„Trojlístek – podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let“ Jihočeská agentura pro podporu inovačního podnikání o.p.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

Praktická cvičení z botaniky
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Obecná biologie.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
OBECNÁ BIOLOGIE MIKROSKOPOVÁNÍ
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P01/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
Mikroskopie.
Mikroskopické pozorování buněk cibule
Praktikum - mikrobiologie
Pohyby rostlin VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.11/Li
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
autor: Radka Vašíčková
Pohyby rostlin Schopnost rostlin reagovat pohybem na vnější fyzikální nebo chemický podnět se označuje dráždivost.
Základní postupy v biologii
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
ROSTLINNÁ PLETIVA Krytosemenné rostliny mají na povrchu těla KRYCÍ PLETIVA = ty chrání vnitřek rostliny před vysycháním U nadzemních částí rostliny krycí.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Přechod rostlin na souš
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva I.
Biologie 1.ročník.
Název Pohyby rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Pohyby rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Ukázky borky.
Laboratorní práce č. 2 Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Majerčáková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Autor.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P6 _ 1. 6 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva II. Typ:DUM - kombinovaný Předmět: Biologie.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
List VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.05/Li
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Tematická oblast: laboratorní a terénní cvičení
LES ŘASY.
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
Práce s edlabem.
Průduchy v pokožce listů
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Jak zkoumáme přírodu?.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Laboratorní práce č. 3 List
Podříše: Vyšší rostliny
MYŠLENÍ A ZPŮSOB ŽIVOTA LIDÍ
Pohyby rostlin.
1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR POZOROVÁNÍ PŘÍRODY Zpracovala : Mgr. Jana Richterová Přírodopis 6. třída.
BIOLOGIE Nabídka programů pro projekt „Trojlístek“
Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie pro žáky ve věku 11 až 15 let Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu,
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
LIST VY_32_INOVACE_13_23. Funkce listů: Fotosyntéza Fotosyntéza Dýchání Dýchání Odpařování Odpařování průduchy Pomocí interaktivní učebnice nakladatelství.
ROSTLINY BOTANIKA = věda o rostlinách.
Představení části přírodověda
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název prezentace (DUMu): Dráždivost a pohyby rostlin
Anatomie rostlinných orgánů
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
Název projektu: Moderní škola
Transkript prezentace:

„Trojlístek – podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let“ Jihočeská agentura pro podporu inovačního podnikání o.p.s. Na Zlaté stoce České Budějovice PŘÍRODOPIS/BIOLOGIE

Základní motivační faktory Nabídky pro školy, tématické okruhy Souvislosti projektu Lidé projektu

CO JE SMYSLEM PROJEKTU

1.Základní preparační nářadí a optické pomůcky 2.Kvasinky a fermentace 3.Mikrobiologie vody, řasy a sinice 4.Cévnaté rostliny, morfologie, anatomie 5.Fyziologie rostlin, pohyby

1.Lupa 2.Teploměr 3.Měření pH 4.Mikroskop 5.Pinzety 6.Preparační jehla 7.Nůž a žiletka 8.Pomůcky k záznamu Ukázky jejich použití, praktické odzkoušení

1.Rozdíl mezi pozorováním a pokusem 2.Jak udělat záznam o pozorování (kapka) 3.Proč děláme pokus – jaký je výsledek 4.Pokus – kvasinky – plynovka 5.Totéž mikroskop – komůrka kvasinky 6.Jak roste mikroorganismus – kynutí těsta

1.Vzorek vody z různých lokalit 2.Řasy a sinice (autotrofní mikroorganismy) 3.Příprava media pro růst mikroorganismů 4.Sterilizace připravených půd 5.Očkování na živné půdy 6.Sbírky autotrofních organismů- sběr v místní lokalitě

1.Ukázka morfologie rostlin 2.Rostlinná pletiva 3.Zhotovení rychlých preparátů, parenchym, sklerenchym, svazky cevní, průřez stonkem hrachu, farbitisu. 4.List a fotosyntéza, Elodea a chloroplasty 5.Ukázka celistvosti – apikální dominance

1.Tropismy a taxe 2.Fototropismus - oves, geotropismus - hrách 3.Fototaxe Euglena 4.Autonomní a ovíjivé pohyby 5.Jak sledovat pohyby rostlin – fotozáznam

Nabídka tvorby a distribuce krátkých výukových smyček.