likovna teorija 7, 8, 9 razred

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lineární perspektiva Ivana Kuntová.
Advertisements

2.9.1 Rozšíření euklidovského prostoru o nevlastní prvky
Obecné vlastností pružného materiálu a pružného tělesa
Pythagorova věta v prostoru
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Vlastnosti relací Říjen Prostá relace Každý obraz má nejvýše jeden vzor.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Rychlost nerovnoměrného pohybu tělesa (průměrná rychlost)
Rekonstrukce půdorysu a vynesení výšky
Středové promítání dané průmětnou r a bodem S (Sr) je zobrazení prostoru (bez S) na r takové, že obrazem bodu A je bod A‘=SAr. R – stopník přímky.
Pythagorova věta v prostoru
Kartografie a topografie
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Mezní stav pružnosti Radek Vlach
Videokamera 05 Jak natáčet ?.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
3. Moderna, inspirace pro bydlení dneška 3.7. Thomas Geritt Rietveld
DYNAMOMETRIE je měření síly, kterou je člověk schopen působit na určité těleso (snímací část tensometru nebo dynamometru) po určitou dobu.
PERSPEKTIVNÍ ZOBRAZOVÁNÍ OBLÝCH PŘEDMĚTŮ
Perspektivní zobrazení
Pascal - větvení.
Klasifikace lineární perspektivy
Poděkování: Tato experimentální úloha vznikla za podpory Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu: „Modernizace výukových postupů a zvýšení.
PERSPEKTIVA.
TONUS (NAPĚTÍ) METRIE (DÉLKA) IZO (STEJNÉ) ANIZO (NESTEJNÉ) ANIZO (NESTEJNÁ) DYNAMICKÁ IZO (STEJNÁ) STATICKÁ KONCENTRICKÁEXCENTRICKÁ IZOTONICKÉ ANIZOTONICKÉ.
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka.
Sociální stratifikace
KAJETAN KOVIČ Avtor Mačka Murija in plišastega medvedka Pikija Jakoba, ki je s svojim delom zaznamoval slovensko književnost druge polovice 20. stoletja.
Navodila za informiranje in obveščanje javnosti o kohezijskem in strukturnih skladih v programskem obdobju
Poznáš místa v našem městě?
Polární soustava souřadnic
Gravitační síla, gravitační pole. Vypracoval: Lukáš Karlík
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Obrazový materiál pro pracovní list – Transformace
vnímání velikosti a prostoru zpracování zrakové informace v mozku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
Stín Vypracoval: Lukáš Karlík
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Skládání sil různého směru
Didaktika likovne umetnosti II
Využívanie ohňa v minulosti a dnes
PUŠČAVA.
UČENCI OSNOVNE ŠOLE DESKLE
dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF
S klikom v družbo znanja
Miran LOVRIN, univ.dipl.ing.agr.
Pomembni astronomski dogodki do leta 2009
IZDELAVA SEMINARSKE NALOGE
SISTEMI VELIKOSTI OBLAČIL IN OZNAČEVANJA
PaedDr. Jozef Beňuška
NAVODILA ZA IZDELAVO SEMINARSKE NALOGE
NAROČNIK: Republika Slovenija, Ministrstvo za obrambo, Vojkova cesta 55, 1000 Ljubljana Organizacijska enota: Uprava RS za zaščito in reševanje, Vojkova.
Naključna števila import random random.random()
Pedagoški etos in pedagoški eros
Vzgojni načrt v sliki in besedi
Stredná priemyselná škola dopravná,Sokolská 911/94, Zvolen
Izbira barvnega prostora pri sistemih strojnega vida
Virtualni Šport Mentorja projekta: Sebastjan Šprager in Boris Cigale
Platón a jeho podobenstvo o úsečke
Predmeti iz preteklosti
Osnove raziskovanja v managementu in pravu Tema IV: Anketne raziskave
Michael J. Swain, Dana H. Ballard
ALKO JÓGA PRAVIDELNÝM PROCVIČOVÁNÍM DOVEDETE PROVEDENÍ JEDNOTLIVÝCH POZIC K DOKONALOSTI.
Obrazový materiál pro pracovní list – Transformace
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka krychle a kvádru
Poznáš místa v našem městě?
Otáčivý účinek síly. Páka.
1 2 FIGURE 1.
Elektrické pole.
Transkript prezentace:

likovna teorija 7, 8, 9 razred RISANJE likovna teorija 7, 8, 9 razred

Osnovni likovni elementi pika / točka nastane z dotikom površine večja masa točk na kupu deluje temno, manjša masa deluje svetleje odprte, zaprte oblike črta / linija Nastane z gibanjem točk Oblike: ravne, vijugaste, cik cak, spiralne, debele, tanke, prekinjene, neprekinjene, orisne ...

Kompozicija Način postavitve likovnih elementov v likovni prostor VRSTE KOMPOZICIJ: simetrična (glede na navidezno os so elementi zrcalno postavljeni v likovni prostor)

Asimetrična / nesimetrična (glede na navidezno os so elementi neenakomerno postavljeni v likovni prostor) Prosta (likovni elementi so v likovni prostor postavljeni prosto)

Krožna (likovni elementi so postavljeni v krožni obliki) Trikotna (likovni elementi so postavljeni v trikotni obliki)

Vodoravna / horizontalna (likovni elementi so postavljeni vodoravno) Navpična / Vertikalna (likovni elementi so postavljeni navpično) Poševna / diagonalna (likovni elementi so postavljeni poševno)

Ornament ali okrasek Nastane zaradi potrebe po okraševanju, olepševanju stvari okrog nas. Ustvarimo ga z večkratnim nizanjem poenostavljenih vzorcev. STILIZACIJA = POENOSTAVITEV (lažja, hitrejša izvedba, ostane samo bistveno) MOTIVI Rastlinski Živalski Čoveški Geometrijski Kombinirani OBLIKE: friz, tapeta, rozeta

Prostorski ključi To so načini prikaza globine oz. prostora na ravni 2D ploskvi. NIZANJE FIGUR RAZLIKOVANJE PO VELIKOSTI DELNO PREKRIVANJE LINEARNA PERSPEKTIVA INTENZIVNOST LINIJ SVETLOBA IN SENCA

Konstrukcijsko risanje in sorazmerja Konstrukcijsko risanje je risanje s pomočjo vizirke. Vizirka je dolga tanka paličica z ostrim koncem. Z njeno pomočjo prenašamo mere oziroma določamo razmerja med enim in drugim likovnim elementom. RAZMERJE=PROPORC Razmerje človeškega telesa (splošno pravilo – kanon) - glava gre 7x v telo - višina telesa je enaka dolžini iztegnjenih rok - velikost dlani je enaka velikosti obraza - velikost stopala je enaka velikosti celotne glave - popek je na polovici telesa - sredina telesa je v razkoraku - širina ramen je za približno 3 glave

LINEARNA PERSPEKTIVA Upodabljanje globine s pomočjo linij, ki se v horizontu stikajo v očiščih. OČIŠČE je navidezna točka na horizontu, kjer se stikajo linije likovnega dela BEŽIŠČNICA je linija, ki gre iz očišča proti likovnemu telesu GLEDIŠČE je mesto, od kjer predmet opazujemo Pravilno linearno perspektivo lahko pri risanju preko opazovanja ustvarimo, kadar: je gledišče nespremenjeno je oddaljenost nas od predmeta nespremenjena