Komunitní školy - kulturní, vzdělanostní a prorodinná centra v malých obcích Mgr. František Eliáš.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
OBČANSKÉ SDRUŽENÍ „MAS Černý les“ Založení místního rovojového partnerství Bohumila Vařejková, MAS Černý les.
Komunitní školy – cesta k celoživotnímu učení trochu jinak Jan Fiala Národní síť venkovských komunitních škol.
Knihovna v obci - proč? aneb Víme, co máme? Kardašova Řečice říjen 2005 Zlata Houšková.
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
PRAHA PRO AFRIKU Projekt podpory rozvoje města a venkova v Etiopii.
Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí. Projekt spolupráce v Programu rozvoje venkova, osa IV. LEADER RNDr.
Místní akční skupiny a vzdělávání Horní Ředice
Dobrovolnictví v komunitě jako cesta k sociální soudržnosti Jiří Tošner Na Poříčí 1041/12, Praha 1 tel.:
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
Zdravá škola.
Komunitní a otevřená škola
NIPOS – Lenka Lázňovská.  Velký okruh subjektů poskytujících veřejné služby v kultuře, a to zejména v oblasti veřejné osvěty a edukace. Jsou naplněním.
Informační a poradenské centrum v Havlíčkově Brodě a spolupráce s veřejnými knihovnami Modelový program podpory slaďování profesního a rodinného života.
Místní akční skupina Království – Jestřebí hory, o.p.s
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Centrum pro rodinu a sociální péči, Brno
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
UNIV 2 KRAJE středních škol Karlovarský kraj Střední odborná škola logistická a SOU Karlovy Vary - Dalovice PaedDr. Vladimíra Štrynclová - ředitelka.
Prioritní osa 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum,
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí. Projekt spolupráce v Programu rozvoje venkova, osa IV. LEADER VENKOVSKÉ.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Místní akční plán na Otrokovicku CZ /0.0/0.0/15_005/
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Mgr. Vladimír Halámek ZŠ a MŠ Rokytnice nad Rokytnou.
Projektové kurzy a cílové skupiny 2 5 VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM VE VENKOVSKÝCH PODMÍNKÁCH.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
Zdravé MAS = aktivní a vzdělaný venkov Ing. Marta Krejčíčková, MAS Rozkvět zahrady jižních Čech Ing. Václav Kolář, MAS Blanský les – Netolicko, o.p.s.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
THE GRASSROOTS WOMEN´S INTERNATIONAL ACADEMY SÍŤ MATEŘSKÝCH CENTER o.s. Pečeť kvality Rut Kolínská
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Problémová analýza – shrnutí Návrh scénářů řešení –
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Nová témata v SCLLD Mgr. Jiří Hrubý MAS Bobrava, z.s.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Regionální rozměr podpory zemědělství Ing. Josef Ryšavý Litoměřice.
Řídící výbor „MAP ORP Karlovy Vary“ Magistrát města Karlovy Vary
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB NA DOBŘÍŠSKU A ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI
MAP – Místní akční plán ORP RK
CENTRUM PRO TRÁVENÍ VOLNÉHO ČASU VE FRYMBURKU
Integrovaný regionální operační program
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Sdružení AMIGA - Agency for Migration and Adaptation
CENTRUM PRO TRÁVENÍ VOLNÉHO ČASU VE FRYMBURKU
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Centrum vzdělanosti Libereckého kraje
Setkání členů Řídícího výboru MAP SO ORP Beroun
Vazba na Operační programy
Partnerství pro Vysočinu & Vysočina 21
Aktuální informace o projektu
Praktické zkušenosti s procesy strategického řízení a plánování
Transkript prezentace:

Komunitní školy - kulturní, vzdělanostní a prorodinná centra v malých obcích Mgr. František Eliáš

(c) NSVKŠ, Mgr. František Eliáš2 Představení ředitel ZŠ a MŠ Bory Předseda občanského sdružení Komunitní škola Bory Předseda občanského sdružení Národní síť venkovských komunitních škol se sídlem v Borech

(c) NSVKŠ, Mgr. František Eliáš3 Komunita co je komunita?  Společné duchovní vazby  Společná geografická oblast Definice Komunita (z lat. cum – spolu, mezi sebou a munere – darovat) je společenství lidí, kteří sdílejí určitou oblast (prostor, zájem apod) Teritoriální komunita, Zájmová komunita, Komunita sdílející společný problém

(c) NSVKŠ, Mgr. František Eliáš4 Komunitní škola  definice z pracovního setkání pro rozvoj komunitních škol (Telč 17. a 18. března 2008) Komunitní škola je vzdělávací instituce, která nabízí možnost celoživotního učení komunitě (dětem, rodičům, veřejnosti) a reaguje na její potřeby a zájmy. Pracuje na principu otevřenosti, aktivním zapojováním rodičů a občanů a budováním partnerství zlepšuje sociální klima školy i komunity. Efektivně využívá místních zdrojů a napomáhá místnímu rozvoji.

(c) NSVKŠ, Mgr. František Eliáš5 „Městský“ pohled komunitní prvky v práci ZŠ, zatažení dospělých do aktivit ZŠ začlenění KŠ do vzdělávacího programu školy  Minority, migranti „Venkovský“ pohled aktivity primárně pro veřejnost, s dopadem na celou komunitu, i ZŠ venkovská komunitní škola  vazba na rozvoj venkova Co je „Komunitní škola“?

(c) NSVKŠ, Mgr. František Eliáš6 Venkovská komunitní škola /VKŠ Místo pro setkávání všech lidí z obce Zázemí školy (vybavené učebny, pedagogové) je využito ke vzdělávání široké veřejnosti Nabízí aktivity, o které mají lidé zájem a které potřebují Aktivity v místě bydliště Neformální učení

(c) NSVKŠ, Mgr. František Eliáš7 Jak VKŠ funguje LOGFRAME LEKTOŘI MATERIÁL A ORGANIZACE FINANCOVÁNÍ MOTIVACE VEŘEJNOSTI REALIZACE AKTIVIT ŘÍZENÍ

(c) NSVKŠ, Mgr. František Eliáš8 Lektoři Učitelé školy Externí lektoři Místní obyvatelé

(c) NSVKŠ, Mgr. František Eliáš9 Motivace veřejnosti Anketa do všech domácností v obci Upoutávka na otevřené kurzy Informace o zahájení kurzů konkrétním zájemcům …

(c) NSVKŠ, Mgr. František Eliáš10 Materiální a organizační podmínky Rozvrh kurzů, návaznost na výuku ZŠ Učební texty, manuály Hlídání dětí maminkám v době konání kurzů Prostory, přezouvání, ….

(c) NSVKŠ, Mgr. František Eliáš11 Systém financování Náklady Pronájem učeben Plat lektora Materiál, učební texty Hlídání dětí Úklid Řízení Udržitelného financování  Podpora obce  Příspěvky účastníků

(c) NSVKŠ, Mgr. František Eliáš12 Možnosti fungování KŠ Dobrovolnicky Doplňková činnost školy NNO Příspěvková organizace obce

(c) NSVKŠ, Mgr. František Eliáš13 Příklady aktivit - Komunitní škola Bory Nabídka aktivit – letos již 6.rok Mění se zájem o jednotlivé kurzy  Počítače, jazyky  Rukodělné  Taneční,  Zahrádkářská setkání  Power joga, cvičení pro ženy Společné aktivity dětí a dospělých

(c) NSVKŠ, Mgr. František Eliáš14 Přínos pro …občany? školu? obec? Možnost vzdělávání a aktivního trávení volného času přímo v obci Budova školy slouží všem – využita investice obce Vznikají nové vztahy mezi lidmi Lidé mají další důvod pro zůstat na vesnici – kvalita života v obci ……. „Vy to v Borech máte dobrý, máte kam jít“ (45 letý muž ze sousední obce)

(c) NSVKŠ, Mgr. František Eliáš15 Kontakt Mgr. František Eliáš