ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_12_Konjunktionen_IB TEMA:Jazyková kompetence.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
Advertisements

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_05
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
6. LEKCE (6. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_06 deshalb-Satz TEMA:Jazyková kompetence.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 8 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_11_Schule_in_Deutschland TEMA:My a svět.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_113  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Possessivpronomen Autor.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_11_Konjunktionen_IA TEMA:Jazyková kompetence.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_08_Negation TEMA:Jazyková kompetence.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_04 Personalpronomen im Dativ TEMA:Jazyková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Erfindungen und Erfinder.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_03 Einkaufen TEMA:My a svět kolem.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_14_Präteritum_Modalverben TEMA:Jazyková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_20 Konjunktiv II TEMA:Jazyková kompetence.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_08_Charakteristik_Aussehen TEMA:My a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_16 Umwelt TEMA:My a svět kolem nás.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_08 Dresden TEMA:Reálie německy mluvících.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_05 Imperativ TEMA:Jazyková kompetence.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_06 Zu Hause II TEMA:My a svět kolem.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Reise nach München Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_01 Personalpronomen im Akkusativ.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_04 Gesund bleiben TEMA:My a svět.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_17_Jahreszeiten_Wetter TEMA:My a svět.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 6: Unsere Freizeit Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_09_Perfekt_I. TEMA:Jazyková kompetence.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_17 Lokale Präpositionen TEMA:Jazyková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_13_Berufswahl TEMA:My a svět kolem nás.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A15_Perfektum sloves sein a haben Téma: Německá gramatika.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_19_Reflexive_Verben TEMA:Jazyková kompetence.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.12_souveti_souradne_spojka _deshalb Datum :
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_01 Haushalt TEMA:Der Mensch in der.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_459 Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_09_Gesundes_Leben TEMA:My a svět kolem.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_14_Zu_Hause_III TEMA:My a svět kolem.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A 20_Spojky Téma: Německá gramatika pro 8. a 9. ročník.
SPOJKY SOUŘADNÉ - spojují jen věty hlavní. Souřadicí spojky neovlivňující slovosled věty UND - a ABER - ale ODER - nebo SONDERN - ale, nýbrž DENN - neboť.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník Souvětí souřadné se spojkou
Digitální učební materiál
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Konjugation der Hilfsverben
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 4
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Préteritum pomocných sloves
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_12_Konjunktionen_IB TEMA:Jazyková kompetence v němčině ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:

Tento materiál byl vytvořen pro žáky prvních dvou ročníků šestiletého gymnázia, studující německý jazyk na úrovni A2 CEFR, a to jako část jedné vyučovací hodiny v rozsahu cca 20 minut. Materiál slouží pro výklad a interaktivní procvičení na téma spojky, a to spojky souřadící spojené s nepřímým pořádkem slov. Prezentace navazuje na dosavadní znalosti o spojkách spojených s přímým slovosledem a o spojce deshalb. Po srovnání obou typů slovosledu následuje přehled nových spojek a jejich interaktivní procvičení. Cílem prezentace je zprostředkovat studentům pravidlo, že ve větách hlavních závisí užití přímého či nepřímého slovosledu mj. také na užitých spojkách, a dále procvičit věty se spojkami s nepřímým slovosledem. Metodické pokyny: Žáci postupují dle pokynů uvedených v prezentaci. K práci využívají svůj sešit pro poznámky a řešení úloh zapisují na tabuli elektronickým perem, správné řešení je uvedeno v prezentaci hned na následujícím snímku. Materiál je určen k interaktivní výuce. Pozn. Ve výkladu je pro lepší pochopení použit také mateřský jazyk, zatímco při procvičování jazyk německý. U domácího úkolu není vzhledem k charakteru úlohy uvedeno řešení.

Grammatik mit Spaß

Wiederholung - Verbinden Sie die folgenden Sätze mit den Konjunktoren und, oder, aber, denn, sondern: Peter wacht auf (a) … er denkt gleich an Katrin. Er hat nicht gewartet, (b) … er ist sofort gerannt, (c)... der Hund hat seine Hundehütte verlassen. Besuchst du noch die Grundschule (d)… schon die Realschule? Wir haben lange gesprochen, (e) … sie war nicht zufrieden.

Lösung: Peter wacht auf und er denkt gleich an Katrin. Er hat nicht gewartet, sondern er ist sofort gerannt, denn der Hund hat seine Hundehütte verlassen. Besuchst du noch die Grundschule oder schon die Realschule? Wir haben lange gesprochen, aber sie war nicht zufrieden. abcde undsonderndennoderaber

IA Přímý pořádek slov Er denkt gleich an Katrin. IB Nepřímý pořádek slov Gleich denkt er an Katrin.

Vor dem Hauptsatz: 1. deshalb 2. trotzdem 3. (al)so …, KonjunktionPrädikatSubjekt … deshalbsinddie Schüler mit dem Zeugnis zufrieden. trotzdemsinddie Eltern mit dem Zeugnis zufrieden. (al)sosindalle mit dem Zeugnis zufrieden.

Übung 1 - Ergänzen Sie : Anna steht immer zu spät auf, … kommt sie pünktlich zum Bahnhof. … muss sie sich beeilen. … kommt sie spät zum Bahnhof.

Lösung 1 – Kontrollieren und vergleichen Sie: Anna steht immer zu spät auf, trotzdem kommt sie pünktlich zum Bahnhof. deshalb/also muss sie sich beeilen. deshalb/also kommt sie spät zum Bahnhof.

Übung 2 – Ordnen Sie die Wörter in die richtige Reihenfolge, achten Sie auf die richtige Verbform: 1. Meine Mutter ist mit dem Zeugnis zufrieden, deshalb – ich – können – fahren – Prag – nach - morgen. 2. Unser Enkel ist sehr aktiv, trotzdem – er – treiben – Sport – keinen. 3. J. W. Goethe ist ein bekannter Schriftsteller, trotzdem – ich – gelesen – habe - Buch – kein – ihm – von.

Lösung 2 – Kontrollieren und vergleichen Sie : 1. Meine Mutter ist mit dem Zeugnis zufrieden, deshalb kann ich morgennach Prag fahren. 2. Unser Enkel ist sehr aktiv, trotzdem treibt er keinen Sport. 3. J. W. Goethe ist ein bekannter Schriftsteller, trotzdem habe ich kein Buch von ihm gelesen.

Hausaufgabe: Bilden sie zu Hause 4 Sätze mit den folgenden Konjunktionen – denn, deshalb, trotzdem, sondern. Achten Sie auf die richtige Reihenfolge! Viel Spaß dabei!

1. Obrázky na snímcích 3, 5, 8 – 11 použity z galerie Klipart [cit ]. Dostupné pod licencí Microsoft Office 2010:. 2. NEUNER Gerhard, CRISTACHE Carmen, PILYPAITYTĖ Lina, SZAKÁLY Erna, VICENTE Sara, deutsch.com 2. - Kursbuch, Německo: Hueber, 2009, ISBN Archiv autorky