Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání 25. 2. 2014 Mgr. Lucie Macků.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
{ Inkluzivní vzdělávání z pohledu praktika Mgr. Jana Vrbicová „Sociologický monitoring vzdělanostních vstupů a výstupů dětí a žáků, včetně dětí a žáků.
Advertisements

Společné vzdělávání – hledání možných cest Motto: Táhneme za jeden provaz Základní škola Poběžovice.
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Předškolní vzdělávání v podmínkách současné mateřské školy Doc. PhDr. Eva Šmelová, Ph.D. PdF UP Olomouc.
Zkušenosti s realizací projektu OP VK „ Odstranění selektivnosti vzdělávací sítě v Krnově“ – CZ.1.07/1.2.00/ Praha,
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Jsou venkovské školy horší než městské?
VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM Vzdělávání v ČR a EU.
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Informační a poradenské centrum ZČU
Dokument KAP MSK - obsah
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpůrná opatření prvního stupně
Společenská odpovědnost ve školství
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Kateřina Lojdová Klima školní třídy Kateřina Lojdová
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
PODPORA ŽÁKŮ S OMJ V PRAXI: MOŽNOSTI, PŘEKÁŽKY A INSPIRACE
Průběh čerpání - Šablony pro SŠ/VOŠ I..
PhDr.hana pazlarová, ph.d
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Individuálně vzdělávací plán
Gymnasium Jižní Město Praha
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Místní akční plán rozvoje vzdělávání pro Prahu 12
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
PhDr.hana pazlarová, ph.d
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Model intenzivní podpory
Zkušenosti Gymnázia, Praha 5, Na Zatlance 11
ZŠ KRNOV, Janáčkovo náměstí 17
Model intenzivní podpory
Strategické řízení a plánování
Šablony I a jejich realizace
Model intenzivní podpory
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
Práce psychologa Úřadu s dítětem v procesu mezinárodního osvojení Brno, Mgr. Ondřej Bouša.
Model intenzivní podpory
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků

PILÍŘE INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ vzdělávání a rozvoj pedagogů nezbytná součást vývoje školy usnadnění práce pedagogů – asistent pedagoga školní projekty a aktivity žáky baví do školy chodit zažijí úspěch v různých činnostech individuální vzdělávání a hodnocení dětí žáci se neposuzují vzájemně, ale sledují vlastní pokroky každému dítěti je umožněno dosažení vlastního maxima ve vzdělávání spolupráce s rodiči podíl na vzdělávání dětí pochopení vzdělávacího procesu propojeného s emočním a sociálním rozvojem dítěte podpora netradičních forem výuky, účast rodin na akcích školy

ASISTENT PEDAGOGA Jeden z nástrojů, který pomáhá vyrovnávat a odstraňovat handicapy dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí Asistuje učiteli přímo ve výuce V ČR nedostatek asistentů pedagogů (cca 500 na ZŠ)

ROLE ASISTENTA PEDAGOGA Podporuje žáka –Pomáhá s vyučovanou látkou –Individuálně vysvětluje –Pomáhá mu s orientací ve škole i v kontaktu s ostatními žáky –Pomáhá s porozuměním českému jazyku Podporuje učitele –Pomáhá učiteli naplňovat potřeby všech žáků ve třídě –Vytváří prostor pro učitele pro práci se znevýhodněným žákem –Umožňuje učiteli věnovat cílenější pozornost žákům průměrným i nadaným Podporuje kurikulum školy - Pomáhá naplňovat školní vzdělávací program ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, ale i k žákům bez speciálních potřeb, kteří se učí žít s odlišností vedle sebe

JAK NA TO? 1.) definujte se školou potřebu asistentů – kolik, jaké vzdělání, co by měli dělat 2.) zajistěte, aby všichni ve škole chápali roli asistenta 3.) zjistěte si termíny podání projektů u kraje a MŠMT 4.) podejte žádost o zřízení pozice asistenta pedagoga u krajského úřadu 5.) podejte projekt do evropských fondů 6.) shánějte vhodné kandidáty na pozici asistenta 7.) naplánujte si a pravidelně provádějte evaluaci

KDO VÁM PORADÍ? Neziskové organizace, které pracují s asistenty pedagogů, např.: –Nová škola –Člověk v tísni Škola v okolí, která má zkušenosti s asistenty pedagoga

Děkuji za pozornost.