění plodů plody dužnaté suché peckovice malvice bobule pukavé poltivé nepukavé lusk šešule, šešulka tobolka měchýřek tvrdka nažka oříšek obilka
Dužnaté Obr. 3 Obr. 4 Obr. 5 peckovice malvice bobule
Suché Obr. 6 lusk Obr. 7 nažka Obr. 8 nažka Obr. 9 obilka Obr. 10 tobolka
Zdroj obrázků: Obr. 1: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 2: GWYTHER-JONES, Michael. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 3: BAUER, Scott. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 4. SOKOL, Jan. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 5: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 6: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 7: DESCOUENS, Didier. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 8: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 9: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 10: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: