Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/21.1713 Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:Třída:6.C.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
D ě tská škola uvádí Projekt Dětská Škola. Polsko Obr. 1.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Evropa- Severní Evropa Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Severské země Island - Reykjavík Dánsko - Kodaň Švédsko - Stockholm Norsko.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11_Z8_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Norsko Základní škola Libina, příspěvková organizace,
SEVERNÍ EVROPA Otázka: Které státy řadíme do států severní Evropy?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: StátyEvropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
VY_12_INOVACE_Rů_II_06 Polsko, Slovensko Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
VY_52_INOVACE_03/2/33_ZEMĚPIS Severní Evropa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
VY_32_INOVACE_07-44 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – přírodní poměry.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
DÁNSKO A ISLAND Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Ústecký kraj Název školy: ZŠ Salvátor
Středočeský kraj Název školy: ZŠ Salvátor
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_25_VLASTIVĚDA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
HOSPODÁŘSTVÍ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
Polsko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Sada 4 Místo, kde žijeme Autor: Mgr. Iveta Mocharová ZŠ a MŠ Dešná
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
NORSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
EVROPA PŘÍRODNÍ POMĚRY - POVRCH
Název školy: ZŠ Pardubice - Spořilov
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy: Základní škola T. G
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název školy: Základní škola T. G
Ústecký kraj Marková Vendula.
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída: Datum: (nutno poznamenat v TK)

NORSKO Předmět: zeměpis Ročník: 8. Anotace: Prezentace, která poskytuje informace o Norsku. Klíčová slova: povrch, vodstvo, podnebí, přírodní bohatství, průmysl, zemědělství, doprava, obyvatelstvo, města, poloha Jméno autora (vč. titulu): Mgr. Jiří Petrák Škola – adresa: ZŠ v Jemnici,p.o nám. Svobody Jemnice

Kde se země nachází Uveďte, se kterými zeměmi sousedí. obr.č.1

Norské království hlavní město: OSLOOSLO konstituční monarchie - království obr.č.2

Zeměpisné údaje o zemi mapamapa Uveďte všechny významné řeky, jezera, pohoří a další zeměpisné údaje o dané zemi.Uveďte obr.č.3 Preikestolen (volně se dá přeložit jako Kazatelna) je obrovský kvádrovitý skalní blok vysunutý ze svislé skalní stěny a tyčící se 604 metrů nad modrou hladinou Lysefjordu. Plochá vyhlídková plošina měří 25x25 metrů.

Ekonomika země ekonomicky vyspělý stát aktivní ekologická politika mezinárodní spory o norské povolení lovu velryb obr.č.4 Jedna z mnoha ropných plošin při západním pobřeží Norska.

Průmysl těžba ropy a zemního plynu těžba dřeva – papír, zpracování ryb, vodní energetika stavba lodí obr.č. 5 Neprostupné severské lesy jsou zdrojem dřeva pro papírny u města Sarpsborg na jihovýchdě Norska.

Zemědělství velmi málo využívané půdy – pouze na jihu pšenice, ječmen, oves, brambory chov skotu, prasat, sobůsobů rozsáhlý rybolov obr.č.6 Krajina Norska zemědělcům moc nepřeje. Půda je málo úrodná, podnebí chladné.

Turistika v zemi Uveďte zajímavá místa, která by mohla zajímat návštěvníky z jiných zemí. Co turisty na Norsku nejvíce láká? obr.č.7 Sportovní rybář se chlubí svým úlovkem – treskou obecnou.

Zajímavost divoká příroda – tundra a tajga = pozor na losy troll – bájná mytologická postavatroll obr.č.8 Norští řidiči si musí dávat pozor především na přecházející divoká zvířata.

Trollové zpětzpět obr.č.9 Trollstigen (Trolí stezka) je úsek cesty Rv63 mezi Åndalsnes a Sylte, který tvoří 11 serpentin v závěru údolí Isterdalen. Cesta stoupá po svahu skalního masívu od hladiny moře až do výšky 800 metrů. obr.č.10 Senjatrollet je jméno pravděpodobně největšího trolla na světě a současně i trollí vesnice, která se nachází na ostrově Senja. Troll je bájná postava ze severské mytologie, potomek obrů nebo přímo obr. Trollové nejčastěji žijí v horách, číhají podél cest, anebo se skrývají pod mosty. Jsou velcí, velmi silní, ovládají primitivní škodlivá kouzla a většinou požírají lidi. Troll je jednoduchý až hloupý a rád škodí lidem.

Oslo obr.č.11 Holmenkollen – lyžařský a skokanský areál leží bezprostředně nad hlavním městem. obr.č.12 Královský palác. obr.č.13 Pohled na Radnici (vlevo) a pevnost s hradem Akershus.

chov sobů zpětzpět obr.č.14 obr.č.15

Příroda Skandinávské pohoří, krátké prudké řeky při pobřeží fjordy, značné srážky oceánské mírné podnebí, vliv Golfského proudu zpět obr.č.16 Geirangerfjord je považován za nejkrásnější fjord Norska.

Topomapa zpětzpět Vyznač na mapě: a/ Oslo b/ Bergen c/ Kinnarodden (Nordkinn) d/ Norské moře e/ Lofoty f/ Vesterály g/ Trondheim obr.č.17

zajímavé odkazy Pořad České televize Na cestě: Norské fjordy na-ceste-po-norskych- fjordech/ /video/ na-ceste-po-norskych- fjordech/ /video/ Vesterály na-ceste-po-vesteralech/ /video/ na-ceste-po-vesteralech/ /video/

Zdroje informací a fotografií Obr. č.1: David Liuzzo. Europe location NOR.png.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí ©: Držitel autorských práv k tomuto souboru, David Liuzzo, dovoluje jeho užití komukoli pro jakýkoli účel, za podmínky, že je držitel práv správně uveden. Další šíření, tvorba odvozených děl, komerční využití i všechna další užití jsou dovolena z WWW:. Obr. č.2: Dbenbenn. Flag of Norway.svg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č.3: Schue. Preikestolen platform2.png.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č.4: Swinsto101. Troll A Platform.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.5: Bjoertvedt. Nordic Paper 01.JPG.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.6:Peter John Acklam. Hafslovatnet Norway.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:.

Zdroje informací a fotografií Obr. č.7: Tregde Feriesenter. Vinterfiske på Tregde i februar 2010.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.8: Arno van den Tillaart. E6 near Kvænangen.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.9: Paweł Kuźniar. Trollstigen Norway 2004.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.10: Fredrik Sandvik. Senjatroll.JPG.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.11: Mathias Stang (no:). Holmenkollen ski jump.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.12: dalbera. Oslo Royal Palace left.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.13: Jon Rogne. Vippetangen2.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:.

Zdroje informací a fotografií Obr. č.14: ChickenFalls. Langedrag - reinsdyr.JPG.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č.15: Ankara. Ljungris.JPG.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.16: Mikiwikipikidikipedia at en.wikipedia. 207 Geirangerfjord.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.17: Виктор_В. Relief Map of Norway.png.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:.