VY_32_INOVACE_06.01.19. Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
První představitelé impresionismu
Advertisements

MODERNÍ SMĚRY.
Poslední universální styl
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Datum (období) vytvoření: červen 2011
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Secese Berenika Králíková.
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Claude Monet
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
SECESE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Impresionismus.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Impresionisté figurativního malířství
Musée D´ Orsay Paříž Francie.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Přehled nejvýznamnějších malířů
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Poznáváme – evropské a světové prostředí  Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
SECESE.
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Edgar Degas MgA. Lukáš Psík
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Impresionismus Název školy
Umělecké směry přelomu století Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Impresionismus a postimpresionismus
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Výtvarné umění I. Tematická oblast
Dějiny umění Poznejte díla směrů první poloviny 20. století 4.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
Křivonosková Kateřina
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Impresionismus umělecký směr vznik na konci 19. století
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_

Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis Cílová skupina: 8. ročník Anotace: Formou prezentace získají žáci základní přehled nových uměleckých směrů a pomocí a obrazového materiálu přehled nejznámějších děl a osobností, které zejména k malířství patří. Je třeba, aby si učitel nejdříve prohlédl prezentaci a vytvořil si poté k jednotlivým stránkám doplňující otázky.

Umělecké směry na přelomu 19. a 20. století REALISMUS IMPRESIONISMUS a POSTIMPRESIONISMUS FAUVISMUS a EXPRESIONISMUS KUBISMUS SECESE

CHARAKTERISTIKA: toto období je v umění označováno jako „konec století“ osobní revolta jedince vliv technického pokroku na životní styl lidé jsou citlivější vnímavější - mají obavy z budoucnosti i každodenní život byl přizpůsoben době – móda, předměty denní potřeby

REALISMUS odmítnutí romantismu hledání neobvyklých témat – práce dělníků a rolníků nejznámější malíři:  Gustav COURBET  Edouard MANET  Jean-Francois MILLET

G. Courbet - Prosívačka

J. – F. Millet – Anděl Páně

E. Manet – Španělský zpěvák a Chlapec s třešněmi

IMPRESIONISMUS pro malíře jsou typické jasné barvy, hra světel a stínů, neurčité tvary snaha navodit různé nálady Předchůdcem malíř Edouard Manet – zpočátku realista, později obrazy v duchu impresionismu – „Snídaně v trávě“ imprese = dojem

Hlavním představitel malířství Claude Monet – obraz „Imprese“ na výstavě v Paříži (zachycen východ slunce na mořské hladině)

Další obrazy Clauda Moneta: Boulevard Kapucínů Slunečnice

Dalšími představiteli jsou: August Renoire Le Moulin de la Galette

Edgar Degas – maloval hlavně baletky a taneční prostředí Zkouška tanečnic

POSTIMPRESIONISTÉ : Paul Cézanne – Autoportrét a Hráči karet

Vincent van Gogh - autoportrét

Vincent van Gogh – Zářivé hvězdy nad Rhonou

Vincent van Gogh - Olivovníky

Paul Gauguin

Paul Gauguin – Tahiťanky na pláži

FAUVISTÉ: Henri Rousseau – Hladový lev

EXPRESIONISTÉ: Edvard MUNCH - Výkřik

KUBISMUS základem ABSTRAKCE = zobecnění skutečnosti a vytvoření obrazu na základě pravidel rozklad zobrazovaného jevu geometrickými prostředky Představiteli: Georges BRAQUE Pablo PICASSO

Pablo Picaso Portrét Pabla Picasa od Juana Grise

SECESE u zrodu stál Alfons Mucha první zemí, kde se secese objevila byla Velká Británie (v čele průmyslového rozvoje) trhá svazky s minulostí, blízko lidové kultuře má blízko k romantismu i symbolismu inspirace v přírodě  ozdobné rostlinné motivy a ornamentálnost zobrazování osob, zejména křehkých žen na plakátech

Architektura důležitým znakem byla KŘIVKA vytvořit pohyb v ploše zobrazit celkový harmonický obraz

Nejznámější secesní budovou v Praze je OBECNÍ DŮM

Ovšem nejvýznamnějším secesním dílem jsou první stanice pařížského METRA

Malířství – hlavním představitelem secese je ALFONS MUCHA

ALFONS MUCHA – Tanec a Princezna Hyacinta

ALFONS MUCHA – reklamní plakát na Nestlé a Job

POUŽITÉ ZDROJE: KUNSTOVÁ, Eliška, Helena MANDELOVÁ a Ilona PAŘÍZKOVÁ. Dějiny novověku. Vyd. 1. Ilustrace Dagmar Ježková. Liberec: Dialog, 2003, ISBN , s. 134 – 141. Obrázek Rodinova Myslitele  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Courbeta Prosívačky  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek J. F. Milleta Anděl páně  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  Fran%C3%A7ois_Millet_%28II%29_001.jpg  Fran%C3%A7ois_Millet_%28II%29_001.jpg Obrázek Manetova Španělského zpěváka  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Manetova Chlapce s třešněmi  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Manetovy Snídaně v trávě  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Monetovy Imprese  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Monetových Slunečnic  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Monetova Boulevardu Kapucínů  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Renoirovy Le moulin de la Galette  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Degasovy Zkoušky tanečnic  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Cézannova autoportrétu  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Cézannových Hráčů karet  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Van Goghova autoportrétu  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Van Goghovy Hvězdné noci nad Rhonou  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Van Goghových Olivovníků  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Gauguinova autoportrétu  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  

Obrázek Gauguinova autoportrétu  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Gauguinových Tahiťanek  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Gauguinových Tahiťanek na pláži  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Rousseauova Hladového lva  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  Lion.jpg  Lion.jpg Obrázek Munchova Výkřiku  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Picasova Akordeonisty  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek portrétu Picasa od Grise  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek secesního slohu  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek secesního slohu  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek vstupu do Obecního domu  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Obecního domu  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek zastávky pařížského metra  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek zastávky pařížského metra  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Muchovy reklamy na sušenky  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Muchova Jara  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  _Spring.jpg?uselang=cs  _Spring.jpg?uselang=cs Obrázek Muchova Tance  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  _Dance.jpg?uselang=cs  _Dance.jpg?uselang=cs Obrázek Muchovy Princezny Hyacinty  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Muchovy reklamy na Nestlé  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  Nestl%C3%A9%27s_Food_for_Infants-1897.jpg?uselang=cs  Nestl%C3%A9%27s_Food_for_Infants-1897.jpg?uselang=cs Obrázek Muchovy reklamy na cigarety Job  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  