Číslo projektuOP VK 1.5 25549863 Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDEOLOGIE A STÁT III. FAŠISMUS A KOMUNISMUS.
Advertisements

Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Anarchističtí buřiči charakteristika.
Média: nástroj vládnoucí třídy
Společnost vědění/učící se společnost
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
ANARCHISMUS.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVb Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy a.
POLITICKÝ EXTREMISMUS
VY_12_INOVACE_100 Leden 2012Mgr. Regina Kokešová.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Vičar, Zelenka - C2A.  politická ideologie  společnost bez žádných forem nadvlády člověka nad člověkem  bez autorit (skepse)  bez žádné hierarchie.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
VY_32_INOVACE_51_04 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_SVF32460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Politické ideologie – anarchismus
VY_32_INOVACE_51_10 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
JAROSLAV HAŠEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Vznik sociologie Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_51_18 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
ANARCHISTIČTÍ BUŘIČI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Generace tzv. buřičů 2 8. ročník Generace tzv. buřičů Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové.
Generace tzv. buřičů 8. ročník.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Petr Machala. Je přirozené hájit vždy své zájmy? Napište co nejvíce zájmů jednotlivých nátlakových skupin. podnikatelé důchodcifilmaři vědci lékaři učitelé.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_15_OSVZ_ZSVB ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka TémaKultura.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka TémaPrezidenti.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
Česká literatura konce 19. století  Časopis Moderní revue – dekadenti (Jiří Karásek ze Lvovic) Karel Hlaváček  Manifest České moderny Josef Svatopluk.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Česká moderna Václav Špála. Úvod do doby Doba prokletých básníků. Nová generace, nastupující v 90. letech 19. století, se odklonila od lumírovců a ruchovců.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Průmyslová revoluce průběh
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Karlových Varech reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Historické kořeny levicových hnutí a ideologií
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Česká společnost
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Česká poezie 1. pol. 20. století - přehled
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
filosofický proud, který navazuje na učení Karla Marxe
Transkript prezentace:

Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová aktivita III/2) TémaAnarchismus Ročník2. Jméno autoraBc. Lenka Přichystalová Anotace Prezentace má za úkol definovat jednotlivé směry anarchismu a jejich představitele. Datum tvorby

ANARCHISMIUS  ( Anarchia = bezvládí)  Politická ideologie usilující o vytvoření společnosti bez sociálních, ekonomické a politické hierarchie  Cílem anarchismu je společnost bez vlády, která je organizovaná na principu federalismu  Formoval se od 19. století v souvislosti s kapitalistickou průmyslovou revolucí

MICHAIL ALEXANDROVIŠ BAKUNIN PETR ALEXEJEVIČ KROPOTKIN Ruský revolucionář, anarchista Cíle organizování utlačované dělnické rodiny zničení buržoazní revoluce vytvoření všelidského světa zničení státu „Anarchistický kníže“ Díla Etika anarchismu Současná věda a anarchie Pospolitost PŘEDSTAVITELÉ

ANARCHISTIČTÍ BUŘIČI Básníci života a vzdoru Přelom 19. a 20. století časopis Nový kult: založen S. K. Neumannem olšanská vila se stala místem, kde se anarchističtí buřiči scházeli Tulácký život, bohémský přístup k životu Propagovali přirozenou lásku sexualita přestala být tabu

ANARCHISTIČTÍ BUŘIČI Viktor Dyk Petr Bezruč Fráňa Šrámek

SYMBOLY ANARCHISMU Černá vlajka: 19. století, časopis (Black Flag) A v kruhu: A-anarchismus, O- order(pořádek)= anarchismus je pořádek Černý kříž: pěst = boj proti autoritám Černorudá vlajka: černá =symbol anarchismu, červená= socialismus

ANARCHISTICKÉ SMĚRY AnarchoindividualismusAnarchokolektivismusAnarchokomunismusAnarchoprimitivismusAnanrchosyndikalismusMutualismus

ANARCHOINDIVIDUALISMUS MUTUALISMUS. propaguje vyhraněný egoismus. proti respektu ze státu či Boha. Základy: William Godwin. Vlastnictví je krádež. Spravedlivá směna. Základy: P. H. Proudhon SMĚRY

ANARCHOKOLEKTIVISMUS ANARCHOSYNDIKALISMUS Usiluje o zrušení státu předpokládá kolektivní vlastnictví výrobních prostředků a jejich kontrolu samotnými pracujícími Michail Alexandrovič Bakunin Propaguje sdružování se do odborových organizací = nejvhodnější prostředek k dosažení společnosti bez kapitalistických vztahů prosazuje generální stávky SMĚRY

ANARCHOKOMUNISMUS ANARCHOPRIVITIMISMUS vize beztřídní společnosti, bez vládnoucí třídy S. K. Neumann, Petr Kropotkin V Česku funguje anarchokomunistické sdružení Anarchokomunistická alternativa. [ [ kritika původu a vývoje civilizace Řešení: návrat k předmoderním prvkům způsobu života skrze de- industrializaci, zrušení specializace a dělby práce, opuštění od technologie SMĚRY

OTÁZKY 1) Kdo patří mezi anarchistické buřiče? 2) Vyjmenuj jednotlivé anarchistické směry. 3) Co představuje černý kříž? 4) Kdo patří k představitelům mutualismu? 5) Z jakého slova vychází pojem anarchismus 6) Co například napsal anarchistický kníže?

Zdroje DVOŘÁK, Jan, a kol. Odmaturuj ze společenských věd. 1. vyd. Brno: Didaktis, 2008, 256 s. ISBN AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: SHALOM. commons.wikimedia.org/wiki [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: YELZIN. commons.wikimedia.org/wiki [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: COROESU. commons.wikimedia.org/wiki [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: LIFTARN commons.wikimedia.org/wiki [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: PAVEL F. commons.wikimedia.org/wiki [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: BIBLIOFIL commons.wikimedia.org/wiki [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN commons.wikimedia.org/wiki [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: JSYMMETRY commons.wikimedia.org/wiki [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: BEAO commons.wikimedia.org/wiki [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: BRANEJ commons.wikimedia.org/wiki [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: BORIS23 commons.wikimedia.org/wiki [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:http JAMES NORTHCOTE commons.wikimedia.org/wiki [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:http