Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum:12.1.2012 Název:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Advertisements

Téma: Fyzikální veličiny – hustota
Měření fyzikálních veličin – Hustota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Výpočet hmotnosti tělesa Hmotnost tělesa lze určit nejen vážením, ale také výpočtem, známe-li objem tělesa a hustotu látky, ze které těleso je. Vzorec.
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Hustota-výpočet hustoty
Hustota a její měření.
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_21_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_FYZIKA
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování II.
Procvičení – výkon a jeho výpočet
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Fyzika hrou-opakování I.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_FYZIKA
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_14_FYZIKA
Hustota-odvozená fyzikální veličina
zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B32Fy6_Hustota 2
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
Hustota-výpočet objemu
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_FYZIKA
Chování těles v kapalině – procvičení 2
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_13_FYZIKA
Fyzika hrou-opakování I.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_35_FYZIKA
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název: VY_52_INOVACE_06_FYZIKA Téma: Opakování učiva fyziky; ročník: 6. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

Opakování kapitoly hustota, výpočet hustoty, jednotky, převody jednotek

 hmotnost  objem  hustota  Doplň základní jednotky:  Hmotnosti  Objemu  hustoty m V ρ kg m³ kg/m³

vzorec pro výpočet: ρ = m = V = m ______ ρ. V m : V ρ. V m : ρ

 2,5 g/cm³ = _____________kg/m³  8 900kg/m³ = ____________ g/cm³  7,8 g/cm³ = ______________kg/m³  kg/m³ = ___________ g/cm³ , ,5

 Tabulka F11, nebo Ch1  voda - ___________ kg/m³  rtuť - ______________ kg/m³  parafín - ___________ kg/m³  železo - ____________ kg/m³  platina - ______________ kg/m³  vzduch - ____________ kg/m³ ,29

 Plný váleček má objem 110 cm³ a hmotnost 781 g. Z kterého je kovu? Nápověda – 5 kroků při řešení fyzikální úlohy 1. Zápis: 2. Zkontroluj, zda máš v zadaní vhodné jednotky: 3. Obecné řešení – vzorec: 4. Číselné řešení – dosaď,vypočítej: 5. Napiš odpověď: V = 110 cm³ m = 781 g ρ = ? g/cm³ ρ = m: V ρ= 781 : 110 ρ = 7,1 g/cm³ = kg/m³ Váleček je ze zinku, protože hustota zinku podle tabulek je kg/m³.

 Měděný výrobek má hmotnost 547,4. Urči objem? 1) m = 547,4 g ρ= 8 960kg/m³ = 8,96 g/cm³ V = ? cm³ 2 ) Jednotku hustoty jsme našli v tabulkách a převedli. 4) V = 574,4 : 8,96 V = 61 cm³ Objem měděného výrobku je po zaokrouhlení 61 cm³. 3) V = m : ρ

 Lahvička o objemu 100 ml je naplněna rtutí. Jaká je hmotnost rtuti v lahvičce? 1) V = 100 ml = 100 cm³ ρ = kg/m³ = 13, 5 g/cm³ m = ? 2) Jednotku hustoty máme z tabulek, převedli jsme jí, 100 ml jsme převedli na cm³ 3) m = ρ. V 4) m = ,5 m = g 5) Lahvička s rtutí má hmotnost g.

 Na internetu vyhledej hustoty některých komet, pomocí tabulek urči, z jaké látky mohou být složeny  Co znamená pojem „hustota zalidnění“.  Najdi hustotu vody v moři a vody v Mrtvém moři, porovnej. Mrtvé moře najdi na mapě.  Tanker pojme až t kapaliny. Jaký je objem topného oleje v tankeru? Co může způsobit havárie tankeru?

Opakování pojmů hustota, používání různých jednotek hustoty, výpočet hustoty, využívání fyzikální veličiny v praxi, práce s tabulkami, orientace v nich. Cíl hodiny: Možnost společného opakování učiva, použit jako test, využití pro skupinovou práci. Práce s prezentací: Zejména v domácím úkolu – lze využít i jako samostatnou práci v hodině, souvislost tématu s úlohami v M, Z, Př, D Průřezová témata:

 Vlastní tvorba   Fyzika 1. Praha: SPN a.s., ISBN  JIŘÍ BOHUNĚK, EVA HEJNOVÁ. Tematické prověrky z učiva fyziky základní školy. Praha: Prometheus, ISBN  JAN ŠEDIVÝ, JAN PURKAR, STANISLAV PFEFRČEK. Úlohy z fyziky. Praha: Fortuna, ISBN  JIŘÍ BOHUNĚK. Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 1. díl. Praha: SPN, ISBN X.