EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Gerunds and infinitives with „to“ Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1-3 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
Advertisements

Jak se mu říká? What is he called?.
Verb + infinitive or -ing form
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Say or tell? Other reporting verbs. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_179 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Past simple or past continuous
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Modální slovesa VY_22_INOVACE_07 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_168 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ460 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník2. ročník.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Verb + -ing or infinitive
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
VERBAL PHRASES verb + to infinitive verb + -ing. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_78 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Feelings - collocations Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-22 Šablona: II2 Inovace a zkvalitnění.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA, HLUŠICE AUTOR: PAEDDR. VAŇKOVÁ MARCELA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_20_CAN,
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Anotace Žáci se seznámí jak správně používat složené tvary some, any, no ( something, anything.. ). K pochopení této problematiky přispěje celá řada příkladů.
Verb + -ing Verb + infinitive. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4B_15_Verb.patterns.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Relationships Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1 – 28 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes II Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-5 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Vazba sloves s Gerundiem X infinitivem
EU peníze středním školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Infinitive – sloveso v základním tvaru (sleep, eat, …)
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Verb + infinitive or -ing form
Transkript prezentace:

EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Gerunds and infinitives with „to“ Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1-3 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách. Název sady vzdělávacích materiálů:Materiály pro přípravu k maturitě Autor: Mgr. Michala Nyklesová Datum vytvoření: Garant (kontrola):Mgr. Jarmila Jurečková Ročník: vyšší gymnázium, zejména oktáva, 4.ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Anglický jazyk Metodika/anotace:Powerpointová prezentace, učivo gerundium a infinitiv s „to“ – přehled sloves a vazeb. Časový rozvrh:40 minut Zdroje: ( Možné uvést v závěru) viz. poslední slide Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

Gerunds Infinitives with to

Verb + - ing form  After verbs expressing a person´s attitude: Like, love, prefer, enjoy, dislike, mind, can´t stand, hate, fancy I definitely prefer eating to cooking. I can ´t stand flying.. I don´t mind translating the sentences.

Verb + - ing form  After following verbs:AdmitAvoidConsiderContinueImagineKeepMissPractiseRecommendSuggest

Verb + - ing form  After following verbs: Admit = Připustit Avoid = Vyhnout se Consider = Uvažovat o Continue = Pokračovat Imagine = Představit si Keep = Pokračovat Miss = Postrádat Practise = Nacvičovat Recommend = Doporučit Suggest = Navrhnout

Verb + prepositional/phrasal verb + - ing form  After following verbs: Concentrate on Dream about Give up Look forward to Rely on Suceed at Think about

Verb + prepositional/phrasal verb + - ing form  After following verbs: Concentrate on = Soustředit se na Dream about = Snít o Give up = Vzdát se Look forward to = Těšit se na Rely on = Spoléhat se na Suceed at = Uspět Think about = Přemýšlet

To be + adjective + preposition + -ing Good/bad at Good/bad at – She´s good at explaining maths. Tired of Tired of – I´m tired of talking about the exams. Afraid of Afraid of – He was afraid of making a mistake. Interested in Interested in – Are you interested in living here? Keen on Keen on – They aren´t keen on using the metro. Proud of Proud of – Dan is proud of passing his exam. Famous for Famous for – He was famous for inventing the X-ray. Sorry for Sorry for – She was sorry for losing his keys. Be used to Be used to – She is used to getting up early. Get used to Get used to – I can´t get used to driving a car.

Preposition + -ing Against – He´s got nothing against calling you. Despite – She agreed despite not feeling sure. In spite of – In spite of trying very hard I failed. Instead of – I´d sing instead of playing the piano. Without – He left without paying the bill. Before – Before going out, I phoned Jerry. After – What did you do after leaving school?

Verb + to + infinitive AgreeChooseDecideExpectForgetHopeManageLearnFailAffordOfferPromiseRefuseSeemWant Would like

Verb + (object) + to + infinitive Want Want – Do you want me to come with you? Expect Expect – I expect you to finish this task. Tell Tell – I was told to leave it here. Remind Remind –Can you remind me to phone Jack? Warn – He warned me not to touch it. Persuade – Jane persuaded me to apply for it. Order – We were ordered to complete the text. Ask – Ask him to repair the car. Help – We help them to clean the park.

Verb + -ing or to Remember I clearly remember locking the door ( = I did it and now I remember this). I remembered to send the (= I remembered that I had to do it, and so I did it)

Verb + -ing or to Stop He stopped to have lunch (= he stopped some activity and started another one). I stopped smoking ten years ago (= he stopped the activity).

Verb + -ing or to Regret Now I regret canceling the trip (= I shouldn´t have canceled it). We regret to inform you that the flight number to Glasgow is delayed (= we are sorry that we have to say…).

Verb + -ing or to Try Please try to be quiet when you come home. (= make an effort to do it). Try pressing the red button ( = try it, perhaps it will help).

Practise it! Complete the sentences with correct form of eat : 1.I love ……..….my dinner on a tray in front of the TV. 2.Every year I give up ………………chocolate. 3.She managed…………………some cabbage, she doesn´t like it. 4.If I´m on a diet, I think about ………..all the time. 5.Do you fancy …………….in a restaurant this evening?

Check it! Complete the sentences with correct form of eat : eating 1.I love eating my dinner on a tray in front of the TV. eating 2.Every year I give up eating chocolate. to eat 3.She managed to eat some cabbage, she doesn´t like it. eating 4.If I´m on a diet, I think about eating all the time. eatingout 5.Do you fancy eating out in a restaurant this evening?

Practise it (2) Uvažoval jsi někdy o tom, že bys žil v jiné zemi? Nevzpomínám si, že bych mu dával tu pozvánku. Nemohli jsme si dovolit strávit tam víc času. Těšil jsem se na to, až se nastěhuji do toho domu. Poradila mi, abych si našel jiného účetního. Dokážeš si představit, že bys pracoval s námi? Chci se vyhnout tomu, že pojedu ve špičce.

Check it (2)  Have you ever considered living in another country?  I don´t remember giving him the invitation.  We couldn´t afford to spend more time there.  I was looking forward to moving to this house.  She advised me to find another accountant.  Could you imagine working with us?  I want to avoid driving in the rush hour.

Použité materiály Raymond Murphy – English Grammar In Use (Cambridge University Press 2001) Sarah Peters, Tomáš Gráf – Time to Talk 3 (Polyglot 2003)