Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/03.0042 Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 3.7.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název úlohy: 3.11 Rychlost zvuku ve vzduchu
Advertisements

Název úlohy: 2.4 II. Newtonův zákon
Název úlohy: 4.11 Radioaktivita a ochrana před zářením
Projekt teplo Na fyziku.
Pevné látky a kapaliny.
Návod na kalibraci vektorového obvodového analyzátoru R&S ZVL
Měření teploty Teplota je fyzikální veličina, značí se t.
Název úlohy: 4.7 Termistor
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
Vypařování (Učebnice strana 82 – 83)
Název úlohy: 8.6 Polarizace světla
Název úlohy: 2.5 Smykové tření
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PŘECHODY MEZI SKUPENSTVÍMI
Název úlohy: 5.16 Atmosférický tlak.
Příprava laboratorní práce č.3
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Určení měrných skupenských tepel vody.
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_164_Teplota AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Ochlazování teploměru Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/ICT03 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Měření tepla Miroslava Maňásková.
Název úlohy: 2.8 Archimedův zákon
Název úlohy: 2.11 Základy meteorologie
Název úlohy: 3.19 Výkon elektrického proudu. Fyzikální princip Výkon P elektrického proudu vypočítáme jako součin napětí na spotřebiči a proudu, který.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTepelné jevy.
Seminář z fyziky GRAVITAČNÍ POLE (úlohy) Kateřina Králová, 8.A Gymnázium Rumburk 2013.
Název úlohy: 7.21 Střídavý proud s indukčností
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Název úlohy: 9.9 Nabíhání zdrojů světla. Fyzikální princip Každý zdroj světla potřebuje určitou dobu po jeho zapnutí k přejití do plného provozního režimu.
Název úlohy: 2.6 Povrchové napětí
Měření fyzikálních veličin
Název úlohy: 7.18 Přechodný děj
Název úlohy: 2.14 Barvy světla
Název úlohy: 5.7 Smykové tření
Název úlohy: 5.14 Archimedův zákon.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Měření závislosti odporu rezistoru a termistoru na teplotě
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
Závislost hustoty kapaliny na teplotě Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Vypařování a kapalnění
Vnitřní energie tělesa. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
T EPLO A TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.3.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM TŘENÍ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_14 Název materiáluVodní pára.
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Impuls síly.
Účinnost přeměny energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.15.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.1.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM 3. Newtonův zákon.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VLHKOST A TEPLOTA VZDUCHU
TEPLO.
Změny skupenství látek
Vypařování a kapalnění
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Název úlohy: 5.2 Volný pád.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
Přijaté teplo. (protokol). Téma Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Úkol: Určení tepla odevzdaného horkou vodou.
Změna vnitřní energie.
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Transkript prezentace:

Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 3.7 Soutěž teploměrů

Fyzikální princip Teplota popisuje stav tělesa. Teplotu měříme teploměrem. Teplota tělesa závisí i na míře ochlazování. Míra ochlazování závisí i na vlhkosti povrchu tělesa (podobně ochlazování lidského těla). Vypařující se kapalina odvádí část vnitřní energie tělesa – ochlazuje ho. Míra ochlazování tělesa závisí i na odvádění vznikajících par. Cíl Porovnej rychlost ochlazování tělesa na povrchu suchého a mokrého tělesa. Pomůcky LabQuest, teploměr Go-TEMP nebo TMP-BTA, rychlovarná konvice s horkou vodou, utěrka.

Schema

Postup 1.V konvici si ohřejeme vodu. 2.Teploměr Go-TEMP nebo TMP-BTA zapojíme do konektoru CH 1 LabQuestu. 3.Zapneme LabQuest a nastavíme v menu Senzory – Záznam dat: Trvání: 30s, Frekvence: 1 čtení/s. Dále zvolíme zobrazení grafu.

4.Zastrčíme teploměr do konvice a ohřejeme ho na max. teplotu, která je právě v konvici (např. 95°C). Vytáhneme teploměr z konvice a stiskneme tlačítko START (měření) na LabQuestu. S teploměrem nepohybujeme. 5.Po skončení měření (30s) uložíme toto měření do paměti LabQuestu – menu Graf – Uložit měření. 6.Zastrčíme teploměr opět do konvice a ohřejeme ho na max. teplotu, která je právě v konvici (např. 95°C). Vytáhneme teploměr z konvice a stiskneme tlačítko START (měření) na LabQuestu. S teploměrem budeme nyní mávat. 7.Po skončení měření (30s) uložíme toto měření do paměti LabQuestu – menu Graf – Uložit měření. 8.Body 4. až 7. znovu opakujeme, ale s tím, že po vytažení teploměru z konvice teploměr rychle utřeme utěrkou. 9.Zobrazíme všechny čtyři naměřené grafy – menu Graf – Ukázat graf – Všechny grafy. Postup

10.Porovnáme naměřené průběhy grafů. Vyslovíme závěr. Postup

1.Zkuste stejné měření s vlažnou vodou. 2.Vyzkoušejte jinou kapalinu. Doplňující otázky