ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_08_Questions, question tags TEMA:Gramatika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Advertisements

Question tags Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady39Číslo DUM.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:VY_32_INOVACE_AJK444 Jméno autora:Mgr.Soňa Nekvindová Třída/ročník4. ročník Datum.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Past Tense Simple Past Questions Negatives
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
WHERE? WHY? 10.1 English questions Please remember my dear friend
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Short answer VY_22_INOVACE_26 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_05_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Zájmena Anotace:Tato.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_78 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_05_Linking words TEMA:Gramatika pro maturitní.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_09_Passive voice TEMA:Gramatika pro maturitní.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Reported speech Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastSlovní zásoba a gramatika Datum vytvoření14.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_3C_10_.
Some/any Zájmenné a příslovečné složeniny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Anotace Question tags Intonace Tvoření tázacích dovětků Věty na procvičení této gramatiky Test.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková Because it was fun! Why did he sleep in the tent?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ANOTACE: Anotace: Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá z přehledu daného učiva a ze cvičení.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Where were you in the summer holidays? What did you do?
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
I haven´t seen your ID card.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
TÁZACÍ DOVĚTKY - QUESTION TAGS
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_08_Questions, question tags TEMA:Gramatika pro maturitní přípravu ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:

Questions question tags

Anotace Materiál je určen žákům na úrovni B1,B2. V první části je koncipován jako stručné a přehledné opakování základních typů otázek a jejich hlavních rysů. Ve druhé části je uplatněn týž princip pro tázací dovětky. Materiál je plánován pro poslední ročník před maturitou ale může být použit dle potřeby při opakování probraného tématu i jindy. Slidy 4-7: Žáci si názorně zopakují pravidla a typy otázek. Slidy 8-11: Slouží témuž, ale o tázacích dovětcích. Slidy 12-17: Žáci pomocí digitálního pera vpisují správná řešení do tabulek. Úlohy lze též provádět fixem, nebo křídou do slidu, promítnutého na bílou interaktivní tabuli. Vzhledem k početně malým jazykovým skupinám, lze užít materiál k samostatné práci v PC učebně. Shrnutí všech aktivit, včetně kontroly, musí být doplněno ve spolupráci s vyučujícím. Materiál je určen k interaktivní výuce.

Types of questions: 1) Yes/no questions 2) Wh-(how) questions 3) Questions with preposition at the end 4) Subject questions 5) Negative questions 6) Indirect questions

Examples: 1. 1) Yes/no q. Start with an auxliliary verb be/do/did/have… Are you OK? Did you sleep well, yesterday? …. 2) Wh- (how) q. Start with question words (all facts we ask are at the beginning,no matter how long they are) who/where/why/what/which/how How are you? Why did you do it? How many younger sisters do you have? 3) Q. with the preposition at the end Prepositions completing the question words are at the end: Who are you going to? What did you speak about? Who is it for?

Examples: 2) 4) Subject questions Start with who/what/which + noun do not use auxiliary verbs: Who helped you yesterday? What has happened? 5) Negative q. to express: a)we are surprised Haven´t you read the book, yet? Didn´t he leave to America last year? b)we want some listener to confirm our idea Isn´t he a lovely boy? Aren´t you Mr David Livingston? 6) Indirect q. Starts: (examples) Can you tell me….Don´t you know.. I wonder if….. (in this case the word order is equal to the declarative clauses)

Examples: 3) 6) Indirect question: Starts: (examples) Can you tell me….Don´t you know.. I wonder if….. (in this case the word order is equal to the declarative clauses = we don´t change the word order) Have you heard about it? - Can you tell me if you have heard about it? When did he come back yesterday? - Do you know when he came back yesterday?

Question tags - at the end - spoken English invite the listener to agree invite the listener to answer the question

How to make it? pronouns instead of nouns or names inversed word order positive sentence → negative q. tag negative sentence → positive q. tag auxiliary verbs instead of full verbs the same tense shortened forms of verbs

Examples He is clever, isn´t he? She can´t cook, can she? You loved him, didn´t you? They haven´t passed the exam, have they? Your have got many friens, haven´t you. The don´t have much time, don´t they? But he speaks French, doesn´t he?

Some exceptions: 1) I am your friend, aren´t I ? 2) Go, and bring it, will you? 3) Let´s speak loudlier, shall we? Sometimes we can meet a) Don´t do it, will you? b) Go an do it,won´t you?

Ask about underlined words: He is my friend. Eve was the best skier. Pete is reading a book. They speak four languages. Yes, I am OK. He is going to Paul. That bike is mine! The bike belongs to me. My mum is from Prague.

Ask about underlined words: He is my friend.Who is he? What is he? Eve was the best skier.Who was the best skier? Pete is reading a book.What is Pete doing? They speak four languages. How many languages do they speak? Yes, I am OK.Are you OK? He is going to Paul. Who is he going to? That bike is mine!Whose is that bike? The bike belongs to me.Who does the bike belong to? My mum is from Prague.Where is your mum from?

Make those questions indirect using: I don´t know …., Could you tell me…., I wonder whether… I´d like to know… How many children do they have? What time did he leave? Why are you doing it? What does his father do? Are you OK? Have they spoken to him, yet? Who were you going to yesterday? Who is your best friend? How many times have you met him?

Make those questions indirect using: I don´t know …., Could you tell me…., I wonder whether… I´d like to know… How many children do they have? I don´t know how many children they have. What time did he leave? Could you tell me what time he left? Why are you doing it? I´d like to know why you are doing it. What does his father do? I don´t know what his father does. Are you OK? Coul you tell me if you are OK? Have they spoken to him, yet? I don´t know if they have spoken to him. Who were you going to yesterday? Could you tell me who you were going to? Who is your best friend? I´d like to know who is your best friend. How many times have you met him? I don´t know how many times you have met hit!

Complete the appropriate question tag: Our mum was at home, ………………………………... I am the youngest here,…………………………………… They couldn´t swim, ………………………………………… She has finished it,………………………………………….. Let´s help them, ………………………………………………. You hadn´t flown before, …………………………………. Pete speaks Spanish, ………………………………………… He will help us, ………………………………………………… Do it quicklier, …………………………………………………… They failed yesterday, ………………………………………..

Complete the appropriate question tag: Our mum was at home, WASN´T SHE? I am the youngest here, AREN´I? They couldn´t swim, COULD THEY? She has finished it, HASN´T SHE? Let´s help them, SHALL WE? You hadn´t flown before, HAD YOU? Pete speaks Spanish, DOESN´T HE? He will help us, WON´T HE? Do it quicklier, WILL YOU? They failed yesterday, DIDN´T THEY?

ZDROJE: Celá prezentace - autor