Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: duben 2013 Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_ ČJ1,2_21 Téma:Hláska a písmeno ř Ř. Ovoce a zelenina. Ročník:1. – 2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Pracovní listy slouží k docvičení čtení slov s písmenem ř Ř. Následný text navazuje na téma z Prvouky o rostlinách, konkrétně ovoce a zelenina ( Na zahradě). Využití se nabízí pro úvod nebo závěr učiva. Čti slova ve sloupečcích a pečlivě vyslovuj hlásku ř. Vedle obrázku jsou otázky, na které odpověz. Nejprve si však přečti text nazvaný „ Na školním pozemku“. Na závěr si zopakuj názvy ovoce a zeleniny. Připrav si zelenou a červenou pastelku. K pracovním listům pro žáky náleží jejich řešení vypracované pro prezentaci na interaktivní tabuli.
Procvičování výslovnosti a čtení slov s písmenem ř Ř. Pracovní list. Jablko, mrkev, hruška, řepa, salát, oříšek, zelí, paprika, cibule, pórek, švestka, meruňka, česnek, kapusta, brokolice, rybíz, broskev, hrášek, celer, bluma, ředkvička, kedlubna, jahoda, brambora, rajče, angrešt, borůvka, ostružina, petržel, ananas. Čti a správně vyslovuj. řepa Jiří pořadpřímo dřívíkypří řeka míří řádekmoře křivýkořeny Říp keř daří seskřípe vpředuředkvičky Podtrhni zelenou pastelkou názvy zeleniny a červenou ovoce. Zahrajte si hru na paměť. Mám rád/a oříšky. Mám rád/a oříšky a jahody…Mám rád/a oříšky, jahody a papriky…
Procvičování výslovnosti a čtení slov s písmenem ř Ř. Řešení PL. Jablko, mrkev, hruška, řepa, salát, oříšek, zelí, paprika, cibule, pórek, švestka, meruňka, česnek, kapusta, brokolice, rybíz, broskev, hrášek, celer, bluma, ředkvička, kedlubna, jahoda, brambora, rajče, angrešt, borůvka, ostružina, petržel, ananas. Čti a správně vyslovuj. řepa Jiří pořadpřímo dřívíkypří řeka míří řádekmoře křivýkořeny Říp keř daří seskřípe vpředuředkvičky Podtrhni zelenou pastelkou názvy zeleniny a červenou ovoce. Zahrajte si hru na paměť. Mám rád/a oříšky. Mám rád/a oříšky a jahody…Mám rád/a oříšky, jahody a papriky…
Procvičování čtení slov s písmenem ř Ř. Pracovní list. Na školním pozemku Jiřík a Pavla se starají o záhony za školou. Pečují zde o zelí, hrášek a ředkvičky. Zelí se letos dobře daří. Má silné kořeny. Pavla žene ze zahrady slepici. Mířila přímo k záhonům. Musíme zavřít branku. Jiřík seje hrášek do důlků řádek vedle řádku. Potom spolu hrášek pokropí. Seznamte se s Jiříkem a Pavlínkou. Až si o nich přečtete, odpovězte na otázky. Hrášek se seje nebo sází? Čemu se letos dobře daří? Kde jsou záhonky? O co tam oba pečují? Co musí Pavla vykonat? Co budou dělat nakonec? ____________________
Procvičování čtení slov s písmenem ř Ř. Řešení PL. Na školním pozemku Jiřík a Pavla se starají o záhony za školou. Pečují zde o zelí, hrášek a ředkvičky. Zelí se letos dobře daří. Má silné kořeny. Pavla žene ze zahrady slepici. Mířila přímo k záhonům. Musíme zavřít branku. Jiřík seje hrášek do důlků řádek vedle řádku. Potom spolu hrášek pokropí. Seznamte se s Jiříkem a Pavlínkou. Až si o nich přečtete, odpovězte na otázky. Hrášek se seje nebo sází? Čemu se letos dobře daří? Kde jsou záhonky? O co tam oba pečují? Co musí Pavla vykonat? Co budou dělat nakonec? ____________________ seje zelí za školou o zelí, hrášek a ř edkvi č ky zav ř ít branku zalévat
Použitý materiál: Office. Microsoft.com