Měření elektrických veličin RNDr. Zuzana Karafiátová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektrický proud Kdy vzniká elektrické napětí
Advertisements

Měříme elektrický proud
Vznik střídavého proudu
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Měření efektivní hodnoty střídavého proudu a napětí
Efektivní hodnoty střídavého napětí a proudu
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název materiálu: ELEKTRICKÉ ZNAČKY – výklad učiva.
Fyzika 9. ročník Anotace Prezentace, která se zabývá Ohmovým zákonem
EDC úloha k řešení č. 4 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Měřící technika Jan Keprt.
Bezpečnost v elektrotechnice
ZMĚNA ROZSAHU AMPÉRMETRU
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
VY_32_INOVACE_6C-11 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Určení rezonance v RLC obvodu Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
ELEKTROTECHNICKÁ MĚŘENÍ
Elektrický proud Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.
Měření odporu Měření odporu Ing. Jaroslav Bernkopf Elektrická měření.
Měření závislosti odporu rezistoru a termistoru na teplotě
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
DUSÍK RNDr. Zuzana Karafiátová DUSÍK Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Měření indukčnosti střídavým proudem proudem Téma:OB21-OP-EL-ELKM-OTR-M
GALVANICKÝ ČLÁNEK RNDr. Zuzana Karafiátová GALVANICKÝ ČLÁNEK Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum ověření ve výuce: Ročník:
MĚŘENÍ LED RNDr. Zuzana Karafiátová MĚŘENÍ LED Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření:
Mgr. Roman Nedorost STAVBA PC Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
04 OHMŮV ZÁKON VY_32_INOVACE_04 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace: Výklad nového učiva – Ohmův zákon.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady) Číslo DUM: III/2/FY/2/2/11 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Elektrický proud a Ohmův zákon Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročníkosmý.
Mgr. Vilibald Schlapák VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od.
KONTROLA A ÚDRŽBA AUTOMOBILU (PROVOZNÍ KAPALINY) Mgr. Martin Tichý.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Veletrh technických povolání
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.44_Elektricke_napeti_zdroje.
Výpočet elektrických veličin
MĚŘICÍ PŘÍSTROJE ÚVOD ELEKTRICKÉ MĚŘENÍ. ÚVODNÍ INFORMACE MĚŘICÍ PŘÍSTROJE - přístroje, umožňující změřit požadované elektrické veličiny ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Měření odporů Kelvinovou metodou velmi malé odpory
Měření s multimetrem Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Pořadové číslo projektu
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
FSA 050.
Elektrické měřící přístroje
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče Číslo DUM: III/2/FY/2/2/12 Vzdělávací předmět: Fyzika.
ZVĚTŠOVÁNÍ ROZSAHU AMPÉRMERTRŮ
Elektrický odpor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon (odvození)
Základní jednotky SI Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Měření odporů Ohmovou metodou větší střední odpory
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
Měření napětí Velmi malá napětí ( řádově nV až mV ) - galvanometry
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.53_Ohmuv_zakon_reseni_prikladu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_19_ELEKTRICKE_MERICI_PRISTROJE
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vlastnosti střídavého proudu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady)
Elektrické napětí Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_36_ Výpočet U, I a R z Ohmova zákona Číslo projektu:
Odpor.
Ohmův zákon Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Sériové zapojení rezistorů
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Měření elektrických veličin RNDr. Zuzana Karafiátová

Měření elektrických veličin Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum ověření ve výuce: Ročník: 2. stupeň ZŠ Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor - předmět: Chemie, fyzika Tematický okruh: Měření elektrických veličin Téma (klíčová slova): Měřící přístroj, elektrické veličiny Časová dotace ve výuce: 1 hodina Název souboru: REMESLA_KAR_3_MERENI_ELEKTRICKYC H_VELICIN Tvůrce: RNDr. Zuzana Karafiátová

Měření elektrických veličin MULTIMETR Elektronický měřicí přístroj, který v sobě kombinuje několik funkcí.

Měření elektrických veličin NEJZÁKLADNĚJŠÍ VARIANTY PŘÍSTROJE OBSAHUJÍ AMPÉRMETRVOLTMETROHMMETR

Měření elektrických veličin NASTAVENÍ PŘEPÍNAČE DO POLOHY FUNKCE Měření elektrických veličin NASTAVENÍ PŘEPÍNAČE DO POLOHY FUNKCE AMPÉRMETRU VOLTMETRU OHMMETRU

Měření elektrických veličin MĚŘENÍ PROUDU, NAPĚTÍ, ODPORU Měření elektrických veličin

Měření elektrických veličin MOŽNOSTI MĚŘENÍ Měření elektrických veličin STEJNOSMĚRNÝCH VELIČIN (=) STŘÍDAVÝCH VELIČIN (~ )

Měření elektrických veličin MĚŘENÍ Měření elektrických veličin odporu R [Ω] proudu I [A] = I [A] ~ kapacity C [F] teploty t [°C] napětí U [V] = U [V] ~ frekvence f [Hz]

Měření elektrických veličin ÚKOL Č.1: Pro měření jaké veličiny je měřidlo nastaveno? Jaký je rozsah měřidla?

Měření elektrických veličin ÚKOL Č.2: Pro měření jaké veličiny je měřidlo nastaveno? Jaký je rozsah měřidla?

Měření elektrických veličin ÚKOL Č.3: Pro měření jaké veličiny je měřidlo nastaveno? Jaký je rozsah měřidla?

Měření elektrických veličin ŘEŠENÍ: ÚKOL Č. 1: stejnosměrné napětí, rozsah max. 2V ÚKOL Č. 2: měření odporu, rozsah 2MΩ = 2·10 6 Ω 2 MΩ = Ω ÚKOL Č. 3: stejnosměrný proud, rozsah 2mA = 2·10 -3 A 2mA = 0,002A

Měření elektrických veličin PŘI MĚŘENÍ STEJNOSMĚRNÝCH VELIČIN PŘÍSTROJ ROZLIŠÍ POLARITU ( +, - ) Povšimni si, na zinkové elektrodě (-) je červený kabel Povšimni si, na zinkové elektrodě (-) je černý kabel

Měření elektrických veličin ÚKOL Č.4: Urči hodnotu měřené veličiny na obrázcích (proč je v druhém případě před hodnotou veličiny mínus - ?)

Měření elektrických veličin ŘEŠENÍ: Stejnosměrné napětí U = 4,94V, U = 4,92V (změna polarity baterie – měřící elektrody)

Měření elektrických veličin MĚŘENÍ ODPORU LIDSKÉHO TĚLA Stejnosměrné napětí U = 4,94V, U = 4,92V (změna polarity baterie – měřící elektrody) 1.suché ruce R = 117,90kΩ 2. mokré ruce R =56,17kΩ

Měření elektrických veličin !!! POUČENÍ !!! Ve vlhkém prostředí je odpor lidského těla menší při stejném napětí projde větší proud může být ŽIVOTU NEBEZPEČNÝ!!! NIKDY NEPOUŽÍVEJ ELEKTRICKÉ PŘÍSTROJE VE VLHKÉM A MOKRÉM PROSTŘEDÍ !!!

Měření elektrických veličin ZOPAKUJ SI A DOPLŇ TABULKU FYZIKÁLNÍ VELIČINA ZNAČKAJEDNOTKA napětí proud odpor

Měření elektrických veličin ZOPAKUJ SI A DOPLŇ TABULKU FYZIKÁLNÍ VELIČINA ZNAČKAJEDNOTKA napětí UV proud IA odpor RΩ

DĚKUJI ZA POZORNOST Měření elektrických veličin

V prezentaci jsou použity vlastní fotografie pořízeny při stážích žáků 6. – 9. ročníku ve školním roce 2012/2013 na SPŠ v Ostrově nad Ohří. Měření elektrických veličin