„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Advertisements

Umělecké směry 19. století
POP ART Daniela Kubáňová.
POP ART.
VY_32_INOVACE_2C3.
Pop-art Autor: Michelle Malá a Nela Doláková
Pop art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 18 Sexta osmiletého gymnázia
©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
,,Populární, prchavý, nakažlivý, levný, masový, mladý, vtipný, sexy, nápaditý, fascinující. A dobře prodejný.‘‘ Tento umělecký směr je svéráznou diskuzí.
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Pop-art 2.polovina 20. století.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Akrylová malba „alla prima“
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Zakladatel moderního malířství?
KARLA KVASNICOVÁ SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKA-VÝTVARNÁ VÝCHOVA 2007
Abstraktní expresionismus
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
Pointilismus aneb neoimpresionismus
IMPRESIONISMUS.
Paul Jackson Pollock
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
POINTILISMUS Od roku 1883.
Impresionisté figurativního malířství
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
POSELSTVÍ ŘÍŠE FANTAZIE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Tento pojem zahrnuje v sobě řadu významných proudů a směrů v umění 20
Geometrická abstrakce
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Surrealismus.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
POP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
GEOMETRICKÁ ABSTRAKCE
Graffiti Tematická oblast ESV Komunikace vizuálního umění se znakovými
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výtvarné umění I. Tematická oblast
Keith Haring Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Pop art Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NOVOIMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
LETTRISTICKÁ MOZAIKA Tematická oblast
Piet Mondrian Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Poezie ve světě v 1.polovině 20.století
SVÉDSKO 1.
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová

4 obrázky = 4 výtvarné směry Důkladně si prohlédni obrázky a pokus se jmenovat základní znaky jednotlivých moderních směrů

-konec 80. let 19. století -styl malby, kdy obraz tvoří malé body (tečky) základních barev, které splývají do jemných tónů, odstínů a vytváří tak dojem mnoha různých barev -technika je založena na schopnostech vnímání oka a mysli, které míchají jednotlivé body do celé škály barev -hlavním představitelem Georges Seurat Georges Seurat -stejný princip malby využívá i směr impresionismus, později i neoimpresionismus, který klade větší důraz na metodu než na vnímání barev (představitelé Paul Cézanne, Paul Gauguin, Vincent van Gogh )Paul Cézanne Paul GauguinVincent van Gogh

-umělecký směr, objevil zhruba v polovině 50. let a dominoval pak zejména v 60. letech -byl ovlivněn populární hudbou a komerčním uměním -charakteristické pro něj je přejímání motivů i techniky z předmětů denní potřeby, inspirace velkoměstskou kulturou ( reklama, komiks, fotografie…) -hlavními rysy amerického pop artu je především používání velkých formátů, zářivých nebo naopak mdlých barev -představitelé: Andy Warhol, Roy Lichtenstein

-umělecký směr, který vznikl v 1. pol. 20. století - nejvýznamnější představitel Piet Mondrian -šlo především o abstraktní čistotu ( reakce umělců proti impresionismu) -dvě protichůdné síly symbolizují vertikální a horizontální linie tvořící kříž, který je doplněn základními barvami (červená, modrá, žlutá) -důraz kladen na jednoduchost -směrem se inspiruje především design a architektura

Keith Haring- umělec, který reagoval svými díly na pouliční umění New Yorku (street art= umění na veřejných místech: graffiti) Od kresby grafitů přešel k kresbě křídou na černé tabulky v metrech Jeho barevnost a jasné hravé kompozice odrážejí podobnost s domorodými kresbami v unikátním stylu prolínání lidských a zvířecích figur. Haring se po celý život věnoval různým veřejným projektům. Vytvořil celou řadu nástěnných maleb na více než padesáti místech, které zahrnovaly zdi nemocnic i různých zařízení pro děti, znám je i svou malbou na západní straně Belínské zdi.

1.Vyber si směr, který tě nejvíce oslovil. 2.Na formát A3-pouze na výšku vytvoř návrh,ve kterém se budeš inspirovat daným směrem. 3.Ve své práci využij základních znaků pro daný výtvarný směr, ostatní je jen na tvé FANTAZII!!! Z celého 2. stupně bude vybráno nejlepších 20 prací, ty budou zaskleny a použity k výzdobě chodby u ředitelny. Nejlepší 3 práce budou navíc ohodnoceny drobností a pochvalou. MNOHO ŠTĚSTÍ PŘI TVŮRČÍ PRÁCI!