Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/21.2211.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Egyptské božstvo a mumifikace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obojživelníci- vývoj žáby
Starověký EGYPT.
UMĚNÍ A VĚDA STAROVĚKÉHO EGYPTA
EGYPTSKÁ KULTURA A VZDĚLANOST
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
UMĚNÍ A VĚDA STAROVĚKÉHO EGYPTA
Kultura starého Egypta
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Roční doby © Petra Lillová
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
MUMIFIKACE VE STARÉM EGYPTĚ
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Pohřbívání.
MUMIE.  Kultura v dějinách  Egypt – Mumie  Šablona : III/2  Pořadové číslo:1.19  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová slova :
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Projekt Smart logistik - moderní výuka logistiky, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Příjemce: Střední odborná škola logistická a střední.
 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- příspěvková organizace  Autor: Mgr. Ludmila Šimonová  Datum:  Název:
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Vzdělanost, písmo a literatura Písmo  vznik ve 4.tis.př.n.l.  obrázkové – 1 znak = 1 obrázek  hieroglyfy  psalo se na papyrus  asi 700 znaků  rozluštil.
VY_32_INOVACE_213_Egypt Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Tematický okruh: NEJSTARŠÍ CIVILIZACE - STAROVĚK Název učiva: EGYPT
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
STAROVĚKÝ EGYPT Jan Jakub Šipka.
VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_D6. 11 Autor: Mgr
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Pomocné vědy historické
DĚJINY KULTURY - STAROVĚK
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_10
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Dějepis 6. ročník Marek Kryška
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola a mateřská škola Damníkov
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Notová osnova.
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_19_STAROVĚK - EGYPT
Kateřina Maznová egypt Pohřbívání.
Výtvarné umění od pravěku k dnešku
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis TÉMATICKÝ OKRUH: Starověký Egypt TÉMA: Věda starověkého Egypta DOPORUČENO PRO: 6. ročník AUTOR VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: Petr Foldyna OBDOBÍ, VE KTERÉM BYL MATERIÁL VYTVOŘEN: říjen 2011 METODICKÝ LIST: Seznámení žáků s předními a uznávanými vědními obory, které Egypťané umně rozvíjeli, nebo jim sami položili základ. Prezentace doplněna o závěrečný poznávací úkol a testem s opakovacími otázkami. VY_ 32_ INOVACE_ D6.04 _ VĚDA STAROVĚKÉHO EGYPTA_PREZENTACE_TEST_PPT

Věda starověkého Egypta 3000 př.n.l př.n.l.

Nové vědní obory Egypťané nezávisle na Sumerech položili základ těmto vědám:  Astronomie  Matematika  Geometrie  Lékařství

Lékařství  balzamování mrtvých = MUMIFIKACE  léčení vnitřních chorob  operace  ošetřování zubů

MUMIFIKACE = balzamování mrtvých těl Anubis (Anub) egyptský bůh posmrtného života

Mumie  nabalzamované mrtvé tělo  vyjmutí vnitřních orgánů  roztok umožňující zachování tělesné schránky  přiložení obinadel  nalíčení tváře  ustrojení do šatů  uložení do sarkofágu

Sarkofág s mumií

Sarkofágy  mumie ukládány do sarkofágů  sarkofágy zlaté, kamenné, dřevěné  Anup se sarkofágem

HIEROGLYFY = egyptské písmo  původně OBRÁZKOVÉ PÍSMO  posvátné písmo tesané do kamene  zapisování zvláště důležitých událostí

HIEROGLYFY – ukázky písma bůh dítě chleba

HIEROGLYFY = ukázky písma muži mladý, mladá, mladé

DÉMOTICKÉ PÍSMO  další druh písma používaný v Egyptě  psalo se inkoustem na papyrus  inkoust získávali Egypťané z ořechů

Rosetská deska

Poznej, co je na následujících obrázcích

Egyptská věda - opakovací test 1. Jaké vědní obory Egypťané obohatili ? 2. Jakým způsobem Egypťané pečovali o své zemřelé ? 3. Jak se nazývají druhy egyptského písma ? 4. Na co Egypťané psali ? 5. Co je to SARKOFÁG ? 6. Nakresli si do sešitu hieroglyf a číslo.

Metodický list Anotace: Seznámení žáků s předními a uznávanými vědními obory, které Egypťané umně rozvíjeli, nebo jim sami položili základ. Prezentace doplněna o závěrečný poznávací úkol a testem s opakovacími otázkami. Cílová skupina: žáci 6. ročníku základní školy. Klíčová slova:lékařství, mumifikace, sarkofág, hieroglyfy, démotické písmo.

SEZNAM LITERATURY: Václav Michovský: Dějepis – Pravěk a starověk pro základní školy I. díl, SPN Praha 1993 SPN Praha 1993 ZDROJE OBRÁZKŮ: Objekty použité k vytvoření sešitu jsou součástí SW Activ Studio (Activ Inspire), resouce packs, nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. AUTOR: Petr Foldyna KONTAKT: Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a pro vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.