RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: HOUBY VY_inovace_32_PR6_15
Advertisements

Zástupci našich hub Přírodopis – 6. třída Spustit test.
Tak vás všechny pěkně vítám na testu poznávání hub
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P03/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA.
POZNÁVÁNÍ DRUHŮ HUB RISKUJ. POZNÁVÁNÍ DRUHŮ HUB RISKUJ.
LIŠEJNÍKY.
LIŠEJNÍKY Lišejníky jsou organismy složené. Jedná se o SYMBIÓZU houby a řasy. Houba poskytuje řase vodu a řasa houbě dává organické látky. Díky tomuto.
Houby, viry, baktérie Pro 6. ročník Autor: Mgr. Pavlína Marková
Lišejníky v lese.
Houby Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hub stopkovýtrusných.
Třídy: Stopkovýtrusé houby Rzi a sněti Vřeckovýtrusé houby
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
HOUBY ŘÍŠE.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
HOUBY.
třída: Vřeckovýtrusé houby - vřeckaté
Houby (Fungi) I., opakování
HOUBY.
Houby 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Houby.
Vytvořila: Mgr. Miloslava Tremlová
Lyšejníky.
Naše houby 6. třída.
Škola:. Základní škola Kladruby
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Lišejníky Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou lišejníků. Materiál.
GIO Semily 1.Ročník Kvinta
Houby (Fungi) II., opakování
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
HOUBY.
Říše: HOUBY Fungi.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
HOUBY Jsou EUKARYOTICKÉ organismy (mají obdobnou stavbu buňky jako rostliny a živočichové) Tělo má jednoduchou stavbu – STÉLKU – tvořenou propletenými.
Kvasinky Obr. 1: Kvasinka pivní vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Lišejníky Složené organismy vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Muchomůrka růžovka (masák). muchomůrka zelená muchomůrka tygrovaná.
Houby - poznávačka Houby vyšší a nižší.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ HOUBY (Fungi) unikátní, samostatná říše organismů.
H OUBY Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Pavlína Sedláková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJS_03 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Ročník:
Plavuně, přesličky Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Houby nemají chloroplasty neprobíhá fotosyntéza mají buněčnou stěnu zpevněnou chitinem (látka podobná celulóze, vyskytuje se u hub a členovců) tvoří samostatnou.
Autor: Ing. Miroslava ROMANOVÁ. Význam hub v ekosystému. Rozdíl mezi zelenými rostlinami a houbami. Z čeho houby žijí? Kde žijí a jejich význam? První.
HOUBY poznávačka.
Lišejníky Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou lišejníků. Materiál.
HOUBY STOPKOVÝTRUSNÉ Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: HOUBY
HOUBY.
Slizovka.
Přechod rostlin na souš
VY_32_INOVACE_5/01_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Houby a lišejníky.
Název projektu: Moderní škola
Člověk a jeho svět 4. ročník
AZ KVÍZ Houby, lišejníky, řasy
STOPKOVÝTRUSNÉ HOUBY VY_32_INOVACE_05_23.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
HOUBY (výklad) VY_32_INOVACE_06-46 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
HOUBY ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín
HOUBY.
Poznáváme stopkovýtrusé houby
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
. VY_32_INOVACE_04-30 Ročník: VI. ročník Vzdělávací oblast:
Poznej vybrané zástupce hub
třída: Vřeckovýtrusé houby - vřeckaté
Transkript prezentace:

RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová

kvasinky poznáváme houby 1 houby vřeckovýtrusné houby stopkovýtrusné lišejníky

Kvasinky za 100 Provádí kvasinky fotosyntézu? odpověď Obr. 1: Kvasinka pivní

ne, neprovádí zpět Kvasinky za 100

Kvasinky za 200 Jak se kvasinky rozmnožují? odpověď Obr. 2: Kvasinka pod mikroskopem

zpět pučením Kvasinky za 200 Obr. 2: Kvasinka pod mikroskopem

Kvasinky za 300 Který plyn produkovaný kvasinkami má za následek nakynutí těsta? odpověď Obr. 3: Nakynuté těsto

CO 2 – oxid uhličitý zpět Kvasinky za 300 Obr. 3: Nakynuté těsto

Kvasinky za 400 Uveď 2 významné zástupce kvasinek. odpověď Obr. 4: Kvasinka

Kvasinka vinná; kvasinka pivní zpět Kvasinky za 400 Obr. 4: Kvasinka pivní

Kvasinky za 500 Kvašením vzniká významná chemická látka, jaká? odpověď Obr. 5: Vzorec

zpět alkohol - etanol Kvasinky za 500 Obr. 5: Vzorec etanolu

H ouby vřeckovýtrusné za 100 Podle čeho získaly houby svůj název? odpověď Obr. 6

výtrusy ve vřecku zpět H ouby vřeckovýtrusné za 100 Obr. 6: Výtrusy ve vřecku

Houby vřeckovýtrusné za 200 Který zástupce slouží k výrobě penicilínu? odpověď Obr. 7

zpět Štětičkovec Houby vřeckovýtrusné za 200 Obr. 7: Štětičkovec

Houby vřeckovýtrusné za 300 Kdo jako první objevil penicilín? odpověď Obr. 8

Alexandr Fleming zpět Houby vřeckovýtrusné za 300 Obr. 8: Alexandr Fleming

Houby vřeckovýtrusné za 400 Jak se nazývá jedna z nejhojnějších plísní? ( kulaté výtrusy, doma) odpověď Obr. 9

Plíseň hlavičková zpět Houby vřeckovýtrusné za 400 Obr. 9: Plíseň hlavičková

Houby vřeckovýtrusné za zástupci vřeckovýtrusných hub s plodnicí; urči zda jsou jedlé nebo jedovaté odpověď Obr. 10: Obr. 11

Smrž – jedlý Ucháč - jedovatý zpět Houby vřeckovýtrusné za 500 Obr. 10: Smrž obecnýObr. 11: Ucháč obecný

Houby stopkovýtrusné za 100 Houby žijí často v symbióze. Vysvětli tento pojem, uveď příklad. odpověď

Vzájemné prospěšné soužití 2 a více organismů. Kozák březový, křemenáč osikový... zpět Houby stopkovýtrusné za 100

Houby stopkovýtrusné za 200 Jak na houbě poznáme, že měla v mládí plachetku a závoj? odpověď Obr. 12: Muchomůrka šiškovitá

Po plachetce zůstane pochva, po závoji prsten. zpět Houby stopkovýtrusné za 200 Obr. 12: Muchomůrka šiškovitá

Houby stopkovýtrusné za 300 Jak se nazývá útvar vyrůstající z podhoubí? odpověď Obr. 13:

plodnice zpět Houby stopkovýtrusné za 300 Obr. 13: Plodnice hřibu smrkového

Houby stopkovýtrusné za 400 Vyjmenuj 4 čeledi stopkovýtrusných hub. odpověď

hřibovité, muchomůrkovité, žampiónovité, čirůvkovité, holubinkovité zpět Houby stopkovýtrusné za 400

Houby stopkovýtrusné za 500 Popiš plodnici. odpověď Obr. 14: Muchomůrka růžovka

zpět Houby stopkovýtrusné za 500 Obr. 14: Muchomůrka růžovka klobouk lupeny prsten třeň pochva podhoubí

Poznáváme houby za 100 Urči zástupce na obrázku. odpověď Obr. 15:

zpět Poznáváme houby za 100 Obr. 15: Hřib hnědý; suchohřib Hřib hnědý

Poznáváme houby za 200 odpověď Obr. 16 Urči zástupce na obrázku.

zpět Poznáváme houby za 200 Obr. 16: Muchomůrka červená Muchomůrka červená

Poznáváme houby za 300 odpověď Obr. 17 Urči zástupce na obrázku.

zpět Bedla vysoká Poznáváme houby za 300 Obr. 17: Bedla vysoká

Poznáváme houby za 400 odpověď Obr. 18 Urči zástupce na obrázku.

zpět Václavka obecná Poznáváme houby za 400 Obr. 18: Václavka obecná

Poznáváme houby za 500 odpověď Obr. 19 Urči zástupce na obrázku.

zpět Poznáváme houby za 500 Obr. 19: Závojenka olovová Závojenka olovová

odpověď Lišejníky za 100 Jakými organismy je tvořen lišejník?

zpět houba + řasa houba + sinice Lišejníky za 100

odpověď Lišejníky za 200 Jaký význam má u lišejníků houba? Obr. 20: Řez lišejníkem

zpět dávají lišejníku tvar upevňují k podkladu zadržují vodu dodávají vodu Lišejníky za 200 Obr. 20: Řez lišejníkem

odpověď Lišejníky za 300 Jaké typy stélky najdeme u lišejníků? Obr. 21: Terčovka bublinatá

zpět stélka korová, lupenitá, keříčkovitá, vláknitá Lišejníky za 300 Obr. 21: Terčovka bublinatá

odpověď Lišejníky za 400 Urči zástupce na obrázku. Obr. 22

zpět Dutohlávka sobí Lišejníky za 400 Obr. 22: Dutohlávka sobí

odpověď Lišejníky za 500 Urči zástupce na obrázku. Obr. 23

zpět Provazovka Lišejníky za 500 Obr. 23: Provazovka

Použité zdroje a literatura DOBRORUKA, L. J., CÍLEK, V., HASCH, F., STORCHOVÁ, Z. Přírodopis I. Praha: Scientia, ČERNÍK, V. a kol. Přírodopis pro 7. ročník ZŠ: Zoologie a botanika. Praha: SPN, s URL Obr. 1: URL Obr. 2: URL Obr. 3: URL Obr. 4: URL Obr. 5: URL Obr. 6: URL Obr. 7: URL Obr. 8: URL Obr. 9: URL Obr. 10: URL Obr. 11: URL

Obr. 12: URL Obr. 13: URL Obr. 14: URL Obr. 15: URL Obr. 16: URL Obr. 17: URL Obr. 18: URL Obr. 19: URL Obr. 20: URL Obr. 21: URL Obr. 22: URL Obr. 23: URL