Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lomené algebraické výrazy
Advertisements

Převody jednotek Jednotky hmotnosti Autor Mgr. Vladimír Žůrek Ověřil
Převody jednotek Jednotky délky Autor Mgr. Vladimír Žůrek Ověřil Datum
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky a desetinná čísla.
Vedlejší jednotky objemu
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Převody jednotek obsahu
Převody jednotek délky
Násobení a dělení desetinných čísel 10, 100, 1000,..
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Jak postupovat při převádění jednotek délky.
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Matematika Objemy těles.
PŘEVODY JEDNOTEK HMOTNOSTI.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_162
Jednotky objemu 1 Základní jednotky.
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek obsahu
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Převody jednotek Jednotky délky.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Výukový materiál pro 6.ročník
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Objemové jednotky a jejich převody
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PŘÍKLADY NA JEDNOTKY PŘEVODY JEDNOTEK
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek obsahu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_07
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Objem a povrch kvádru a krychle
Výukový materiál pro 7.ročník
Jak postupovat při převádění jednotek délky.
Anotace: Prezentace slouží k procvičování převodů jednotek.
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
Měření fyzikálních veličin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Název učebního materiálu
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_42_OBJEM TEMA: FYZIKA
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Převody jednotek – 2. část
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Převody jednotek objemu
Interaktivní test z fyziky – 6. ročník
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Převody jednotek času – 2. část
Transkript prezentace:

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Převody jednotek Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu. Vedlejší jednotky objemu

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Zopakujme si již známé jednotky objemu: kilometr krychlový … značka - km 3 decimetr krychlový … značka - dm 3 centimetr krychlový … značka - cm 3 milimetr krychlový … značka - mm 3 Základní jednotka: Odvozené jednotky: A nyní se podíváme na to, jak mezi nimi převádět. metr krychlový („kubík“) … značka – m 3

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 0 5,3 m 3 = cm ? Konkrétní ukázka převodu. Jednotka, na kterou převádíme, je menší, číselná hodnota bude větší – budeme násobit Metr má centimetrů sto (100). Násobení milionem znamená posunutí čárky o šest míst doprava. Výsledek tedy je 0 0 0, Počet nul ztrojnásobíme  budeme násobit milionem ( ). 00 0

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 5,3 dm 3 = m 3 0,0053 ? Podobně: Jednotka, na kterou převádíme, je větší, číselná hodnota bude menší – budeme dělit. 10 : Metr má decimetrů deset (10). Dělení tisícem znamená posunutí desetinné čárky o tři místa doleva. Výsledek tedy je 0 0 0, Počet nul ztrojnásobíme  budeme dělit tisícem (1000) 0 0

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady: Procvičte si to, a jen pokud si nebudete vědět rady, klikněte, pomohu vám.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. A nyní již přejděme na jednotky vedlejší. Vedlejší jednotky: litr … značka – l hektolitr … značka – hl decilitr … značka – dl centilitr … značka – cl mililitr … značka – ml

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Vztahy mezi jednotkami (obdoba jednotek délkových) hektolitr 5 l = dl litrdecilitrcentilitrmililitr.100 : : : : ,5 dl = cl l = cl l = ml dl = l :10 0,5 5 lm = l :100 0,05 5 ml = l :1000 0,005 0,7 dl = ml cl = dl :10 1,2 3,5 ml = dl :100 0,035 0,08 cl = ml.10 0,8 0,02 ml = cl :10 0,002 7,5 hl = l ,6 l = hl :100 0,096

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 5,3 l = cl530 ? Jak tedy při převodech postupovat? Jednotka, na kterou převádíme, je menší, číselná hodnota bude větší – budeme násobit Litr má centilitrů sto (100) – budeme násobit stem (100). Násobení stem znamená posunutí čárky o dvě místa doprava. Výsledek tedy je 0,

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 5,3 ml = l0,0053 ? Podobně: Jednotka, na kterou převádíme, je větší, číselná hodnota bude menší – budeme dělit : Litr má mililitrů tisíc (1000) – budeme dělit tisícem (1000). Dělení tisícem znamená posunutí desetinné čárky o tři místa doleva. Výsledek tedy je 0 0 0,

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Jak převádět z jednotek „krychlových“ na „litrové“ a obráceně. Zapamatuj si vztah, který ti vždy pomůže při převodech z jednotek odvozených (krychlových) na vedlejší („litrové“). 1 dm 3 = 1 l To znamená: Obdobně platí: 1 cm 3 = 1 ml nebo 1 m 3 = 10 hl On-line převodník jednotek On-line převodník jednotek (zvol veličinu objem, zadej hodnotu, vyber jednotku, potvrď výběr). 4 dm 3 = 4 l8,5 dm 3 = 8,5 l0,44 dm 3 = 0,44 l450 dm 3 = 450 l

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 5,3 m 3 = dl5300 dm 3 =5300 l = Podívejme se ještě na konkrétní příklady. Nejdříve převedeme na decimetry krychlové. Kolik je to decimetrů krychlových, tolik je to litrů. Nakonec převedeme na decilitry ,3 cm 3 = cl0,0053 dm 3 =0,0053 l = Nejdříve převedeme na decimetry krychlové. Kolik je to decimetrů krychlových, tolik je to litrů. Nakonec převedeme na centilitry. 0,53

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady: Vyzkoušejte si to a jen pokud si nebudete vědět rady klikněte, pomohu vám.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. A na závěr ještě něco navíc: Test č. 1 Přehled mnoha dalších jednotek objemu. On-line převodník jednotek On-line převodník jednotek (zadej hodnotu, vyber jednotku, potvrď výběr). Test č. 2Test č. 2 (rozklikni odkaz „objemu“ a vyzkoušej se)