Početní operace v oboru přirozených čísel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronická učebnice - I
Advertisements

25.1 Písemné odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Písemné sčítání, odčítání do 1000
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Jednotky, desítky, stovky VY_32_INOVACE_06 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_35.
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
(od jednotek odečítáme jednotky)
{ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Násobilka 7 VY_32_INOVACE_091, 5. sada, M ANOTACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
odčítání Pojmy menšenec, menšitel, rozdíl
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_264_JEDNOTKY OBJEMU Téma:
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Čísla do VY_32_INOVACE_07 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T.
72.1 Odčítání desetinných čísel
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
Jméno autora: Mgr. Hana Zakopalová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): leden 2013 Ročník: 3. Tematická oblast: Početní operace v oboru přirozených.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_05 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Jméno autora: Mgr. Hana Zakopalová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2012 Ročník: 3. Tematická oblast: Početní operace v oboru přirozených.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Sčítání a odčítání v oboru do 1000 s přechodem Název sady:
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_506_PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ Téma: PROCVIČOVÁNÍ PÍSEMNÉHO.
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Číslo v digitálním archivu školy
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Odčítání zpaměti.
Písemné odčítání II..
VY_32_Inovace_ Písemné odčítání v oboru do 100
Početní operace v oboru přirozených čísel
Početní operace v oboru přirozených čísel
VY_32_INOVACE_03_ Písemné sčítání a odčítání do 1000
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_Inovace_ Sčítání a odčítání v oboru do 1000 bez přechodu
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Početní operace v oboru přirozených čísel
VY_32_INOVACE_M.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Matematika a její aplikace, Číslo a početní.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_Inovace_ Numerace do sčítání Matematika 2.ročník
VY_32_INOVACE_Sib_II_06 Početní úkony
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Sčítání a odčítání do 100 Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Ivana Pavlíčková Název: VY_32_INOVACE_19_Scitani a odcitani do.
Sčítání a odčítání desítek do 100
Autor: Mgr. Monika Hřavová
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
VY_32_INOVACE_13_13_numerace do
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Písemné sčítání II..
Název školy : ZŠ Pardubice - Spořilov
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
MATEMATIKA pro 1. stupeň ZŠ
Matematika 2. ročník - sčítání a odčítání Název materiálu
Transkript prezentace:

Početní operace v oboru přirozených čísel Jméno autora:  Mgr. Hana Zakopalová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:  3. Tematická oblast:  Početní operace v oboru přirozených čísel Téma:  Písemné odčítání trojciferných čísel Metodický list (anotace): materiál slouží k vyvození učiva a jeho následnému procvičení

Písemné odčítání trojciferných čísel

Při písemném odčítání trojciferných čísel postupujeme podobně jako u čísel dvojciferných. Odčítáme pouze jednotky od jednotek, desítky od desítek a stovky od stovek. Postupujeme zdola nahoru a čísla takzvaně dočítáme.

POSTUP PŘI VÝPOČTU 457 - 134 323 457 - 134 = (4 plus kolik je 7 ?)

ZKOUŠKU SPRÁVNOSTI výpočtu můžeme provést dvěma způsoby: a) sečteme rozdíl a menšitele a vyjde nám menšenec 457 - 134 323 323 134 457 b) od menšence odečteme rozdíl a vyjde nám menšitel 457 323 134

Při písemném odčítání čísel trojciferných s přechodem přes základ sto postupujeme podobně jako při přechodu přes základ deset. 1 1 1 536 384 152 863 495 368 1 1

Kontrola Vypočítej a doplň správná čísla do tabulky: Menšenec 654 457 762 258 491 373 270 344 Menšitel 566 249 635 127 432 294 250 239 Rozdíl Kontrola

Menšenec 654 457 762 258 491 373 270 344 Menšitel 566 249 635 127 432 294 250 239 Rozdíl 88 208 131 59 79 20 105

Použité zdroje: Matematika pro 3.ročník základní školy,SPN Praha 2008 galerie Microsoft clipart