Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: 11.12.2012 Název:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZE.8.68 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Advertisements

Hospodářská činnost člověka. národní hospodářství: lidská činnosti, které se zabývají výrobou, dopravou, prodejme a spotřebou výrobků sektory hospodářství:
Zemědělství České republiky.
Společenské a hospodářské prostředí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_ČR – zemědělství AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ AKADEMIE, 17. listopadu.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Rybolov, vodní a lesní hospodářství
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Lesnictví a rybolov.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
Zemědělství.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zemědělství Seznámení s živočišnou výrobou
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
Zemědělství – živočišná výroba
SVĚTOVÉ ZĚMĚDĚLSTVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Číslo 1, 2 nebo 3 na světových trzích?!
Jedna ze základních hospodářských činností člověka Není zcela ovlivnitelná člověkem ( závisí na přírodních podmínkách a sociálně-ekonomických podmínkách)
Primární sektor hospodářství
Zemědělství ČR Živočišná výroba
Lesy – přírodní bohatství Země
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Hospodářství - průmysl a zemědělství Soňa Medlová, 3.C
SEKTORY SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
Světové hospodářství Vývoj společnosti: Agrární (zemědělská) – industriální (průmyslová – vědecko-technická revoluce) – postindustriální (informační –
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
ZEMĚDĚLSTVÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_PRVOUKA.
PRIMÁRNÍ SEKTOR. A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje –potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: 1)ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: –produkce.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníúnor 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 19) Lidé kolem.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
VY_32_INOVACE_Fi_III_05 Název Zemědělství /živočišná výroba/
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_ZEMĚPIS
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES v pásu podél rovníku na pevninách i ostrovech
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_ZEMĚPIS
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Česko - zemědělství AUTOR: Mgr. Aleš Skála
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_JIŽNÍ ASIE
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_29_ZEMĚPIS
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_08_ZEMĚPIS
zpracovaný v rámci projektu
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_25_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_06_ZEMĚPIS
Austrálie a Oceánie - hospodářství
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_01_ZEMĚPIS
zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_09_ZEMĚPIS
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_ZEMĚPIS
ASIE - HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-25 Ročník: VII. r.
hovězí dobytek – USA, Argentina, Rusko
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_31_ZEMĚPIS Téma: Základní zeměpisné pojmy – Zemědělství světa Ročník: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

hospodářský sektor důležitost podmínky zaměstnanost odvětvídruhy plodin obory živočišné výroby rybolov vodní hospodářství lesní hospodářství dopad na ekologii ZEMĚDĚLSTVÍ

ROSTLINNÁ VÝROBA ŽIVOČIŠNÁ VÝROBA RYBOLOV VODNÍ HOSPODÁŘSTVÍ LESNÍ HOSPODÁŘSTVÍ Přiřaď pojmy: zavlažování, výlov, pěstování, chov, kácení

ROSTLINNÁ VÝROBA ŽIVOČIŠNÁ VÝROBA RYBOLOV VODNÍ HOSPODÁŘSTVÍ LESNÍ HOSPODÁŘSTVÍ Řešení: pěstování chov výlov zavlažování kácení

Zemědělství patří do hospodářského sektoru: a)I. (primární - prvovýroba) b)II. (sekundární - druhovýroba) c)III. (terciální) Uveď hlavní cíle zemědělské výroby:

Zemědělství patří do hospodářského sektoru: a)I. (primární - prvovýroba) b)II. (sekundární - druhovýroba) c)III. (terciální) Uveď hlavní cíle zemědělské výroby:  zajistit obživu obyvatel  zajistit krmivo pro hospodářská zvířata  zajistit suroviny pro některá průmyslová odvětví (např. vlnu) Řešení: Pozn. Do rezortu zemědělství je často zařazováno vodní a lesní hospodářství.

K obrázkům doplň podmínky ovlivňující zemědělství: Přírodní podmínky

Řešení: Přírodní podmínky zeměpisná šířka nadmořskávýška podnebípůda

K obrázkům doplň podmínky ovlivňující zemědělství: Společensko - ekonomické podmínky

Řešení: Společensko - ekonomické podmínky hospodářská vyspělost způsob hospodaření mechanizace využívání vědy

Který z uvedených států má největší % zaměstnanost v zemědělství? a)Polsko b)Kanada c)Čína d)Etiopie Z atlasu zjisti, kolika přibližně % se podílí zemědělství na tvorbě HDP:  v ČR  v Brazílii  v Indii

Který z uvedených států má největší % zaměstnanost v zemědělství? a)Polsko b)Kanada c)Čína d)Etiopie Z atlasu zjisti, kolika přibližně % se podílí zemědělství na tvorbě HDP:  v ČR 5%  v Brazílii 10%  v Indii 25% Řešení:

Nejdůležitějším druhem pěstovaných plodin jsou: a)olejniny b)obilniny c)okopaniny d)technické plodiny V kterém podnebném pásu se pěstují cirusy?

Nejdůležitějším druhem pěstovaných plodin jsou: a)olejniny b)obilniny c)okopaniny d)technické plodiny V kterém podnebném pásu se pěstují cirusy? Řešení: v subtropickém

K plodině přiřaď druh zemědělské rostliny

Řešení: zelenina zelenina pochutina luštěnina ovoce olejnina technická plodina pícnina pícnina obilnina obilnina rýže rajče kávovník jetel slunečnice banánytabák hrách

Pro jaký účel chová člověk hospodářská zvířata? (uveď alespoň 5 příkladů):  ……….

Pro jaký účel chová člověk hospodářská zvířata? (uveď alespoň 5 příkladů):  maso  mléko  vejce  kůži  vlnu, peří, kosti, tuky, med, přírodní hedvábí, tažný prostředek, … Řešení:

K obrázkům přiřaď obor živočišné výroby

Řešení: chov skotu chov vepřů chov drůbeže chov ovcí chov včel chov koní chov kožešinové zvěře chov tažných zvířat

Kde chovají lamy? Kde je tradice chovu bource morušového? Jak dělíme rybolov? (připomeň si zástupce ryb):

Kde chovají lamy? Kde je tradice chovu bource morušového? Jak dělíme rybolov? (připomeň si zástupce ryb): Řešení: v Jižní Americe v Číně mořský  mořský (tuňák, treska, makrela, sleď, …) sladkovodní  sladkovodní (kapr, pstruh, štika, sumec, …)

Člověk potřebuje vodu denně, proto s ní musí šetrně hospodařit

Člověk musí také šetrně hospodařit s lesy. Uveď základní významy lesa:  ……….

 tvorba kyslíku  zadržuje vláhu  zabraňuje erozi půdy  poskytuje dřevo  prostředí pro zvěř a rostliny  relaxace člověka Řešení: Člověk musí také šetrně hospodařit s lesy. Uveď základní významy lesa:

Jakou část souše pokrývají lesy? Na jaké 2 typy dělíme lesy podle zeměpisné šířky?

Jakou část souše pokrývají lesy? Na jaké 2 typy dělíme lesy podle zeměpisné šířky? Řešení: tropické mírného pásu jednu třetinu

Svými neuváženými kroky člověk přírodu ničí i v zemědělství, vodním a lesním hospodářství! nevhodné hnojení - kontaminace půdy a podzemní vody neodborná těžba dřeva - eroze půdy bezohledný rybolov - úbytek kytovců bezohledný rybolov - úbytek kytovců

Anotace: Výukový materiál je určen žákům 8. a 9. ročníku k procvičení, zopakování a utřídění základních zeměpisných pojmů z učiva o zemědělství světa. Žáci samostatně pracují především se svými atlasy světa, učebnicemi, poznámkami a internetem. Citace: Vlastní zdroj. Použité obrázky : otevřená galerie cs.wikipedia.org DEUTSCHE FOTOTHEK‎. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: