Paměťov á m é dia Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Čižmárová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT14 Vytvořeno:3.
Advertisements

Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Záznamová média Paměti VnitřníVnější. Vnější záznamová média Jedná se o přenosná záznamová média Často je nazýváme přenosné paměti. Z hlediska udržení.
Přikryl Jiří, Pospíšilík Jan, Procházková Anežka, Ratiborská Adéla IV.A PEVNÉ DISKY.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 TÉMATICKÁ OBLAST: Informační a komunikační.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_12_INOVACE_II.ICT4 Vytvořeno:2.
Vlastnosti látek − hustota Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
ZÁZNAMOVÁ MÉDIA. Podle principu čtení se datové nosiče dělí na : Magnetická média, tzn. disketa, pevný disk, magnetická páska (audiokazeta, videokazeta,
LOGICKÉ DVOJICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Gošová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Název školyZákladní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm Číslo projektuCZ / / Číslo materiáluVY_32_INOVACE_225 AutorMgr. Romana Rybiařová.
DVD DVD (anglicky Digital Versatile Disc nebo Digital Video Disc) je formát digitálního optického datového nosiče, který může obsahovat filmy ve vysoké.
Laboratorní cvičení Téma: Pozorování buněk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_08_Úložiště_dat TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jiří Šperl. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z.
Druháci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT20 Vytvořeno:6.
Počítač zepředu a zezadu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Výstupní zařízení – druhy tiskáren
MYŠ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Software počítače – opakování
Obsahy rovinných útvarů
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Správa paměti - úvod Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Libor Otáhalík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
LEŽET Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optická mechanika
Vlastnosti látek − hustota
Paměťová média Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Čižmárová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
ČLOVĚK – NAŠE TĚLO Pracovní listy
Násobilka se zvířaty 9x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Násobilka se zvířaty 7x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Ruský obrázkový slovník XXIV. Povolání - профессия
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Ruský obrázkový slovník XLI Ve škole – В школе
Ruský obrázkový slovník XII Domácí spotřebiče – Техника для кухни
Najdi rozdíl II. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Paměti počítače, rozdělení
Barvy a tvary A Pracovní list určený pro rozvoj zrakového vnímání a abstraktně vizuálního myšlení Postup práce: Spoj čarou stejné trička – jedno je barevné,
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Násobilka se zvířaty 5x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
PROVĚRKY Převody jednotek délky - 2.část
Převody délky MATEMATIKA
Porovnávání obrázků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Ruský obrázkový slovník IV Rodina − семья
Ruský obrázkový slovník XXX. Slovesa A
Ruský obrázkový slovník XX Hudba – музыка
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Ruský obrázkový slovník XL Kontinenty a oceány – Континенты и океаны
Ruský obrázkový slovník XVII Části těla a hlavy – тела и головы
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY A KOSTRA
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY 2
Ruský obrázkový slovník XIX Místnosti – комнату
M O T Ý L Í L O T O 3 Najdi stejného motýla!
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Digitální učební materiál
Hra Znáš některé dopravní značky?
Transkript prezentace:

Paměťov á m é dia Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Čižmárová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Disketa FDD = Floppy disk drive průměr 3,5“ kapacita 1,44 MB pomalá, nespolehlivá, omezená životnost princip ukládání dat stejný jako u pevných disků (stopy a sektory) ‏

1. 1.Přepínač ochrany proti zápisu 2. 2.Upínací část 3. 3.Krytka čtecího otvoru 4. 4.Plastický kryt 5. 5.Papírová vložka (otěruvzdorná) ‏ 6. 6.Magnetický kotouč 7. 7.Sektor na disku

Kompaktn í disk CD = Compact disc původně pouze pro záznam hudby – CD DA od r i pro záznam dat – CD ROM průměr obyčejně 12 centimetrů kapacita 700 MB tloušťka 1,2 mm

Vrstvy CD polykarbonátový nebo polymetylmetakrylátový substrát reflexní folie odráží světlo o vlnové délce laseru lak tvrzený uv světlem ochranná vrstva potisk

Uložen í dat jediná spirálová stopa začíná uprostřed disku, končí u okraje rozdělena do sektorů stejné délky tvořena jamkami nestejné délky (pit) a ploškami mezi jamkami (land) ‏ přechod mezi jamkou a ploškou → 1 žádná změna → 0

Čten í dat laserový paprsek zaostří na velikost jamky → fotodetektor snímá odražené světlo a přetváří ho na digitální signál

Z á pis dat Lisováním – CD ROM do roztaveného polykarbonátu se vtiskne matice → nanese se odrazová vrstva a na ni lak Vypalováním – CD-R, CD-RW CD má navíc světlocitlivou vrstvu světlocitlivá vrstva se při dopadu laserového paprsku spojí s metalickou → při čtení se dané místo jeví jako jamka

Typy CD CD-ROM Compact Disc Read Only Memory → paměť pouze ke čtení (obsah je daný výrobcem, není možné ho změnit) ‏ CD-R možnost jediného zápisu při výrobě vytvořena spirálová drážka pro navádění laseru

Typy CD CD-RW přepisovatelné (ReWriteable) ‏ zápis při vyšší teplotě než mazání → mění se struktura záznamové vrstvy

DVD Digital Video/Versatile Disc = digitální video/víceúčelový disk původně pro distribuci filmů technologie totožná s technologií CD

DVD oproti CD vyšší kapacita: zmenšení jamek a plošek zúžení spirálové stopy možnost dvouvrstvového zápisu možnost oboustranného zápisu

DVD Změny provedené v optické mechanice zpřesnění navádění čtecí hlavy přesnější zaostření laserového paprsku změna frekvence laserového světla Kapacita: jednovrstvé, jednostranné: 4,7 GB dvouvrstvé, jednostranné: 9,4 GB dvouvrstvé, oboustranné: 17 GB

DVD-R DVD-RW Typy DVD DVD+R DVD+RW Konkurenční technologie větší odolnost vůči chybám při zápisu DVD-RAM kruhové stopy rozdělené do sektorů uživateli se jeví jako další disk DVD-RAM

Blu-ray menší délka a šířka jednoho pitu kratší vlnová délka – vyšší frekvence laserového světla menší tloušťka disku na čtecí straně – menší odolnost vůči škrábancům kapacita jedné vrstvy: 50 GB

Flash (mžikové) paměti mnoho tvarů a provedení liší se kapacitou, rychlostí práce a cenou s daty se manipuluje prostřednictvím elektrických impulzů Flash (mžikov é ) paměti

využití: paměťové karty USB klíče hybridní pevné disky SSD – pevný disk bez pohyblivých částí Flash (mžikov é ) paměti

Použit é zdroje SKALKA, Ján, et al. Informatika na maturity a prijímacie skúšky. Nitra : ENIGMA, s. ISBN TIŠNOVSKÝ, Pavel. Root.cz [online] [cit ]. Optické paměti. Dostupné na WWW:. TIŠNOVSKÝ, Pavel. Root.cz [online] [cit ]. Následovníci kompaktních disků: DVD. Dostupné na WWW:. dvd/ TIŠNOVSKÝ, Pavel. Root.cz [online] [cit ]. Vývoj optických pamětí: od DVD k Blu-ray. Dostupné na WWW:. k-blu-ray/

Použit é obr á zky 1. Ghiraddje: [cit. 2010–11–04]. Dostupný pod licencí Public domain na www:.Ghiraddjehttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Floppy_disk_internal_diagram.svg 2. Antoinetav: Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported licence na www:.Antoinetav: 3. Arun Kulshreshtha: Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 Generic licence na www:.Arun Kulshreshtha: 4. Pbroks13: Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported licence na www:.Pbroks13: 5. Valacosa and Blair Lebert: Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution 3.0 Unported licence na www:.Valacosahttp://en.wikipedia.org/wiki/File:Compact_disk_data_layer_2d_3d.PNG 6. Matthias Zepper: Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported na www:. 7. Elguardiandepikamierda: Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported licence na www:.Elguardiandepikamierda: 8.[cit. 2010–11–04]. Dostupný pod licencí Public domain na www:. 9. Andrezadnik: Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported licence na www:.Andrezadnik: Xell: Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 Austria licence na www:.Xell: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Čižmárová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.