TECHNOLOGIE Multimediální prezentace Sada: 52-11-01/ Nepodšité oděvy Téma prezentace: Rozdělení dámských šatů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_06_32_ELEKTRICKÉ SPOTŘEBIČE.
Úpravy předních dílů halenky. Nejběžnější způsob zapínání Zapínání na předním středu Jedna nebo dvě řady knoflíků Zapínání jednořadové – dvouřadové Knoflík.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Střední škola uměleckořemeslná a oděvní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_12 VR-2 Mikuláš.
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Блюдо 3. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací, upevňovací učivo Autor: Mgr. Lenka Kajabová Jazyk: Ruština Očekávaný výstup: rozšíření.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti - Úvěry AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup seznámení se základními pojmy úvěrové politiky.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Technologický postup zhotovení dámské sukně. Technický nákres.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NAŠE OBEC ANOTACE Prezentace na téma MOJE OBEC- můj domov. DATUM
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_11_31_Oblečení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Oděvní zboží Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Pracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích Autor
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PRVOUKA ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Volně žijící zvířata – rybník, potok
WORD Číslování stránek
DRUHY ZÁVITŮ VY_32_INOVACE_30_613
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Technické prostředky v požární ochraně
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Květiny VY_52_INOVACE_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
VY_32_INOVACE_11_ZDRAVÍ_ zdraví, nemoc, zdravá strava
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
IKT Českosaské Švýcarsko
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Závěrečné opakování VY_32_Inovace_20TK-1 Mgr
vařečka - klaun VY_32_Inovace_03MD-2
Věcné učení Bezpečné chování ve škole, při hrách, výletech, koupání
Společenské šaty.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
WORD Tabulky - ohraničení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Velikonoční vajíčko VY_32_Inovace_06MD-2
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
PRVOUKA ZIMNÍ SPORTY, BEZPEČNOST
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
VY_32_INOVACE_04_16_Moje rodina
Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
MŮJ DOMOV ANOTACE Pracovní listy, které shrnou znalosti o obci a jejím okolí. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP Samostatné.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
IKT Nebezpečí na internetu
Zdravá svačina VY_52_INOVACE_27
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Téma: Tvrdé souhlásky Číslo projektu : 11
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_31_ Barvy.
Zlomky VY_32_Inovace_07KJ-1
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
Transkript prezentace:

TECHNOLOGIE Multimediální prezentace Sada: / Nepodšité oděvy Téma prezentace: Rozdělení dámských šatů

Anotace Žák se seznámí s oděvem dámské šaty a s jejich rozdělením podle různých hledisek Autor Ing. Lenka Semrádová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže definovat hlediska rozdělení dámských šatů Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Dámské šaty, silueta, členění, rukávy, límce, zapínání. Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Aktivita / Výklad Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Středoškolské vzdělávání Typická věková skupina let/ 2. ročník Datum vytvoření Září 2012

Dámské šaty jsou vrchním dámským oděvem, vhodným pro různé příležitosti. Zhotovují se v mnoha variantách podléhajících módě, požadavkům zákazníka, typu postavy, … DÁMSKÉ ŠATY

Rozdělení dámských šatů

jednodílné dvoudílné vícedílné Rozdělení šatů z hlediska střihového řešení Zdroj: Burda Zdroj: Burda Zdroj: Burda Zdroj: Burda

Rozdělení šatů z hlediska účelu použití vycházkové sportovnípracovní Zdroj: Burda Zdroj: Burda Speciál 2008Zdroj: vlastní

domácí společenské večerní Rozdělení šatů z hlediska účelu použití Zdroj: Burda Zdroj: Burda Zdroj: Burda

volné polopřiléhavé přiléhavé Rozdělení šatů z hlediska tvaru Zdroj: Burda Zdroj: Burda Zdroj: Burda

Rozdělení šatů z hlediska siluety princesová HA XV Zdroj: vlastní

Rozdělení šatů z hlediska členění sedla princesové švy příčné, podélné, šikmé členící švy Zdroj: Burda Zdroj: Burda Zdroj: Burda

Rozdělení šatů z hlediska prostřižení v pase pod pasem v hrudní části (empírový střih) Zdroj: Burda Speciál Zdroj: Burda

Rozdělení šatů z hlediska zapínání překrytové, dotykové jednořadové, dvouřadové zapínadla: háček, očko, zdrhovadlo, dírky a knoflíky

Zdroj: Burda Zdroj: Burda Zdroj: Burda Zdroj: Burda

Tvary rukávů, límců, výstřihů se u šatů mohou lišit: Límec – stojatý, ležatý, pololežatý, úzký, široký, kulatý, špičatý, fazónový, šálový, … Rukávy – hlavicový, klínový, kimonový, krátký, dlouhý, tříčtvrteční, jednošvový, dvoušvový, s loketním odševkem, s manžetou, bez manžety, … Výstřih – hranatý, kulatý, do tvaru V, lodičkový, zapravený lemováním, šikmým proužkem, podsádkou střiženou do tvaru, …

Zdroj: Burda Zdroj: Burda Zdroj: Burda

Zdroj: Burda Zdroj: Burda Zdroj: Burda Speciál 2008

Zdroj: Burda Zdroj: Burda Zdroj: Burda

Materiál pro zhotovení šatů: Tkaniny, pleteniny, přírodní, syntetický, směsový materiál, různá barva, vzor. Výběr je ovlivněn následným použitím šatů – podle účelu, věku, ročního období, typu postavy atd. Např. satén, samet, šifón, krajka, žoržet, …

Úkoly: 1.Vyhledej, vystřihni a nalep obrázky šatů s dotykovým zapínáním, klínovým rukávem a kulatým výstřihem. 2.Vyhledej a napiš charakteristiku jednotlivých druhů šatů z hlediska účelu použití