Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: 708 708 61 Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krycí soustava (kůže) Kožní kryt je aktivní ochrannou bariérou, která odděluje vnitřní prostředí organismu od okolního prostředí Kůže je vícevrstvý dlaždicový.
Advertisements

Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Biologie člověka Autor:
BIOLOGIE ČLOVĚKA SOUSTAVA TĚLNÍHO POKRYVU
SOUSTAVA KOŽNÍ.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Povrch těla člověka.
Soustava kožní Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
SOUSTAVA KOŽNÍ Stavba a funkce kůže Kůže tvoří ochranný kryt těla
POVRCH LIDSKÉHO TĚLA KŮŽE Kůže kryje povrch lidského těla. Odděluje vnitřní prostředí organismu od vnějšího prostředí, které na kůži působí chemickými.
Kůže MUDr. Vladimír Compeľ.
KOŽNÍ SOUSTAVA 5.ročník.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Povrch těla - kůže.
Povrch lidského těla autor: David Hainall.
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
ŽIVOT JAKO LEPORELO, REGISTRAČNÍ ČÍSLO CZ.1.07/1.4.00/ Kůže Autor: Mgr. Kateřina Čermáková Datum: Cílový ročník: 8.
Tělní pokryv Jana Machová.
KOŽNÍ SOUSTAVA Tělní pokryv – prvotní tělní bariéra Funkce:
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Biologie člověka.
Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
Kůže.
Povrch lidského těla Filip Bordovský.
Člověk lidské tělo.
Kožní soustava.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Hana Turoňová Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_SOUSTAVA.
Kůže Funkce kůže Pokryv těla Ochrana před vlivy chemickými, mechanickými a choroboplodnými zárodky Vylučování Regulace teploty Účast na dýchání – kožní.
KŮŽE, PÉČE O KŮŽI VY_32_INOVACE_11_23. Kůže a její funkce v těle: = pokryv těla, největší lidský orgán (2 m 2 ), její tloušťka se pohybuje od 0,1 mm až.
Kůže Vypracovala: Nováková Kristýna 8.B. Zdroje:
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Název školy:Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor:Monika.
TĚLNÍ POKRYV OBRATLOVCŮ Přírodopis VIII.. Povrch těla  Ochrana před vnějším prostředím  Kůže:  pokožka  škára  Kožní útvary (deriváty):  šupiny.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
LIDSKÝ ORGANISMUS KŮŽE. Šablona : V/2 Sada: 2/19 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Kožní soustava VY_32_INOVACE_06-08 Ročník: 5. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Tematický okruh: Člověk a jeho zdraví.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:VY_32_Inovace_ – Kůže Název sady:Přírodopis – lidské tělo Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Soustava krycí - kůže Autor: Eva Klabenešová „Tato prezentace slouží pro vzdělávací účely.“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_17_HMAT TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
Přírodopis – 8. ročník, Kůže
POVRCH LIDSKÉHO TĚLA Veronika straková.
Kožní soustava.
VY_52_INOVACE_24_01_význam kůže
Povrch lidského těla Autor: Mgr. Jana Bieliková Datum:
KŮŽE ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_11_28_Kůže.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 07_Soustava kožní
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Lidské tělo - kůže.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Jiří Olexa
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
3 VRSTVY KŮŽE.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Kožní soustava.
Smyslové orgány.
Soustava kožní Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Transkript prezentace:

Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Člověk a příroda Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Člověk a příroda AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_01_P8_Bartonkova TÉMA: Povrch lidského těla OBSAH: Povrch lidského těla ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

 Hodina je zaměřena na stručné seznámení žáků s povrchem lidského těla. Součástí hodiny jsou obrázky, které umožňují žákům lepší interakci s probíraným učivem. Hodina rovněž rozvíjí všeobecné znalosti žáků a umožňuje jim vytvářet si základní postoj v otázce rasismu. Na konci hodiny je zařazeno krátké opakování a úkol, který se žáci pokusí přímo v hodině vyřešit. Hodina je koncipována tak, aby byla odučena v multimediální nebo počítačové učebně. Anotace

 kryje povrch lidského těla  odděluje vnitřní prostředí těla od prostředí vnějšího  skládá se z:  pokožky  škáry  podkožního vaziva

 ochranná  ochrana kůže před fyzikálními a chemickými vlivy  termoregulační  podílí se na udržování stále tělesné teploty  smyslová  jsou zde receptory dotyku, tlaku, chladu, bolesti atd.  zásobní  v podkožním vazivu se nachází množství tuku, který slouží jako energetická zásobárna  vylučovací  vylučování potu a mazu chrání kůži  resorpční

 se skládá z mnoha vrstev dlaždicovitě uspořádaných buněk  u dětí a mladých lidí je hladká  u starého člověka se prohlubují rýhy a pokožka je vrásčitá

 horní vrstvy  buňky odumírají a odlupují se = očišťování kůže  na některých místech vznikají zrohovatělé vrstvy  nachází se zde rýhy (u každého člověka jiné)  spodní vrstvy  buňky se rychle dělí  je zde uloženo tmavé barvivo – kožní pigment  jeho množství ovlivňuje barvu kůže  podle barvy kůže rozlišuje lidské rasy

Lidská plemena (rasy) NEGROIDNÍ – černá rasa EUROPOIDNÍ – bílá rasa MONGOLOIDNÍ – žlutohnědá rasa Dokážete pojmenovat muže na fotografii? Víte, čím se proslavili? Vysvětlete pojem rasismus. Znáš nějaké projevy rasismu?

 je vazivová vrstva kůže s krevními vlásečnicemi  vyrůstají z ní:  chlupy  vlasyzrohovatělé pokožkové útvary  nehty  jsou v ní uloženy:  mazové žlázy – jsou tam, kde vyrůstají vlasy a chlupy  potní žlázy – jsou po celém těle  význam škáry:  udržování stálé teploty těla  vylučování odpadních látek z těla

 nachází se v něm:  tukové buňky  jejich velké množství způsobuje otylost  hmatová tělíska  jsou citlivá zejména na tlak  (nejvíce je jich v konečcích prstů)

pokožka škára podkožní vazivo sval chlup mazová žláza nerv potní žláza cévy tuková tkáň hmatové tělísko

Která tvrzení o kůži jsou pravdivá? - chrání naše tělo před různými vlivy - vylučuje potem odpadní látky - nepropouští do těla žádné látky - pravidelně se obnovuje - vylučuje potem odpadní látky - řídí činnost organismu - je čidlem hmatu

 Kriminalisté byli přivoláni ke krádeži vzácných obrazů. Na místě našli jedinou stopu.  Budou schopni pachatele usvědčit?  Jak se tato metoda, užívaná v kriminalistice nazývá?

 KVASNIČKOVÁ, D., FAIERAJZLOVÁ, V. a kol. Ekologický přírodopis pro 8. roč. ZŠ. 2. upr. vyd. Praha : Fortuna, ISBN  KOPECKÝ, Miroslav; CICHÁ, Martina. Somatologie pro učitele. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, ISBN  Ilustrace : Kliparty Office  SOUZA, Pete. commons.wikimedia.org/ [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  MICHEL, Christopher. commons.wikimedia.org/ [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  SCHMUTZER, Ferdinand. commons.wikimedia.org/ [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Citace