Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doba Charakteristika Znaky
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Gustave Courbet Barbizonská škola
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. et Mgr. Gabriel Juchelka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava,
Realismus.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Christian Morgenstern
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Koláž podle H. Bosche Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Malba podle Clauda Moneta Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými.
Aktualizace uměleckého díla
LEONARDO DA VINCI – Svatá Anna samotřetí
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
GEOMETRICKÁ ABSTRAKCE
EXPRESE V UMĚNÍ 19. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_160215
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Svoboda vede lid na barikády
Bar ve Folies-Bergères – Obraz životního stylu podle Édouarda Maneta
Filozofie osvícenství v Německu
Řecko – sochařství 6. srpna 2012 VY_32_INOVACE_140106
Fresky v kapli Arena Giotto di Bondone
JACKSON POLLOCK – Jedna: číslo 31
Apollo a Marsyas Tizian
Athénská škola Raffael Santi
Socialistické pomníky
Bonjour Monsieur Courbet
Matematická rozcvička
Babylónský zákoník Chamurapi
Neděle na La Grande Jatte
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁTIŠÍ PODLE PAULA CÉZANNA
Josef Čapek proti zkáze
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Občané z Calais Auguste Rodin
KRAJINA V UMĚNÍ 20. září 2013 VY_32_INOVACE_160205
Guernica Pablo Picasso
Realismus ve výtvarném umění
Výtvarné umění starověkého Egypta
YVES KLEIN – Antropometrie
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Surrealismus v malířství Autor: Mgr.
Motolice 16. února 2014 VY_52_INOVACE_210209
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. GUSTAVE COURBET – Malířův ateliér, skutečná alegorie VY_32_INOVACE_ února 2014

Jak vnímáš dílo? Poděl se s ostatními o své postřehy, výklad. Gustave Courbet, Malířův ateliér, skutečná alegorie, 1855, olej na plátně, 362 x 598 cm, Musée ď Orsay, Paříž, Francie 1

Pozorně si obraz prohlédněte a popište, co vidíte. Jaký odkaz skrývá obraz?

Pozorně si obraz prohlédněte a popište, co vidíte. Jaký odkaz skrývá obraz?

Pozorně si obraz prohlédněte a popište, co vidíte. Jaký odkaz skrývá obraz?

Jakým způsobem se zpodobnil sám autor obrazu?

7 03 Myšlenky Gustava Courbeta: ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… Vyhledej myšlenky Gustava Courbeta a pokus se o interpretaci. Použij internet, odbornou literaturu.

8 03 Malířův ateliér se významně odlišuje tónem i tématem od Courbetových obvyklých obrazů domáckých dramat a zářivých krajin, ale tato malba je dnes považována za jedno z jeho největších mistrovských děl. Jeho název je chytrou slovní hříčkou, protože je to jednak skutečná alegorie a jednak Courbetova alegorie filozofie realismu. V centru kompozice sedí Courbet a maluje jedno ze svých typičtějších pláten, symbolicky znázorňující jeho etiku „pravdy“ v malířství.

9 03 Obraz byl v Paříži vystaven pod názvem Skutečná alegorie. Malíř v té době vystupoval jako hlava realistické školy, pokládal toto dílo za manifest hnutí, a také v něm poznáváme některé z mužů, kteří sdíleli Courbetovy myšlenky: v pravém rohu vidíme čtoucího Baudelaira; kousek dál sedí Champfleury; za ním v pozadí jsou Proudhon a Max Buchon, jehož básnické eseje Courbet ilustroval; uprostřed je sám malíř a za ním stojí Skutečnost (Réalité) přihlížející malování krajiny; vlevo jsou podle vlastních Courbetových slov „bída, chudoba, bohatství, vykořisťování a ti, kdo žijí se smrtí“.

10 03 Všechny postavy mají určitý symbolický význam. Nalevo vidíme postavy z každodenního života, politické osobnosti, jejichž životy poznamenalo prokletí chudoby. Máme tady i císaře, Napoleona III. Je zpodobněný jako lovec nalevo. Postavy napravo jsou spojeny se světem umění. Vzadu vidíme Courbetova mecenáše Alfreda Bruyase. Dole uprostřed vidíme hravou bílou kočku. Možná má odkazovat na svobodu a samostatnost, snad i na představu republiky.

11 03 Courbet však zaměřuje pozornost na malého venkovského chlapce, na jehož mínění jako by malíři záleželo víc než na názorech zámožně oděných učenců a sběratelů, kteří ho sledují; demonstruje to, jaký význam má pro umělce pozorovat a představovat krásu v současné realitě.

Pokus se prostřednictvím obrazu vyjádřit sebe sama. Použij vlastní symboliku.

13 03 Použité zdroje: Obrázky: [1] PARIS 16. Courbet LAtelier du peintre [online] [cit ]. Dostupné z: Text: 1000 obrazů, které musíte vidět. 1. vyd. Editor Stephen Farthing. Překlad Dušan Zbavitel. Praha: Fortuna Libri, 2007, 960 s. Fortuna art. ISBN PIJOAN, José. Dějiny umění/8. 4. vyd. Praha: Balios, 2000, 364 s. ISBN