Anotace Žáci se rozdělí do 3 skupin. Skupiny si jedna po druhé volí otázku. Pokud na ni odpoví dobře, připočítávají se jí příslušné body. Pokud ne, má.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hudební partitura Partitura je přehledný záznam vícehlasé ( instrumentální i vokální ) skladby. V partituře jsou všechny nástroje orchestru zapisovány.
Advertisements

Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ Hudební nástroje TÉMA: smyčcové.
Název Dynamika a tempo Předmět, ročník Hudební výchova, sexta
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
KOMORNÍ SMYČCOVÝ ORCHESTR
Hudebně výrazové prostředky
Autor: Mgr. Hana Kalousková
HUDEBNÍ VÝCHOVA Havrlantová Natálie 2010.
Hudební výrazové prostředky
Hudební nástroje ve vážné hudbě
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
Hudební kvíz Kristýna Čermáková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv42/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Člověk 1.díl Za předpokladu použití psacích potřeb.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
2.1 Hudební vyjadřovací prostředky
Hudební výrazové prostředky
Hudební výrazové prostředky
HudebnÍ KoŘENÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv41/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Název Hudební značky, notace
Český hudební romantismus
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
ICT 2 – 3 – 31 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE STRUNNÉ
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
Riskuj Lidské tělo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_HUDEBNÍ VÝCHOVA_Z ČEHO SE SKLÁDÁ HUDBA? Název: Z.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_10:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební romantismus.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Test k ověření praktických dovedností z HV
Hudební výrazové prostředky
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
FILIP SMIČKA Prezentace pod vedením Mgr. Barbory Pacalové
HUDEBNÍ NAUKA Hudební abeceda.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Stupnice Tematická oblast
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/04  
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_71_NOTA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
TÉMA: Délky not, rytmus a takt ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Hudební uskupení Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
TÉMA: Notová osnova a délky not ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Antonín Dvořák dílo.
Hudba Test Poslech POJMY
Italské hudební názvosloví
TÉMA: Akordy ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ Hudební nástroje TÉMA: smyčcové.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/20
Symfonie AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_11_HV7_Skála
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_98_KVÍZ
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Transkript prezentace:

Anotace Žáci se rozdělí do 3 skupin. Skupiny si jedna po druhé volí otázku. Pokud na ni odpoví dobře, připočítávají se jí příslušné body. Pokud ne, má šanci druhá, resp. 3. skupina. Vyhrává skupina s nejvyšším počtem bodů.

noty rytmus Hudebně výrazové prostředky dynamika Hudební skladatelé Hudební nástroje Solmizační slabiky Hudební názvosloví stupnice

Kostra… a) e1 b) g1 c) h1 Návrat na hrací pole Na 2. lince notové osnovy leží nota

Některé kosti jsou : a) c1 b) g1 Návrat na hrací pole c) a1 Na 1. pomocné lince leží nota

Kostní dřeň je ena: Návrat na hrací pole a) h1 b) c2 c) g1 Na 3. lince notové osnovy leží nota

Krvinky se tvoří : Návrat na hrací pole a) d2 b) c2 c) h1 Na 4.lince notové osnovy leží nota

Mezi smysly nepří: Návrat na hrací pole a) čtvrťová nota b) čtvrťová nota c) čtvrťová nota Ve čtvrťovém taktu se na jednu dobu počítá

Jazykem vním Návrat na hrací pole a) na 1 dobu b) na 2 doby c) na 4 doby Půlová nota se ve čtvrťovém taktu počítá na

Tři hlavní části nervové : Návrat na hrací pole a) celá nota s tečkou b) čtvrťová nota s tečkou c) půlová nota s tečkou. Na 3 doby se ve čtvrťovém taktu počítá

Zvuk zachycuje: Návrat na hrací pole a) b) c) Který takt je zapsán správně?

Pocením se tělo je: a) hlasitost b) tempo c) výraz Návrat na hrací pole Dynamika označuje

Pocením se tělo: a) velmi tiše b) tiše c) nahlas Návrat na hrací pole Slovo piano v dynamice znamená

Co používáme k oc: a) středně silně b) středně slabě c) silně Návrat na hrací pole Zkratka mp znamená

Kůže slouží : a) piano b) decrescendo c) crescendo Návrat na hrací pole Mám postupně zeslabovat. Co mám předepsáno?

Které orgány tvoř a) tempo b) rytmus c) dynamika Návrat na hrací pole Jak nahlas mám hrát nebo zpívat mi přikáže

Žíly: a) tempo b) dynamika c) rytmus Návrat na hrací pole Jak rychle mám hrát a zpívat mi předepíše

Krev se skládá z: a) Barvy zvuku b) rytmu c) melodie Návrat na hrací pole Jaký nástroj hraje nebo kdo zpívá poznáme podle

Krev rozvádí ž: a) barva, melodie, rytmus, tempo, dynamika b) barva, noty, takty, rychlost, dynamika c) barva, noty, rytmus, rychlost, hlasitost Návrat na hrací pole Ve které z možností jsou vyjmenovány hudebně výrazové prostředky správně?

Kouření je pro dýchací c: a) pikola b) housle c) kontrabas Návrat na hrací pole Nejmenší smyčcový hudební nástroj je:

Kyslík se prolín: a) Strunný drnkací b) Strunný smyčcový c) Strunný klávesový Návrat na hrací pole Kytara je hudební nástroj:

Dýchací cesty tvoří: a)violoncello b) banjo c) viola Návrat na hrací pole Do smyčcových nástrojů nepatří:

Dýchací sousta: c) dvoje housle, viola, violoncello b) dvoje housle, viola, kontrabas a) housle, viola, violoncello, kontrabas Návrat na hrací pole Které nástroje patří do smyčcového kvartetu?

Trávicí soust: a) Antonín Dvořák b) Leoš Janáček c) Bedřich Smetana Návrat na hrací pole Symfonickou báseň Vltava napsal:

Součásti tráv: a)Českou hymnu b) Z českých luhů a hájů c) Symfonii Novosvětskou Návrat na hrací pole František Škroup napsal:

Do trávicí sousí: a) populární hudbu svého období b ) varhanní a orchestrální hudbu c) opery Návrat na hrací pole Johan Sebastian Bach skládal především:

V žaludku se : a) romantismu b) klasicismu c) baroka Návrat na hrací pole Wolfgang Amadeus Mozart žil a skládal v období

Svaly se upínají : a) G b) H c) D Návrat na hrací pole Stupnice G dur začíná tónem:

Svaly a) C b) F c) A Návrat na hrací pole 5. stupeň ve stupnici F dur je:

Svou vůlí nemůžeme a) 1b b) 2# c) 1 # Návrat na hrací pole Stupnice G dur má

Svaly zajišťují: a) 3.,4, a 5.6. stupněm b) 3.,4, a 7.8. stupněm c) 2.,3, a 5.6. stupněm Návrat na hrací pole Durová stupnice má půltóny mezi

Proč je nutné,? a) tempo b) dynamiku c) výraz Návrat na hrací pole Mf je znaménko pro

Jak dlouho trvá vývoj ? a) opakování a značí se dvěma taktovými čarami a dvěma tečkami b) opakování a značí se dvěma tečkami c) zesilovat Návrat na hrací pole Slovo „repetice“ znamená

Které buňky musí sply? a) rychle, vesele b) zeširoka, zdlouhavě c) živě Návrat na hrací pole Slovo „largo“ znamená

Která jsou hlavní obdo? a) dominanta b) tónika c) subdominanta Návrat na hrací pole 5. stupeň každé stupnice se nazývá:

Moč vzniká a) MI b) DO c) SOL Návrat na hrací pole Solmizační slabika 1. a 8. stupně každé stupnice je

Do močové soustavy atří: a) C b) E c) G Návrat na hrací pole Na solmizační slabiku sol zpíváme v C dur tón:

Moč se hromadí a) DO-SOL-MI-SOl-DO b) DO-MI-SOl-MI-DO c) Sol-DO-MI-DO-SOL Návrat na hrací pole Intonačnímu vzorci A odpovídá:

Tělo vytváří 3 druh: a) 6. stupněm b) 7. stupněm c) 2. stupněm Návrat na hrací pole Tón Cis je v D dur: