EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Přírodní podmínky ČR Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-14 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GEOLOGIE, GEOMORFOLOGIE
Advertisements

Česká republika ODKAZ GEOLOGICKÝCH VĚKŮ I.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU _ geologicky_vyvoj_CR
ČESKÁ REPUBLIKA – TVARY RELIÉFU, GEOMORFOLOGICKÉ ČLENĚNÍ
Autor: Mgr. Miluše Šafářová
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Česká republika ODKAZ GEOLOGICKÝCH VĚKŮ II.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
GEOMORFOLOGIE ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Přírodní poměry ČR Geologický vývoj Působení ledovce u nás
ČESKÁ REPUBLIKA (fyzickogeografická část)
Povrch České republiky
Elektronická učebnice -II
VNĚJŠÍ PŘÍRODNÍ ČINITELÉ narušují zemský povrch dochází k pozvolnému rozpadu hornin = ZVĚTRÁVÁNÍ takto narušený povrch je postupně zarovnáván.
Geologický vývoj a stavba ČR
HORNINY USAZENÉ.
GEOLOGICKÝ VÝVOJ ČESKA GEOMORFOLOGIE
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
ČESKÁ REPUBLIKA Geologická stavba.
Geologický vývoj České vysočiny
Exogenní geologické děje
Geologická mapa ČR na našem území 2 stavební jednotky:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Česká republika: Hory Hospodářský zeměpis
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
geomorfologické celky
Geologický vývoj České republiky
Opakování – přírodní poměry ČR
ADMINISTRATIVNÍ ČLENĚNÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Povrch České republiky
Geologický vývoj Karpat
Česká republika Geologický vývoj
Př_162_Geologie_Český masiv
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR 8. ročník.
Př_162_Geologie_Český masiv
Geologie ČR (geologické jednotky)
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Rozmanitost reliéfu v ČR
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Krušnohorská subprovincie
Geomorfologické a geologické členění ČR
Česká republika Geologie
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Náboženství v Asii Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Severní Amerika – charakteristika obyvatelstva, hospodářství Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Horopis České republiky Krkonoše Šumava Krušné hory.
Změř na mapě ČR přímé vzdálenosti:
Geologický vývoj území České republiky
Geologický vývoj a stavba české republiky
Povrch - Geomorfologie
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
GEOMORFOLOGICKÉ ČLENĚNÍ ČR 5
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_42_Geologický vývoj
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jak se rodí hory AUTOR: Mgr. Aleš Skála
zpracovaný v rámci projektu
Česká republika Geologická stavba ZŠ Hejnice 2010.
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec Anotace: VÝVOJ ZEMĚ
Změř na mapě ČR přímé vzdálenosti:
FORMOVÁNÍ POVRCHU ZEMĚ
TEKTONIKA 2. část.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
GEOLOGICKÉ ÉRY - PRVOHORY
Přírodní podmínky V české kotlině.
VY_52_INOVACE_42_Geologické zajímavosti ČR
Škola:. Základní škola Kladruby
Transkript prezentace:

EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Přírodní podmínky ČR Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-14 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT. Název sady vzdělávacích materiálů: ICT8 – Z - Regionální geografie Autor: Jana Plachá Datum vytvoření: Garant (kontrola): Petr Ustohal Ročník: oktáva, 4.A Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Zeměpis Téma: Česká republika – přírodní podmínky Metodika/anotace: Prezentace se zabývá vývojem reliéfu na území České republiky. Podrobněji popisuje vývoj Českého masivu v jednotlivých obdobích. Druhá část prezentace je věnována tvarům reliéfu, které se vyskytují na území České republiky. Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

Přírodní podmínky ČR

Povrch  2 geologické celky: Český masiv a Karpaty - hranice mezi nimi Vněkarpatské sníženiny Obr. 1

Český masiv  předprvohorní období – vznikly nejstarší části = Moldanubikum  prvohory - střídavě pevnina a moře - moře – vznik usazených hornin – Barrandien (vápence), Moravský kras - vrásnění – kaledonské a hercynské (vznik okrajových pohoří) - po hercynském vrásnění – eroze – ložiska černého uhlí

 druhohory – žádné vrásnění, pouze zarovnávání – většina pohoří se snížila - průnik moře – vznikla Česká tabule – pískovce a opuky  třetihory – alpinsko-himalájské vrásnění – ČR není bezprostředně zasažena - vulkanismus – Doupovské hory, České středohoří, Říp - zaplavení podkrušnohorských pánví – zásoby hnědého uhlí  čtvrtohory – působení ledovce, říční eroze

Karpaty  mladší než Český masiv  alpinsko-himalájské vrásnění  flyš, flyšové pásmo = sedimenty tvořené střídavě jemnozrnným a hrubozrnným materiálem – při druhé části vrásnění – vyvrásněny Západní Karpaty

Obr. 2

Reliéf  endogenní činitelé - vrásnění - vulkanismus – Doupovské hory, České středohoří  exogenní činitelé - eroze

Eroze  říční – nejvíce u nás - říční údolí – a) neckovitá - Ohře, Labe b) soutěsky - říční terasy – Plzeň, dolní tok Svratky, Labe Obr. 3

 ledovcová – a) hloubené – ledovcová údolí - kary (Šumavská j.), trog – Krkonoše b) nánosy – Ostravská pánev Obr. 4 Čertovo jezero Obr. 5 Obr. 6

 periglaciální – mrazové zvětrávání - kamenné moře (Brdy) a mrazové sruby (Petrovy kameny) Obr. 7 Obr. 8 Obr. 9 Obr. 10

 větrné zvětrávání – u nás málo významné  chemické zvětrávání - krasy Obr. 11 Obr. 12

ZDROJE:  Obr. 1  Obr. 2  Obr. 3  Obr. 4 okoli/certovo-jezero.-.html okoli/certovo-jezero.-.html  Obr. 5 dul/obri-dul-v-krkonosich dul/obri-dul-v-krkonosich  Obr. 6  Obr. 7 jiny-krakonos/ jiny-krakonos/  Obr. 8  Obr. 9  Obr mne-tam-nejake-kvetinky-III.htmlhttp://novotnyo.blog.idnes.cz/c/201386/Prosim-vyfotte- mne-tam-nejake-kvetinky-III.html  Obr propast-macocha-co-o-ni-urcite-nevite-32198/#.U4rv0DGKAy4http:// propast-macocha-co-o-ni-urcite-nevite-32198/#.U4rv0DGKAy4  Obr. 12