„Trojlístek – podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let“ Jihočeská agentura pro podporu inovačního podnikání o.p.s. Na Zlaté stoce České Budějovice PŘÍRODOPIS/BIOLOGIE
Základní motivační faktory Nabídky pro školy, tématické okruhy Souvislosti projektu Lidé projektu
CO JE SMYSLEM PROJEKTU
1.Základní preparační nářadí a optické pomůcky 2.Kvasinky a fermentace 3.Mikrobiologie vody, řasy a sinice 4.Cévnaté rostliny, morfologie, anatomie 5.Fyziologie rostlin, pohyby
1.Lupa 2.Teploměr 3.Měření pH 4.Mikroskop 5.Pinzety 6.Preparační jehla 7.Nůž a žiletka 8.Pomůcky k záznamu Ukázky jejich použití, praktické odzkoušení
1.Rozdíl mezi pozorováním a pokusem 2.Jak udělat záznam o pozorování (kapka) 3.Proč děláme pokus – jaký je výsledek 4.Pokus – kvasinky – plynovka 5.Totéž mikroskop – komůrka kvasinky 6.Jak roste mikroorganismus – kynutí těsta
1.Vzorek vody z různých lokalit 2.Řasy a sinice (autotrofní mikroorganismy) 3.Příprava media pro růst mikroorganismů 4.Sterilizace připravených půd 5.Očkování na živné půdy 6.Sbírky autotrofních organismů- sběr v místní lokalitě
1.Ukázka morfologie rostlin 2.Rostlinná pletiva 3.Zhotovení rychlých preparátů, parenchym, sklerenchym, svazky cevní, průřez stonkem hrachu, farbitisu. 4.List a fotosyntéza, Elodea a chloroplasty 5.Ukázka celistvosti – apikální dominance
1.Tropismy a taxe 2.Fototropismus - oves, geotropismus - hrách 3.Fototaxe Euglena 4.Autonomní a ovíjivé pohyby 5.Jak sledovat pohyby rostlin – fotozáznam
Nabídka tvorby a distribuce krátkých výukových smyček.